Otázky s vecným pojmom: Automatizované rozhodovanie

počet otázok s vecným pojmom : 43



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Účtovanie licencie

ID1614 | | Ing. Jozef Pohlod

Ako sa účtujú licencie na používanie fotografií pre účely inzercie v printových médiách alebo iných tlačených materiáloch? Jej použitie je neobmedzené. A čo v prípade, keby  ju agentúra sprístupnila napr. na obdobie jedného roka - treba to časovo rozlíšiť?

Usporiadanie plesu a daňové povinnosti

ID1529 | | Ing. Marián Drozd

Firma usporiada ples pre verejnosť, pričom to nie je jej podnikateľská činnosť zapísaná v Obchodnom registri SR, ide len o jednorazovú akciu. Výnosy budú z predaja vstupeniek, tomboly a zo sponzorských darov. Náklady vzniknú za prenájom miestnosti, hudbu, stravovanie, nápoje a na výzdobu. Ktoré výnosy je potrebné zdaniť, a ktoré náklady môžu byť daňovo uznané? Na aké účty treba zaúčtovať náklady a výnosy?

Označenie tovaru v maloobchodnej predajni

ID1488 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Živnostník – platiteľ DPH má zatiaľ len jednu prevádzku, zameranú hlavne na servis vozidiel. V priebehu 1 mesiaca plánuje otvoriť ďalšiu prevádzku - predajňu (maloobchod a veľkoobchod) - nová prevádzka bude zriadená len cca 200 m od súčasnej prevádzky.

Špecifikácia prevádzok bude nasledovná:

  • Pôvodná prevádzka bude slúžiť len ako servis a oprava vozidiel - do tejto prevádzky nebudú mať zákazníci prístup.
  • Nová prevádzka bude slúžiť ako podniková predajňa, a zároveň tu bude prebiehať príjem materiálu, príjem vozidiel do servisu od zákazníka / odovzdanie opravených vozidiel zákazníkovi.

Je potrebné, aby podnikateľ mal elektronické registračné pokladnice na obidvoch prevádzkach, alebo stačí len v predajni, kde bude prebiehať aj fakturácia. Čo všetko a akým systémom musí mať podľa zákona označené v prevádzke, v súvislosti s predávaným tovarom. Čo všetko musia obsahovať etikety na regáloch, kde bude umiestnený tovar na predaj?

Obstarávacia cena reklamného predmetu

ID1491 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť – platiteľ DPH obstarala reklamné predmety v hodnote 20 eur bez DPH za  kus. Tieto predmety prijala na sklad a tento príjem účtovala na účty 112/321 a neuplatnenú 20% DPH 4 eurá zaúčtovala na účet 548/321. Postupovala spoločnosť správne, alebo neuplatnenú DPH mala zahrnúť do ceny obstarania na účet 112?  Spoločnosť taktiež nakupuje reklamné predmety aj v inom členskom štáte, pri obstaraní týchto predmetov nad 16,60 eura za kus si neuplatňuje odpočítanie dane na vstupe, ale iba daňovú povinnosť na výstupe. Je správne nasledovné účtovanie? Obstarávacia cena 30 eur bez DPH za kus sa zaúčtuje na účty 112/321 a 20% DPH vo výške  6 eur na účty 548/343 - odvedená DPH na výstupe (nákup z iného členského štátu)?

Fakturácia a DPH

ID1480 | | Anna Danková

Slovenská firma s.r.o. - platiteľ  DPH, ktorej činnosťou je tvorba a predaj projektov rodinných domov, dala si zhotoviť 2 typy katalógov  projektov pre SR a ČR, distribúcia sa predpokladá v mesiaci január 2013. Do katalógu pre ČR si objednali reklamu firmy z ČR, distribúcia  bude v ČR.

  1. Fakturuje spoločnosť  reklamu  bez DPH pre ČR firmu do českého katalógu a vstupuje tento prípad aj do súhrnného výkazu?
  2. Ako fakturovať  správne DPH pre českú firmu, ak reklama bude v slovenskom katalógu, distribúcia  bude v SR,  a či vstupuje tento prípad do súhrnného výkazu?
  3. Zdaniteľné plnenie musí byť rok 2013 v oboch prípadoch, keď bude až v distribúcii katalóg, alebo keďže katalóg bude vytlačený ešte tento rok, môže byť  plnenie v roku 2012?

Faktúra za vytvorenie webovej stránky zo Švajčiarska a samozdanenie

ID1326 | | Ing. Peter Furmaník

Dostali sme faktúru od neplatiteľa DPH so sídlom vo Švajčiarsku, za reklamné (elektronické) služby. Je to za dodanie webovej stránky, kde naša firma má prezentáciu svojich výrobkov. Dodávateľ udáva len celú sumu v eurách a poznámku, že je neplatiteľom  DPH. Iné údaje tam nie sú. Týka sa našej spoločnosti ako platiteľa DPH v tuzemsku samozdanenie tejto poskytnutej služby podľa  § 69 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“) a následný nárok na odpočítanie DPH, alebo sa táto služba, poskytnutá dodávateľom mimo EÚ do daňového priznania k DPH neuvádza?  Ak áno, čo s DPH, bude pre nás daňovým výdavkom?

Zdanenie príjmov z reklamy Adsense

ID1129 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Som zamestnanec a mám súkromnú webovú stránku. Potrebujem si založiť živnosť, ak mám príjem zo svojej  web stránky, na ktorej sa zobrazuje reklama ADSENSE od  spoločnosti Google?  O aký príjem ide podľa zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.? Pri tejto reklame spoločnosti poskytnem časť svojej webovej stránky, na ktorých Google zobrazuje reklamy. Po kliknutí na reklamu sa mne ako majiteľovi internetovej stránky pripisujú peniaze.

DPH a bezodplatne dodaný tovar.

ID1013 | | Ing. Alena Benková

Na podporu predaja rob spoločnosť rôzne akcie, napr., ak zákazník odoberie určité množstvo tovaru dostane darček zadarmo. Ide napr. o televízory, notebooky, atď. Spoločnosť tieto „darčeky" nakúpi, odpočíta DPH a následne odovzdá pri splnení podmienok zákazníkovi. V mesiaci, kedy tieto darčeky odovzdá odvedie aj daň na výstupe. Je táto odvedená DPH uznaným daňovým výdavkom? Ako je to v prípade, ak zákazníkovi tento darček spoločnosť predá  napr. za 0,05 eura?

Naturálny bonus

ID1000 | | Ing. Alžbeta Hermanová

Obchodná spoločnosť za účelom zvýšenia obratu poskytuje okrem iných zliav aj naturálne bonusy, napr. televízory. Postup je nasledovný, marketingové oddelenie urobí akciu s letákom, v ktorom sú podmienky nastavené tak, že  napr. pri obrate nad určitú sumu dostane odberateľ darček (televízor), ak zaplatí 0,05 eur. Televízory spoločnosť nakúpi a odpočíta si DPH. Následne pri splnení podmienok z akcie odovzdá spoločnosť televízor odberateľovi a vyfakturuje mu ho ako marketingový náklad v hodnote 0,05 eur. DPH už neodvádza. Náklady na televízne prijímače dáva firma ako daňové výdavky. Ako podporné podklady má potvrdenia od zákazníka, že prebral televízor, dosiahnutý obrat a leták. Otázka spočíva v tom, či ide o správny postup z hľadiska DPH a dane z príjmov.

Reklama ubytovacieho zariadenia na internete

ID994 | | Ing. Jarmila Strählová

Vlastník nehnuteľnosti prenajíma celé poschodie rodinného domu na prechodné ubytovanie hostí. Na túto činnosť má aj živnosť a účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva. Svoj dom má propagovaný prostredníctvom rôznych agentúr na internete. Môže sa faktúra za zverejnenie na internete zaúčtovať do obdobia kedy bola zaplatená, alebo sa musí časovo rozlišovať, nakoľko reklama je od 4. 1. 2011 do 3. 1. 2012? Je daňovým dokladom faktúra ktorú zasielajú za túto službu mailom bez elektronického podpisu?