Otázky s vecným pojmom: Automobil

počet otázok s vecným pojmom : 163



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Automobil v podnikaní

ID79 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Lízing auta bol predčasne /po cca 2 rokoch/ ukončený v roku 2008 z dôvodu neopraviteľnej vady motora. Formálno-právne bol ukončený tak, že nájomca odkúpil auto od prenajímateľa za kúpnu cenu 450 tis. Sk, ktorá bola vyššia, ako zostatková cena, t. j. nemusí upravovať základ dane o rozdiel medzi odpismi podľa § 26 a odpismi podľa § 27 alebo § 28 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. Následne nájomca predal auto tretiemu subjektu za tiež 450 tis. Sk. Majú kúpna cena 450 tis. Sk a následne výnos z predaja auta 450 tis. Sk vplyv na základ dane u nájomcu?

Nájomca následne kúpil jazdené auto za 1 milión Sk. Predajca mu z kúpnej ceny dal zľavu, resp. spísali dohodu o odpustení dlhu približne 400 tis. Sk. Ako zaúčtovať do základu dane tých odpustených 400 tis. Sk, alebo sa budú musieť zdaniť ako napr. dar alebo nepeňažný príjem?

Automobil v obchodnom majetku

ID75 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Podnikateľ - FO si v novembri 2008 doviezol z USA osobný automobil, ktorý kúpil ako súkromná osoba - občan. Uvedený automobil chce zaradiť do obchodného majetku. V akej cene a čo má (môže) byť jej súčasťou (kúpna cena v USD, dopravné, clo, DPH)? Môžu byť súčasťou vstupnej ceny pre daňové účely náklady na letenku? Môže uvedený automobil zaradiť do obchodného majetku a uplatniť daňový odpis za r. 2008, ak do 31.12.08 neprihlásil automobil na dopravný inšpektorát a automobil má len dočasnú štátnu poznávaciu značku?

Vstupná cena vozidla

ID48 | | Ing. Lucia Vanková

Je poplatok za prihlásenie vozidla do evidencie (kolok) súčasťou vstupnej ceny osobného automobilu zaradeného do majetku firmy? Zahŕňa sa do vstupnej ceny dodatočná montáž „handsfree" - súpravy na telefonovanie?

Automobil v podnikaní

ID41 | | Ing. Zdenka Jablonková

Automobil zaradený do podnikateľskej činnosti v slovenskej s.r.o. je využívaný na podnikanie v SR aj v zahraničí. Z ceny auta obstaraného kúpou po 1. 10. 2010 bol uskutočnený odpočet DPH. Automobil bol dlhšie ako 6 mesiacov používaný v zahraničí a z toho dôvodu bolo nutné zmeniť slovenskú štátnu poznávaciu značku za zahraničnú. Automobil však naďalej zostal majetkom slovenskej spoločnosti. Netreba z toho dôvodu vrátiť DPH? Možno si na tento automobil uplatňovať výdavky? Auto je využívane počas roka aj v SR.

Odpočítanie dane z pridanej hodnoty za úhradu odstrániteľného poškodenia

ID683 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Podnikateľ – platiteľ dane z pridanej hodnoty havaroval s osobným automobilom zahrnutým v jeho obchodnom majetku. Na vozidle vznikla škoda vo výške 5 600 € (hodnota opravy bez DPH), pričom poisťovňa uhradila poistné plnenie 5 320 €. Ako je potrebné postupovať z pohľadu účtovníctva a aký režim DPH uplatniť v tejto situácii?

Vrátenie dane z pridanej hodnoty pri krádeži odpisovaného automobilu

ID680 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Platiteľ dane v máji 2009 kúpil úžitkový automobil v cene bez dane 50 000 €, daň z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH") 19% 9 500 €. Daň si odpočítal v plnej výške. Platiteľ dane sa rozhodol použiť rovnomerné odpisovanie a uplatnil do nákladov za rok 2009 odpisy vo výške 12 500 €. V máji 2010 došlo ku krádeži tohto automobilu. Akú sumu DPH je povinný vrátiť?

Určenie spotreby vozidla podľa normy EHK pri zahraničnej pracovnej ceste

ID777 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec vykonal zahraničnú pracovnú cestu do Českej republiky na základe dohody so zamestnávateľom súkromným vozidlom. Celkovo najazdil 260 km, z toho mimo územia SR 60 km. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy ES č. 93/116, a to pre mestský cyklus 11,7 l, pre mimomestský cyklus 7,1 l a pre kombinovaný cyklus 8,8 l.

Zamestnanec počas zahraničnej pracovnej cesty najazdil:

  • v mestskom cykle 50 km,
  • v mimomestskom cykle 210 km,
  • v kombinovanom cykle 0 km.

Cenu PHL kúpenej v eurách na Slovensku zamestnanec nepreukázal dokladom o čerpaní, a preto zamestnávateľ použil na výpočet cenu PHL v deň nástupu na zahraničnú pracovnú cestu a zamestnancovi uznal cenu 1,31 €.

Použitie súkromného vozidla na zahraničnú pracovnú cestu

ID776 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec vykonal zahraničnú pracovnú cestu z Bratislavy do Rakúska na základe dohody so zamestnávateľom súkromným vozidlom. Celkovo najazdil 1 500 km, z toho na území Rakúska 1 460 km. Na PHL kúpenú na Slovensku v eurách prešiel 20 km na Slovensku (z Bratislavy po prechod hraníc) a ešte 480 km v Rakúsku. Na PHL, ktorú kúpil v eurách v Rakúsku prešiel 980 km v Rakúsku a 20 km od prechodu hraníc do miesta skončenia pracovnej cesty, t. j. do Bratislavy. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy EHK, a to pre mesto 9,1 l, pre rýchlosť 90 km/hod. 5,8 l a pre rýchlosť 120 km/hod. 7,6 l, priemerná spotreba PHL podľa normy EHK (norma Európskej hospodárskej komisie, ktorá obsahuje spotrebu pre 3 ustálené režimy, a to spotrebu pre rýchlosť 90 km/hod., 120 km/hod. a spotrebu pre jazdu v meste) je 7,5 l/100 km [(9,1 + 5,8 + 7,6) / 3 = 7,5 l]. Zamestnanec preukázal cenu PHL v eurách dokladom o čerpaní v Rakúsku, ktorá bola 1,10 €. Cenu PHL v eurách kúpenú na území SR nepreukázal dokladom o čerpaní, a preto zamestnávateľ použil na výpočet cenu PHL, ktorú si zistil v deň nástupu na zahraničnú pracovnú cestu a zamestnancovi uznal cenu 1,31 €.

Vyúčtovanie nárokových a nenárokových výdavkov pri použití súkromného vozidla na pracovnú cestu

ID775 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec – obchodný zástupca používa po dohode so zamestnávateľom na pracovných cestách vykonávaných stále v meste Košice súkromné vozidlo. Počas pracovnej cesty najazdil 445 km. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL 8,8 l/100 km (bez udania názvu normy spotreby, predpokladá sa, že ide o spotrebu podľa smerníc ES pre kombinovaný cyklus). Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o čerpaní, ktorá 1,31 €.

Použitie súkromného vozidla na služobnú cestu a určenie spotreby podľa EHK s použitím a bez použitia prívesu

ID774 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec – obchodný zástupca používa po dohode so zamestnávateľom na pracovných cestách súkromné vozidlo. Počas pracovnej cesty najazdil 412 km. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy ES č. 93/116, ktorá je pre mestský cyklus 11,7 l, pre mimomestský cyklus 7,1 l, pre kombinovaný cyklus 8,8 l. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 €.

Zamestnanec počas pracovnej cesty najazdil:

  • v mestskom cykle 120 km bez prívesu,
  • v mimomestskom cykle 90 km s prívesom,
  • v kombinovanom cykle 202 km s prívesom.