Otázky s vecným pojmom: Automatizované rozhodovanie

počet otázok s vecným pojmom : 43



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Zaúčtovanie a daňové vysporiadanie výdavkov na obstaranie reklamných nosičov

ID791 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ bude využívať slnečníky, ktoré sú nosičom reklamných nápisov, na letnej terase, kde poskytuje reštauračné služby. Slnečníky budú slúžiť na zvýšenie pohody zákazníkov a tým aj na zabezpečenie väčšieho množstva zákazníkov a dosiahnutie vyššieho obratu (zdaniteľného príjmu). Ako má postupovať pri zaúčtovaní v jednoduchom účtovníctve?

Je darčeková poukážka reklamný predmet uznaný ako daňový výdavok?

ID792 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ – fyzická osoba, ktorý prevádzkuje obchod s potravinami, poskytuje svojim klientom pri dosiahnutí určitého obratu darčekové poukážky s logom firmy. Klienti môžu vymeniť poukážky za tovar len v jeho predajni. Podnikateľ si dal vyrobiť darčekové poukážky v hodnote 16,50 € za kus. Spoločnosti, ktorá mu poukážky vyrobila, zaplatil 25. 5. sumu 250 € (500 x 0,50). Úhradu vykonal v hotovosti do pokladnice spoločnosti.

Môže takúto darčekovú poukážku považovať podnikateľ za reklamný predmet a ak bude mať cenu nižšiu ako 16,60 € účtovať ju do daňových výdavkov?

Časové rozlíšenie reklamných predmetov

ID861 | | Ing. Jozef Pohlod

Vždy v decembri spoločnosť nakúpi propagačné predmety v hodnote do 16,60 eura za kus. Podľa  opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v z. n. p. nie je možné časovo rozlíšiť náklady na reklamu a propagáciu.  Tieto predmety firma ale určite nespotrebuje do konca roka, tak z hľadiska zásady opatrnosti by chcela spoločnosť o spotrebe týchto predmetov účtovať postupne až v nasledujúcom účtovnom období. Keďže to nie je možné účtovať cez časové rozlíšenie, otázka znie, či možno o týchto propagačných predmetoch účtovať ako o zásobách materiálu, pokiaľ to bude uvedené v internej smernici?  Čiže nákup v tomto roku sa zaúčtuje na účty 112/321 a v budúcom roku sa bude postupne účtovať spotreba predmetov  na účtoch 501/112?

Reklamný predmet

ID863 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Firma sa v tomto roku, t. j. 2011 rozhodla, že pri nákupe nad určitú sumu vo vlastných predajniach bude v mesiaci december dávať bezplatne fľašu vína. Možno zaúčtovať nákup tohto vína ako reklamný predmet do výdavkov ovplyvňujúcich základ dane?  Má spoločnosť nárok na uplatnenie DPH z tohto nákupu? Cena vína je 1,37 eura s DPH za kus. Uvedené víno nemá firemné etikety.

Zahraničné zájazdy pre obchodných partnerov

ID1714 | | Ing. Marián Drozd

Spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom farieb, zakúpila na podporu predaja a zvýšenia svojich tržieb zahraničné zájazdy pre obchodných partnerov. Tieto zájazdy daruje 10 partnerom, ktorí dosiahnu v spoločnosti najvyšší obrat za vopred stanovené obdobie. Spolu s obchodnými partnermi sa zájazdu zúčastní konateľ firmy (nie je zamestnancom) a obchodní zástupcovia s najlepšími dosiahnutými výsledkami (ide o zamestnancov firmy). Ako zaúčtovať nákup zájazdov od cestovnej kancelárie? Ide o daňový náklad? Ako postupovať z hľadiska DPH?

Inzercia ako daňový výdavok

ID1737 | | Ing. Dana Žňavová

Samostatne zárobkovo činná osoba účtujúca v sústave jednoduchého účtovníctva, si dala uverejniť inzerciu - reklamu v Zlatých stránkach o sortimente, ktorý ponúka vo svojej predajni. Ide o daňový výdavok?

Umiestnenie stojanov na predajni odberateľa za účelom podpory predaja výrobkov

ID2235 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť na základe zmluvy o propagácii vlastných výrobkov by chcela poskytnúť stojany s označením loga firmy za účelom prezentácie a zvýšenie predaja výrobkov na predajných miestach odberateľa. Aké povinnosti vyplynú pre spoločnosť z bezodplatného dodania majetku –stojanov na propagačné účely (hodnota stojanu presiahne 17 €/ks).

Dodanie vyrábanej produkcie na prezentáciu činnosti spoločnosti bezodplatne

ID2748 | | Ing. Marián Drozd

Ako sa na nás vzťahujú ustanovenia zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. a zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. v prípade, že bezodplatne dodávame obchodné vzorky (naše výrobky s oc > 17 €/ks)?

Výhry v zákazníckych súťažiach

ID2783 | | Ing. Marián Drozd

Na podporu predaja našich výrobkov organizujeme súťaž. Zákazníkov odmeňujeme rôznymi predmetmi, pri obstaraní ktorých sme si odpočítali DPH na vstupe. Nakupované predmety, ktoré slúžia ako cena v súťaži, neobsahujú logo našej spoločnosti. Ako sa na nás vzťahuje § 8 ods. 3 zákona o DPH pri odovzdaní výhier výhercom? V jednom balíku pre výhercu môže byť aj kombinácia cien, t. j. viac predmetov s jednotkovou cenou do 17 €, pričom celková hodnota balíčka pre výhercu je vyššia ako 17 €. Môže však získať aj výhru v hodnote do 17 €.

Reklamné predmety a daň z pridanej hodnoty

ID2837 | | Ing. Marián Drozd

Sme slovenská obchodná spoločnosť, mesačný platiteľ DPH. Dostali sme faktúru od nášho zahraničného dodávateľa (zo Švédska) za dodanie reklamných predmetov, z ktorých niektoré prevyšujú sumu 17 € / 1 ks a niektoré z nich sú v hodnote do 17 € /1 ks. Akým spôsobom vysporiadať DPH na uvedenej FA? Samozdaniť všetky reklamné predmety alebo len reklamné predmety nad 17 € / 1 ks? A čo s reklamnými predmetmi do 17 €?