Otázky a odpovede


Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Drevené regály

ID5695 | | Ing. Jozef Mikula, PhD.

Dobrý deň prajem, rád by som sa u Vás poradil, či je použitie a využívanie drevených regálov z pohľadu zákona a požiadaviek bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci povolené alebo zakázané. Prípadne čo je potrebné splniť aby sme mohli používať vo firme drevené regály. Ďakujem za odpoveď

Registrácia pre DPH podľa § 7a pri prijatí služby z krajiny EÚ

ID5751 | | Ing. Marián Drozd

Slovenské Múzeum - kultúrna inštitúcia samosprávneho kraja, neplatiteľ DPH na SK, si objednala službu od španielskeho dodávateľa. Konkrétne ide o prenájom a transport umeleckých artefaktov na týždňovú výstavu. Vyhodnotené to teda je ako služba podľa § 15 zákona o DPH. Múzeum vykonáva pravidelnú ekonomickú činnosť tým, že pravidelne vyberá vstupné od návštevníkov výstav. Je nutné, aby sa ešte pred prijatím takejto služby tento subjekt štátnej samosprávy zaregistroval pre DPH podľa § 7a a vykonal na SK samozdanenie DPH? Alebo sa registrovať nemusí a môže akceptovať faktúru aj so španielskym DPH od španielskeho dodávateľa služby?

Technické zhodnotenie plne odpísaného majetku

ID5741 | | Terézia Urbanová

Rada by som si ujasnila otázku ohľadom technického zhodnotenia (ďalej len "TZ"). Sme obec a robíme TZ na majetku, ktorý je už plne odpísaný, ale nie vyradený. Ako máme správne postupovať pri zaradení takéhoto technického zhodnotenia, je potrebné vytvoriť novú kartu majetku, ktorá bude obsahovať iba toto TZ, alebo mám TZ zaradiť k pôvodnej karte majetku a nastaviť dobu odpisov, aj keď je tento majetok plne odpísaný? Pri odpisovaní majetku sme si zvolili spôsob účtovných odpisov. Aký má byť správny postup?

Sprístupnenie informácie o celkovej cene práce vedúceho zamestnanca/voleného funkcionára obce

ID5687 | | Mgr. Vladimír Pirošík

Je obec povinná sprístupniť na základe žiadosti informáciu o celkovej cene práce vedúceho zamestnanca/voleného funkcionára obce na základe zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám v platnom znení?

Dobropis služby

ID5737 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ A (Slovenská s.r.o.) dodal (chcel dodať) klasické služby v 08/2024 platiteľovi v Maďarsku. Dodanie - faktúru sme dali do súhrnného výkazu v 08/2024. Teraz klient (pri zhotovení závierky 2024) si spomenul, že dodanie sa neuskutočnilo (objektívna skutočnosť- zrušenie dodávky podľa par. 25/1). Je otázne, že kedy nastala skutočnosť rozhodujúca pre vykonanie opravy základu dane, ale dajme tomu teraz v 06/2025. Dátum vystavenia a dodania na dobropise má byť 06/2025? Tiež do ktorého súhrnného výkazu sa má uviesť tento dobropis (za 06/2025 s mínusom? alebo vybrať dodávku z pôvodného SV? ). Ďakujeme

Poplatok za potvrdenie o veku stavby

ID5691 | | BUKNA, advokátska kancelária, s. r. o.

Môže obec vyberať poplatok potvrdenie o veku stavby?

Konsolidácia

ID5733 | | Tatiana Macháčová

Prosím o radu ohľadom konsolidácie s s.r.o., ktorú máme. 1. Ja ako mesto mám v nákladoch sumu s DPH, sro má vo výnosoch sumu bez DPH. Ktorú sumu konsolidujem/mínusujem? Našu mestskú s DPH alebo sumu v sro bez DPH? 2. V priebehu roka som od sro obstarala majetok na 042, ktorý však bol v priebehu roka zaradený na 021. Ja to už mám k 31.12. na 021, sro to má vo výnosoch. Ako to konsolidujem? Aké účty u mňa? 3. K 31.12. mi ostal konečný zostatok na 042 - nedokončená investícia od sro. SRO to má vo výnosoch ku koncu roka. Ja na 042. Ako to konsolidujem prosím? 

Darovanie nehnuteľnosti

ID5693 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ dane A (s.r.o.- darca) daruje inému platiteľovi dane B (s.r.o.- obdarovaný) nehnuteľnosť, ktorá má viac ako 5 rokov od prvej kolaudácie. Ide o sklad (v ktorej bolo aj bude skladované najmä obilie a stroje). Aj nový majiteľ bude nehnuteľnosť užívať ako sklad. Z hľadiska zákona o DPH darca A ako má postupovať? Je povinný odviesť DPH z trhovej (zostatkovej) ceny nehnuteľnosti? 

Účtovanie VPD v pokladnici od jedného dodávateľa

ID5689 | | Ing. Marián Drozd

V mesiaci sme urobili viacej nákupov od jedného dodávateľa v hotovosti. Na každom jednom doklade z registračnej pokladnice nie je suma viac ako 400 €. Môžem tieto doklady zaúčtovať v podvojnom účtovníctve cez jeden výdavkový pokladničný doklad na konci mesiaca v rámci mesiaca a jednou sumou si uplatniť DPH, alebo musím každý jeden doklad účtovať samostatne? Celková suma na dokladoch je 2 000 €.

Účtovanie projektovej dokumentácie

ID5685 | | Terézia Urbanová

Nechali sme si urobiť projekt na oplotenie futbalového ihriska a šatní. Projekt je v hodnote 300 eur. Zaúčtovali sme ho na účet 042, rozpočet 716. Postupovali sme správne? Nemalo by ísť o rozpočtovú položku 637005, ak je suma projektu takáto nízka?