ISSN 1339-1429
Otázky v kategórii: Verejná správa
počet otázok v kategórii: 901
Zoznam otázok
zoradiť výsledky podľa:
Účtovanie majetku obcí
ID1926 | | Ing. Anna Ľalíková
Sme obec, účtujeme podľa Postupov účtovania pre RO, PO, obce. Až v 2013 mám zaradiť do majetku na účet 021 pozemné komunikácie, ktoré už existujú dlhé roky ale doteraz neboli zaradené do majetku. Nie sú ešte úplne odpísané, ako to správne zaúčtovať? Na účte nedokončených investícií 04x máme nezaradené investície, ktoré chceme v rámci inventarizácie vysporiadať.
V minulých rokoch sme platili projektovú dokumentáciu cyklotrasy a tiež sme platili podiel spolufinancovania „Regionál. združenia obcí podunajskej oblasti“ zainteresovaných na projekte cykl. chodníka Hamuliakovo - Senec. Ďalšie náklady s uvedeným cykl. chodníkom už neboli, cykl. chodník nie je evidovaný v našom majetku.
Máme uvedenú projektovú dokumentáciu a podiel spolufinancovania zaradiť na účet 019 – ost. nehmotný majetok alebo vyradiť a zúčtovať do nákladov ?
Na účte 04x máme aj iné projektové dokumentácie investičných akcií, ktoré sa nerealizovali a možno sa budú alebo aj nebudú realizovať. Môžu sa takéto projektové dokumentácie zaúčtovať na účet 019 – ostatný nehmotný majetok ? Čo konkrétne sa môže účtovať na účte 019, nemáme to v našej internej smernici.
Účtovanie materiálu a služby
ID3930 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Máme faktúru na gravírovaný nápisy - návrh, výroba a montáž (ide o písmena / nápis hasičská zbrojnica). Ide o nákup nápisu na 501 alebo služba 518 výroba? Podobne, napríklad, dáme si vyrobiť banner (potrebný na publicitu k eurofondom). Je to nákup materiálu 501 alebo služba? Taktiež sme si dali vyrobiť držiak na kvety, faktúra však príde "fakturujem Vám držiaky...". Je to 501 alebo 518?
Účtovanie mimorozpočtových prostriedkov v štátnej RO
ID273 | | Ing. Miriam Majorová, PhD.
Štátna rozpočtová organizácia dostala peňažné prostriedky od organizácie, ktorá nepatrí do verejnej správy. Ako má postupovať pri účtovaní takto získaných prostriedkov?
Účtovanie nákladov na verejné obstarávanie
ID370 | | Ing. Anna Ľalíková
Náklady na verejné obstarávanie zákazky (prípravné činnosti a vyhodnotenie verejného obstarávania) na obstaranie dlhodobého hmotného majetku v obci sa účtujú do nákladov na 518 alebo sú súčasťou obstarávacej ceny tohto majetku na 042 a financujú sa z kapitálových výdavkov?
Účtovanie nákladov na zapojenie elektrického bojlera, alebo iného drobného, resp. dlhodobého hmotného majetku
ID3174 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Chcela by som poradiť ohľadom správneho účtovania, t. j. správna nákladová položka + ekonomická klasifikácia (konkrétna rozpočtová položka) pri nasledovných výdavkoch obce: - kúpa elektrického ohrievača vody v sume 270,00 € (faktúra od jedného dodávateľa) - montáž elektrického ohrievača vody v sume 39,60 € (faktúra od druhého dodávateľa - dodatočne asi cca 2 týždne neskôr ako dodanie el. ohrievača).
Otázka znie: 1. Akú správnu nákladovú položku + rozpočtovú položku máme pri jednotlivých faktúrach použiť?
2. Máme to správne všetko zarátať do ceny obstarania elektrického ohrievača vody a následne zaradíme elektrický ohrievač vody vrátane montáže do majetku obce na - 751 / 799 ?
3. Je potrebné sa inak pozerať na takéto výdavky, ak dodávka a montáž sú fakturované jedným dodávateľom, alebo dodávku zabezpečí jeden a montáž druhý dodávateľ, resp. je to úplne jedno?
4. Ako je to v prípade, ak obstarávame dlhodobý hmotný majetok (napr. elektrický konvektomat v hodnote 5 000,00 €). Ako máme dodatočne zaúčtovať faktúru od druhého dodávateľa za napojenie konvektovamu: t. j. nákladová položka + rozpočtová položka. Pozn.: bol to iný dodávateľ a faktúru za napojenie konvektomatu doručil cca 1-2 týždne po dodaní konvektomatu. Zaúčtovať to ako službu, resp. je nutné započítať to do ceny obstarania a zaradiť konvektomat do dlhodobého majetku až po jeho napojení (vtedy sme ho vlastne začali aj používať) aj vrátane ceny za napojenie? V podstate otázky sa týkajú jednej a tej istej problematiky. Ale kvôli lepšej prehľadnosti som to rozdelila na viaceré podotázky.
Účtovanie nákupu a spotreby cenín
ID261 | | Ing. Peter Ivánek
Obec nakúpila kolky a poštové známky do zásoby. V priebehu roka došlo k ich spotrebe. Ako správne zaúčtovať obstaranie a spotrebu týchto cenín?
Účtovanie nákupu materiálu na rekonštrukciu
ID3128 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Obec rekonštruuje budovu. Práce boli objednané dodávateľsky a materiál zakúpila obec. Ako účtovať nákup materiálu na rekonštrukciu? Zápisom 112/321 a následne pri výdaji 501/112 tento náklad aktivovať zápisom 042/624 alebo je možné nákup materiálu účtovať priamo na účet 042?
Účtovanie nenávratného finančného príspevku
ID382 | | Ing. Anna Ľalíková
Obec je príjemcom nenávratného finančného príspevku (NFP) z Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) na rekonštrukciu kultúrneho domu a obecného úradu. V zmluve sú prostriedky 75 % je z fondov Európskej únie a 25 % je zo štátneho rozpočtu (ŠR). Aké bude účtovné riešenie týchto prípadov, ale hlavne rozpočtového účtovníctva? Túto rekonštrukciu obec financovala z dlhodobého úveru a teraz čaká na financie z PPA.
- prijatá faktúra od dodávateľa 119 000 eur
- úhrada faktúry z úveru 119 000 eur
- splátka úrokov
- splátka istiny
- zaradenie do užívania 119 000 eur (A ako odpisovať túto rekonštrukciu, keď 75 % je z fondov EÚ,
25 % je zo ŠR a obec spolufinancuje rekonštrukciu z vlastných prostriedkov
vo výške 19 % DPH). - prijatý NFP z PPA.
Účtovanie nespotrebovaných finančných prostredkov
ID369 | | Ing. Anna Ľalíková
Aký je postup pri účtovaní nespotrebovaných finančných prostriedkov, ktoré obec vráti poskytovateľovi (štátny rozpočet) až v nasledujúcom účtovnom období (napr. finančné prostriedky na voľby)?
Účtovanie nevyčerpaného transferu zo štátneho rozpočtu
ID265 | | Ing. Peter Ivánek
Štátnej príspevkovej organizácii bol v roku 2008 poskytnutý bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý však v tomto roku nevyčerpala v plnej výške. Zostatok preúčtovala z účtu 352 na účet 353. Akým spôsobom sa má v roku 2009 účtovať použitie tohto transferu a vratka nevyčerpaných finančných prostriedkov do štátneho rozpočtu?