Otázky v kategórii: Podvojné účtovníctvo

počet otázok v kategórii: 1006



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Bežný alebo kapitálový výdavok

ID5243 | | Tatiana Macháčová

3D vizualizácia budovy, ktorá sa bude rekonštrukovať - je to bežný alebo kapitálový výdavok? Asanácia, búranie komína je bežný výdavok. Je však k tomu vypracovaná projektová dokumentácia - statické posúdenie, rozpočet stavby, výkaz výmer. Je to taktiež bežný výdavok alebo kapitálový?

Bežný alebo kapitálový výdavok.

ID3748 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Sme obec, v roku 2019 sme zrealizovali investičnú akciu, na ktorú sme dostali kapitálovú dotáciu z Bratislavského samosprávneho kraja. Investičná akcia bola v roku 2019 ukončená, bola použitá a zaúčtovaná aj uvedená dotácia.Termín na zúčtovanie dotácie podľa zmluvy bol do 31. 12. 2019, tento termín nebol dodržaný. Na základe tejto skutočnosti sme boli povinní uvedenú dotáciu v roku 2020 vrátiť späť Brat. samosprávnemu kraju. Vrátenie uvedenej dotácie v roku 2020 je bežný alebo kapitálový výdavok? A na akú položku účtovať uvedený výdavok?

Bloček z RP za naftu a materiál z DE

ID4383 | | Ing. Marián Drozd

Zahraničný bloček za nákup tovaru-nafta dávať ako výdaj bez DPH, alebo s DPH a DPH dať na 548 ? aké účtovanie použiť?

Bonus pri nákupe tovaru

ID1741 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Spoločnosť nakupuje tovar zo zahraničia. Na faktúre je uvedená splatnosť 60 dní a poznámka, že v prípade úhrady do 25 dní, spoločnosť získa bonus vo výške 2 %. Ako správne zaúčtovať tento bonus? Akú sumu brať ako základ pre DPH pri nadobudnutí tovaru  - sumu brutto, resp. sumu po rabate?

Čo v prípade, ak v čase podania daňového priznania k DPH ešte pre  spoločnosť  táto informácia nie je k dispozícii? Ak je faktúra napr. zo dňa 1. 4. 2013, vtedy je možnosť určiť, či bol rabat uplatnený v mesiaci apríl 2013, nakoľko 25 dní je ešte stále v mesiaci apríl. Ale ak je faktúra zo dňa 30. 4. 2013, 25-ty deň je 25. 5. 2013, daňové priznanie k DPH sa odovzdáva už okolo 20-teho, vtedy sa ešte nevie, či faktúra bude uhradená v normálnom čase splatnosti alebo v čase, pri ktorom prináleží skonto.

 

Branding

ID3499 | | Ing. Ondrej Baláž

Ako zaúčtovať faktúru za branding? Faktúrované 3D písmena - logo predajne, logo mäso, hydina...označenie košíkov, samolepky vitajte a dovidenia..... vyrábali sa aj z dôvodu rekonštrukcie predajne.

Byt v podnikaní a účtovanie nákladov

ID3275 | | Ing. Beata Moravcová

Máme byt v s. r. o.-čke . Zaradila som ho do majetku a používa sa len na podnikanie - ubytovacie služby. Chcela by som sa spýtať, ako účtovať jednotlivé položky od správcu:

  • služby spojené s výkonom správcu,
  • fond opráv,
  • dažďová voda,
  • upratovanie,
  • elektrická energia,
  • voda,
  • odvoz smetí.

Cena pozemku

ID1174 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Obchodná spoločnosť kúpila byt so spoluvlastníctvom podielu na pozemku. V kúpnej zmluve je uvedená kúpna cena spolu  za byt a spoluvlastnícky podiel na pozemku a spoločných priestoroch. Ako rozdeliť kúpnu cenu bytu na pozemok a byt, keďže pozemok sa neodpisuje a v účtovníctve spoločnosti je potrebné evidovať pozemok oddelene od bytu. Byt sa prenajíma, a teda sa dosahujú zdaniteľné príjmy.

Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok

ID2593 | | Ing. Anton Kolembus

V roku 2015 sme v priebehu roka dostali niekoľko faktúr za Odborné poradenstvo ISO noriem , prípravu k certifikácii . Celá suma fakturácie za rok 2015 neprevýšila sumu 2 400 €. Jednotlivé faktúry sme účtovali 518/321. K 31. 12. 2015 však nedôjde k vlastnému certifikačnému auditu a získaniu ISO certifikátu. Ako sa majú účtovať takéto náklady súvisiace so získaním ISO certifikátu v roku 2015 a v roku 2016? Alebo vstupujú-nevstupujú náklady z roku 2015 do obstarávacej ceny ISO certifikátu, ktorý bude vydaný v roku 2016? Sú tieto náklady daňovo uznané pre rok 2015 v plnom rozsahu? (všetky sú zaplatené do 31. 12.)

Cesta z práce domov ako náklad?

ID4443 | | Ing. Marián Drozd

Konateľ používa firemný automobil na pracovné cesty. Na tomto automobile dochádza aj z domu do práce a z práce domov, nakoľko ráno chodí na stretnutia a večer tiež príchácha neskoro. Je táto cesta z práce a do práce / bydlisko - uznaná ako daňový náklad? Evidencia pracovných ciest je na základe GPS .

Cestná doprava FO - aké účtovníctvo

ID2004 | | Ing. Beata Moravcová

Podľa zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave účinného od 1. 3. 2012 je prevádzkovateľ cestnej dopravy povinný zapísať sa do obchodného registra. Každý fyzická osoba zapísaná v obchodnom registri je povinná účtovať v sústave podvojného účtovníctva. Ak k zápisu fyzickej osoby (prevádzkovateľa cestnej dopravy) do obchodného registra došlo v priebehu účtovného obdobia, účtovná jednotka má podľa § 9 ods. 3 zákona o účtovníctve povinnosť prejsť zo sústavy jednoduchého účtovníctva na podvojné účtovníctvo, a to vždy len k prvému dňu účtovného obdobia nasledujúceho po účtovnom období, v ktorom účtovná jednotka zistila skutočnosti, ktoré sú dôvodom na zmenu účtovej sústavy.

1. Odkedy má povinnosť viesť podvojné účtovníctvo fyzická osoba (prevádzkovateľ cestnej dopravy) ak bola zapísaná do obchodného registra v priebehu roka 2013?

2. Dňom 3. 12. 2013 zaniklo oprávnenie fyzickej osobe - prevádzkovateľovi cestnej dopravy. Fyzická osoba sa nezapísala do obchodného registra ani po dátume 3.12.2013. Môže za rok 2013 účtovať v sústave jednoduchého účtovníctva, keďže nie je zapísaná v obchodnom registri, avšak za obdobie 1.1.2013 - 3.12.2013 vykonávala cestnú dopravu?