Účasť zamestnanca úradu na zasadnutiach OZ ako povinnosť?

ID2412 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA | Vytvoriť záložku späť

Môže byť účasť zamestnanca obecného úradu na zasadnutiach OZ určená ako povinná? Z § 16 zákona o obecnom zriadení to priamo nevyplýva, mohol by to podľa mňa určiť starosta ako vedúci zamestnanec (v prípade malej obce), organizačný poriadok (tiež tvorený starostom), rokovací poriadok, ale čo v prípadoch, ak to tak nie je a účasť zamestnanca úradu vyžadujú len poslanci OZ? Majú na to právo? Ide o situáciu, kedy zamestnankyne úradu odmietajú účasť na zasadnutí, pretože sú konfrontované otázkami nie priamo súvisiacimi s bodmi rokovania alebo príliš detailnými, na ktoré nie sú pripravené, nemajú potrebné podklady a pod. Nemajú problém sa zúčastniť v prípade prizvania ku konkrétnym bodom rokovania.


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

V prípade, že máte zakúpené predplatné pre niektorý odborný portál, pre zadanie otázky alebo prehliadanie celej databázy otázok a odpovedí sa prihláste do svojho profilu.

Ak nie ste zatiaľ predplatiteľ žiadneho portálu, vyberte si z našej ponuky:

Podľa vybratého balíčka získate možnosť zadať svoje otázky, prípadne prístup do celej databázy už vypracovaných otázok.