ISSN 1339-1429
Otázky v kategórii: Podvojné účtovníctvo
počet otázok v kategórii: 1006
Zoznam otázok
zoradiť výsledky podľa:
Bežný alebo kapitálový výdavok
ID5243 | | Tatiana Macháčová
3D vizualizácia budovy, ktorá sa bude rekonštrukovať - je to bežný alebo kapitálový výdavok? Asanácia, búranie komína je bežný výdavok. Je však k tomu vypracovaná projektová dokumentácia - statické posúdenie, rozpočet stavby, výkaz výmer. Je to taktiež bežný výdavok alebo kapitálový?
Bežný alebo kapitálový výdavok.
ID3748 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Sme obec, v roku 2019 sme zrealizovali investičnú akciu, na ktorú sme dostali kapitálovú dotáciu z Bratislavského samosprávneho kraja. Investičná akcia bola v roku 2019 ukončená, bola použitá a zaúčtovaná aj uvedená dotácia.Termín na zúčtovanie dotácie podľa zmluvy bol do 31. 12. 2019, tento termín nebol dodržaný. Na základe tejto skutočnosti sme boli povinní uvedenú dotáciu v roku 2020 vrátiť späť Brat. samosprávnemu kraju. Vrátenie uvedenej dotácie v roku 2020 je bežný alebo kapitálový výdavok? A na akú položku účtovať uvedený výdavok?
Bloček z RP za naftu a materiál z DE
ID4383 | | Ing. Marián Drozd
Zahraničný bloček za nákup tovaru-nafta dávať ako výdaj bez DPH, alebo s DPH a DPH dať na 548 ? aké účtovanie použiť?
Bonus pri nákupe tovaru
ID1741 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.
Spoločnosť nakupuje tovar zo zahraničia. Na faktúre je uvedená splatnosť 60 dní a poznámka, že v prípade úhrady do 25 dní, spoločnosť získa bonus vo výške 2 %. Ako správne zaúčtovať tento bonus? Akú sumu brať ako základ pre DPH pri nadobudnutí tovaru - sumu brutto, resp. sumu po rabate?
Čo v prípade, ak v čase podania daňového priznania k DPH ešte pre spoločnosť táto informácia nie je k dispozícii? Ak je faktúra napr. zo dňa 1. 4. 2013, vtedy je možnosť určiť, či bol rabat uplatnený v mesiaci apríl 2013, nakoľko 25 dní je ešte stále v mesiaci apríl. Ale ak je faktúra zo dňa 30. 4. 2013, 25-ty deň je 25. 5. 2013, daňové priznanie k DPH sa odovzdáva už okolo 20-teho, vtedy sa ešte nevie, či faktúra bude uhradená v normálnom čase splatnosti alebo v čase, pri ktorom prináleží skonto.
Branding
ID3499 | | Ing. Ondrej Baláž
Ako zaúčtovať faktúru za branding? Faktúrované 3D písmena - logo predajne, logo mäso, hydina...označenie košíkov, samolepky vitajte a dovidenia..... vyrábali sa aj z dôvodu rekonštrukcie predajne.
Byt v podnikaní a účtovanie nákladov
ID3275 | | Ing. Beata Moravcová
Máme byt v s. r. o.-čke . Zaradila som ho do majetku a používa sa len na podnikanie - ubytovacie služby. Chcela by som sa spýtať, ako účtovať jednotlivé položky od správcu:
- služby spojené s výkonom správcu,
- fond opráv,
- dažďová voda,
- upratovanie,
- elektrická energia,
- voda,
- odvoz smetí.
Cena pozemku
ID1174 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.
Obchodná spoločnosť kúpila byt so spoluvlastníctvom podielu na pozemku. V kúpnej zmluve je uvedená kúpna cena spolu za byt a spoluvlastnícky podiel na pozemku a spoločných priestoroch. Ako rozdeliť kúpnu cenu bytu na pozemok a byt, keďže pozemok sa neodpisuje a v účtovníctve spoločnosti je potrebné evidovať pozemok oddelene od bytu. Byt sa prenajíma, a teda sa dosahujú zdaniteľné príjmy.
Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok
ID2593 | | Ing. Anton Kolembus
V roku 2015 sme v priebehu roka dostali niekoľko faktúr za Odborné poradenstvo ISO noriem , prípravu k certifikácii . Celá suma fakturácie za rok 2015 neprevýšila sumu 2 400 €. Jednotlivé faktúry sme účtovali 518/321. K 31. 12. 2015 však nedôjde k vlastnému certifikačnému auditu a získaniu ISO certifikátu. Ako sa majú účtovať takéto náklady súvisiace so získaním ISO certifikátu v roku 2015 a v roku 2016? Alebo vstupujú-nevstupujú náklady z roku 2015 do obstarávacej ceny ISO certifikátu, ktorý bude vydaný v roku 2016? Sú tieto náklady daňovo uznané pre rok 2015 v plnom rozsahu? (všetky sú zaplatené do 31. 12.)
Cesta z práce domov ako náklad?
ID4443 | | Ing. Marián Drozd
Konateľ používa firemný automobil na pracovné cesty. Na tomto automobile dochádza aj z domu do práce a z práce domov, nakoľko ráno chodí na stretnutia a večer tiež príchácha neskoro. Je táto cesta z práce a do práce / bydlisko - uznaná ako daňový náklad? Evidencia pracovných ciest je na základe GPS .
Cestná doprava FO - aké účtovníctvo
ID2004 | | Ing. Beata Moravcová
Podľa zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave účinného od 1. 3. 2012 je prevádzkovateľ cestnej dopravy povinný zapísať sa do obchodného registra. Každý fyzická osoba zapísaná v obchodnom registri je povinná účtovať v sústave podvojného účtovníctva. Ak k zápisu fyzickej osoby (prevádzkovateľa cestnej dopravy) do obchodného registra došlo v priebehu účtovného obdobia, účtovná jednotka má podľa § 9 ods. 3 zákona o účtovníctve povinnosť prejsť zo sústavy jednoduchého účtovníctva na podvojné účtovníctvo, a to vždy len k prvému dňu účtovného obdobia nasledujúceho po účtovnom období, v ktorom účtovná jednotka zistila skutočnosti, ktoré sú dôvodom na zmenu účtovej sústavy.
1. Odkedy má povinnosť viesť podvojné účtovníctvo fyzická osoba (prevádzkovateľ cestnej dopravy) ak bola zapísaná do obchodného registra v priebehu roka 2013?
2. Dňom 3. 12. 2013 zaniklo oprávnenie fyzickej osobe - prevádzkovateľovi cestnej dopravy. Fyzická osoba sa nezapísala do obchodného registra ani po dátume 3.12.2013. Môže za rok 2013 účtovať v sústave jednoduchého účtovníctva, keďže nie je zapísaná v obchodnom registri, avšak za obdobie 1.1.2013 - 3.12.2013 vykonávala cestnú dopravu?