Otázky s vecným pojmom: Elektronická registračná pokladnica

počet otázok s vecným pojmom : 64



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Účtovanie VPD v pokladnici od jedného dodávateľa

ID5689 | | Ing. Marián Drozd

V mesiaci sme urobili viacej nákupov od jedného dodávateľa v hotovosti. Na každom jednom doklade z registračnej pokladnice nie je suma viac ako 400 €. Môžem tieto doklady zaúčtovať v podvojnom účtovníctve cez jeden výdavkový pokladničný doklad na konci mesiaca v rámci mesiaca a jednou sumou si uplatniť DPH, alebo musím každý jeden doklad účtovať samostatne? Celková suma na dokladoch je 2 000 €.

Používanie registračnej pokladnice

ID5455 | | Ing. Klára Klabníková

Autor knihy, chce túto knihu predávať na vianočných trhoch. Musí používať registračnú pokladnicu? Autor nie je podnikateľom.

DPH pri EPR - duplicitné zaevidovaná tržba

ID4809 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ DPH zaeviduje tržbu v ERP (VRP) duplicitne v mesiaci september 2023. Tržba nebola realizovaná, ale bola chybne zaevidovaná 2x. Platiteľ zistí uvedenú chybu v mesiaci október 2023. Rovnako v mesiaci október 2023 vyhotoví opravný doklad v EPR/VRP. Do ktorého mesiaca vykázať opravu základu dane a DPH v rámci priznania DPH a v rámci kontrolného výkazu DPH?

Zjednodušená faktúra pri kombinácii platieb

ID4373 | | Ing. Marián Drozd

Zjednodušený doklad z registračky môžem vystaviť aj v prípade, ak kombinujem platby? 1. Napríklad, doklad je na celkovú sumu 1 500 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 500 € platobnou kartou. 2. Doklad je na 2 000 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 1 000 € platobnou kartou. 3. Považuje sa za platbu v hotovosti aj platba šekmi, poukážkami a pod.?

Zjednodušená faktúra

ID4137 | | Ing. Marián Drozd

Hlavná činnosť spoločnosti s. r. o. je rozvoz potravín vlastnými vozidlami do gastro zariadení. Zákazníkom vystavujeme faktúru a blok z registračnej pokladnice. Zákazníkom bez registrácie (fyzická osoba) sme vystavili dodací list a blok do 100 € s DPH. Môže spoločnosť vystaviť doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, kde cena tovaru vrátane dane uhradená v hotovosti je do 1 000 €, resp. zjednodušenú faktúru-doklad, ktorý nebude obsahovať údaje o odberateľovi? Spoločnosť vyhotoví dodací list plus blok s rozpisom tovaru a ceny.

Tržba z registračnej pokladnice

ID4002 | | Ing. Ondrej Baláž

Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe z registračných pokladníc alebo stačí raz mesačne.

Prenesenie daňovej povinnosti

ID3364 | | Ing. Marián Drozd

Neviem, či som správne pochopila novú úravu § 69 ods. 12 písm. f) a g). Ak mám doklad z ERP do 1 000 € / 1 600 € karta, na ktorom je predaj dotknutého tovaru a technické podmienky mi umožňujú, aby doklad obsahoval všetky identifikačné údaje o odberateľovi vrátane IČO, IČ DPH, jednotkovú cenu.... už to nie je zjednodušená faktúra, a preto pôjde o predaj tovaru v režime prenesenie DP (tak ako v roku 2018) s povinným textom "prenesenie DP"? Ale, ak mám presne ten istý doklad z ERP s identickým tovarom, len nevyplním nejaký povinný údaj z riadnej faktúry napr. IČO, tak sa takýto doklad z ERP bude považovať za zjednodušenú faktúru s bežným režimom DPH? Alebo obidva tieto doklady z ERP (jeden s kompletnými, druhý len s čiastočnými identifikačnými údajmi odberateľa) sa budú zdaňovať bežným postupom ZD + DPH (nie prenesenie DP)?

Daňový doklad z pokladnice a odpočet DPH

ID3076 | | Ing. Marián Drozd

Mám blok z ERP na materiál na sumu 1 350 € s DPH. K tomu bol dodatočne vyhotovený dodací list so všetkými náležitosťami aj originálnym podpisom. Môžem si odpočítať DPH a dať to riadne do KV do časti B3?

Účtovanie predaja liekov

ID2853 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Ako sa v podvojnom aj jednoduchom účtovníctve účtuje predaj liekov cez ERP (lekáreň je platiteľom DPH), ak časť hradí pacient pri predaji, časť následne hradí zdravotná poisťovňa, a poplatok za recept po 0,17 € ? Musí sa účtovať na základe dennej uzávierky ERP alebo postačuje aj za dlhšie obdobie?

Naše interné gastrolístky, resp. ich fakturácia

ID2827 | | Ing. Anton Kolembus

Sme firma, platiteľ DPH, ktorá poskytuje stravovacie služby vo vlastných stravovacích zariadeniach pre zamestnancov rozličných spoločností. Najprv predáme naše interné gastrolístky zamestnávateľom na faktúru, oni ich vydajú svojim zamestnancom, ktorí sa za ne stravujú v našich zariadeniach. Faktúra za tieto lístky je vystavená s DPH (t. j. MD 311 / D 324 a 343). Gastrolístky sú ceniny, nemali by sme ich radšej fakturovať bez DPH? Zúčtovanie použitých lístkov prebieha internou faktúrou, ktorá nejde klientovi (t. j. MD 324 / D 602). Nemali by sa tržby za obedy (platené v gastrolístkoch) radšej priebežne evidovať v ERP/VRP? Nazdávame sa, že sme povinný vystaviť doklad z ERP, lebo podnikateľ, ktorý poskytuje službu uvedenú v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., je povinný pri platbe za vydanú stravu evidovať tržbu v ERP/VRP, nakoľko na predajnom mieste prijal platbu platobným prostriedkom nahrádzajúcim hotovosť [§ 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z.]. Keďže vystavujeme faktúru za naše interné gastrolístky s DPH a následne by sme tržbu evidovali v ERP/VRP, vznikla by nám hrozba, že na základe § 69 odsek 5 zákona o DPH by sme museli DPH zaplatiť dvakrát. Raz z vyhotovenej faktúry zamestnávateľom, raz z dokladu z ERP. (Každá osoba, ktorá uvedie vo faktúre, alebo v inom doklade o predaji daň, je povinná zaplatiť túto daň.). V prípade potreby teoreticky môžeme vystaviť taký doklad z ERP, kde by sme zúčtovali naše interné gastrolístky ako zálohu . Napr.: Obed: 10 €, DPH 2 €, Záloha (gastrolístky) -10 €, DPH -2 €, Celkom 0 €. Je tento postup správny? Aké sú alternatívy?