Otázky v kategórii: Verejná správa

počet otázok v kategórii: 899



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Nesprávne priznaná tarifná trieda

ID466 | | Ing. Jana Štofíková

Hlavná kontrolórka obce zistila, že zamestnanec obce má neoprávnene priznanú 6. platovú triedu s prevahou fyzickej práce. Dôvodom neoprávnene priznanej platovej triedy je, že nespĺňa kvalifikačné predpoklady pre priznanie danej platovej triedy. Menovaný zamestnanec má len základné vzdelanie, ktoré nie je postačujúce  na priznanie 6. platovej triedy. V osobnom spise nemá založený žiadny doklad a obec nemá vedomosť o žiadnej výnimke zo zákona, ktorá by povoľovala menovanému priznať túto platovú triedu. Navrhované riešenie obece je rozviazať s menovaným pracovný pomer, podľa zákona 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p.  Podľa ustanovenia § 63 ods. 1 písm. d) tohto zákona, zamestnanec nespĺňa predpoklady ustanovené právnymi predpismi na výkon dohodnutej práce.

Odmeňovanie zamestnanca obce

ID465 | | Ing. Jana Štofíková

Obec vykonáva hospodársku činnosť - prevádzkuje  hostinec a obchod s rozličným tovarom. ch pracovná doba je nasledovná.   V obchode je  týždenný pracovný čas 37,5 h od pondelka do soboty. Voľno majú v štvrtok a v nedeľu.  V hostinci  týždenný pracovný čas predstavuje 37,5 h  od pondelka do nedele, okrem štvrtka.  Za predchádzajúceho vedenia obce boli predavačky odmeňované  mzdou 130 € ako základ + 5% z tržieb a príplatok za sobotu a nedeľu. Ako postupovať pri odmeňovaní predavačiek? Je postup obce správny? Aká mzda prislúcha predavačkám?

Právna subjektivita materskej školy

ID458 | | PhDr. Viera Hajdúková, PhD.

Som riaditeľkou dvoch materských škôl bez právnej subjektivity v jednej obci (MŠ – obec a MŠ – osada). Chcem požiadať zriaďovateľa, pri splnení si povinností voči MŠ SR, o zlúčenie týchto materských škôl, pričom jedna by bola alokovaným pracoviskom. Nerozumiem Smernici MŠ SR č. 1/2004 – E z 1. apríla 2004 čl. 8 ods. 3. Musí mať materská škola právnu subjektivitu, alebo sa po úkone zlúčenia musí stať materskou školou s právnou subjektivitou? Nemôže zostať materskou školou bez právnej subjektivity ako je to doteraz? Musia mať obidve materské školy s jednou riaditeľkou vlastnú radu školy, keď jedna je len s heterogénnou triedou a dopoludňajším výchovno-vzdelávacím procesom?

Kapitálové výdavky v rámci obce

ID457 | | Ing. Jana Sládečková

Som riaditeľom základnej školy s vyučovacím jazykom slovenským, ktorej zriaďovateľom je obec. V obci sa nachádza ešte jedna základná škola cirkevná s vyučovacím jazykom maďarským, ktorej zriaďovateľom je príslušná arcidiecéza. Táto škola sídli v kaštieli, ktorého majiteľom je obec, ktorá kaštieľ poskytla arcidiecéze do dlhodobého bezplatného prenájmu (50 rokov). Obecné zastupiteľstvo schválilo na rozpočtový rok 2010 kapitálové výdavky na rekonštrukciu strechy kaštieľa. Nie je povinnosťou arcidiecézy, ako zriaďovateľa príslušnej cirkevnej školy, hradiť výdavky spojené s rekonštrukciou strechy kaštieľa, alebo aspoň prispieť do nákladov?

Pôsobnosť triednej učiteľky

ID456 | | Ing. Jarmila Belešová

Od kolegyne z inej základnej školy som sa dozvedela, že učiteľka I. stupňa ZŠ musí vyučovať vo svojej triede, kde je triednou učiteľkou všetky predmety a triedne učiteľky si nesmú učiť navzájom. Ako sa však postupuje v prípade zástupkyňa pre I. stupeň na veľkej škole, ktorá nie je triednou učiteľkou, alebo v prípade mojej osoby – som riaditeľkou školy s kvalifikáciou pre I. stupeň a nie som triednou učiteľkou – čo môžeme učiť? Na I. stupni sa vyučujú cudzie jazyky, ale nie všetky vyučujúce majú kompetenciu a ovládajú cudzí jazyk na takej úrovni, aby ho mohli vyučovať. Nie všetky vyučujúce na I. stupni majú rozšírenú kvalifikáciu na etickú výchovu. Aj tu je potrebné, aby si určitým spôsobom "vypomohli". Neviem nikde nájsť vyhlášku, nariadenie ...,  ktoré by tento problém upravovalo.

Ukončenie adaptačného vzdelávania

ID454 | | Ing. Jarmila Belešová

V zákone 317/2009 Z. z. § 36 bod 4 je uvedené: „O ukončení adaptačného vzdelania  sa vyhotovuje protokol, ktorý podpíše predseda skúšobnej komisie".  Nadväzne na to v bode  6 sa píše. "Na základe protokolu o ukončení adaptačného vzdelávania po uplynutí 15–dňovej lehoty od jeho podpísania alebo do troch dní od podpísania protokolu o opravnom ukončení adaptačného vzdelávania vydá riaditeľ rozhodnutie o úspešnom ukončení alebo neúspešnom ukončení adaptačného vzdelávania."

Zaujíma má kedy môžeme zamestnanca zaradiť do vyššej platovej triedy, ak sa v rozhodnutí uvádza, že „Proti  tomuto rozhodnutiu  je možné podať odvolanie v lehote do 15 dní...":

  1. 15 dní sa počíta od vydania protokolu alebo  vydania rozhodnutia?
  2. Ak zamestnanec napíše, že sa vzdáva  odvolania hneď v deň vydania rozhodnutia, môžeme ho zaradiť do vyššej platovej triedy  hneď na ďalší pracovný deň?
  3. Prečo sa vydáva rozhodnutie až po 15 dňoch od vydania protokolu, ak je adaptačné vzdelávanie ukončené úspešne. Je nelogické, aby sa zamestnanec odvolával.

Nadčas a náhradné voľno v školstve

ID445 | | Ing. Jarmila Belešová

Riaditeľ školy povolil pedagogickým zamestnancom vykonávanie ostatných činností súvisiacich s priamou výchovno-vzdelávacou činnosťou mimo pracoviska za podmienok stanovených v pracovnom poriadku na 2 hodiny a pracovný čas na pracovisku (prácu, ktorú musí vykonať na pracovisku – priamu výchovno-vzdelávaciu činnosť + ostatné činnosti s ňou súvisiace) stanovil na 6 hodín.

V prípade, že pedagogický zamestnanec si chce za prácu nadčas čerpať náhradné voľno, musí si čerpať 6 hodín alebo taký počet hodín, aký má v daný deň určený v rozvrhu hodín?

Ak pracovná zmena je stanovená od 7,30 do 15,30 hod. ako oceniť prácu pedagogického zamestnanca v prípade konania rodičovských združení, konzultačných hodín pre rodičov, pracovných porád, talentových skúšok napr. do športových tried, zápis detí do 1. ročníka a pod., ktoré sú po 15,30 hod. a trvajú rôzne časové úseky u jednotlivých pedagogických zamestnancov?

Má pedagogický zamestnanec právo požadovať od zamestnávateľa za prácu nadčas poskytnutie náhradného voľna v čase školských prázdnin, pokiaľ má dostatok dovolenky a podľa plánu dovoleniek by si mal čerpať dovolenku?

V akých prípadoch môže zamestnávateľ pedagogickému zamestnancovi poskytnúť za prácu nadčas náhradné voľno?

Prijatie nekvalifikovaného učiteľa na dobu určitú

ID444 | | Ing. Jarmila Belešová

Zákon č. 317/2009 Z. z. neumožňuje prijať nekvalifikovaného pedagogického zamestnanca. V priebehu školského roka nám odchádza pedagogická zamestnankyňa na materskú dovolenku. Jej vyučovací úväzok nie je možné prerozdeliť medzi kvalifikovaných učiteľov s rovnakou aprobáciou z dôvodu maximálnej vyťaženosti, ani zabezpečiť vyučovanie novým kvalifikovaným učiteľom. Je možné, na dobu určitú, prijať nekvalifikovaného učiteľa? Je možné kvalifikovaného alebo nekvalifikovaného pedagogického zamestnanca zamestnať na dohodu o vykonaní pracovnej činnosti?

Príspevok z EAFRD

ID412 | | Ing. Bibiána Jobbágyová

Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka – EAFRD (2. programové obdobie) nám poskytol NFP z Poľnohospodárskej platobnej agentúry opatrenie č. 3.4.1., ktorý sme použili na rekonštrukciu budovy (v zmluve nie je zahrnutá daň z pridanej hodnoty).

Štát nám refundoval náklady vo výške 14 % formou bežného transferu. Nakoľko nie sme platiteľmi dane z pridanej hodnoty, budú refundované náklady v cene obstarania? Ak nie, ako ich máme preúčtovať z ceny obstarania a ako ich máme ošetriť v rozpočte?

Preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania

ID411 | | Ing. Katarína Skalová

Daňovník podal daňové priznanie na dani z nehnuteľností na rok 2005. Na základe podaného daňového priznania správca dane vyrubil daň z nehnuteľností na rok 2005, 2006, 2007, 2008.

V roku 2009 správca dane zistil, že v dôsledku prechodu na iný počítačový program bola u daňovníka v platobnom výmere k dani z nehnuteľností na rok 2008 vyrubená len daň za byt, a nebola vyrubená daň za garáž. Akým spôsobom napraviť uvedené pochybenie, keď platobný výmer nadobudol právoplatnosť?