Otázky s vecným pojmom: Automatizované rozhodovanie

počet otázok s vecným pojmom : 43



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Dovolenkové poukazy

ID980 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť s ručením obmedzeným zaoberajúca sa veľkoobchodnou činnosťou, vypísala akciu ,na základe ktorej môže zákazník získať darček zadarmo, ak za určité obdobie odoberie tovar v hodnote 3000 eur. Zákazník dostane dovolenkový poukaz podľa vlastného výberu v hodnote 300 eur.  Spoločnosť má zákazníkov, ktorí tieto podmienky splnili. Poukazy spoločnosť zakúpila v cestovnej kancelárii, ktorá vystavila faktúru vo výške 300 eur za nákup dovolenky. Ako správne postupovať pri zúčtovaní faktúry za poukazy a ich výdaj zákazníkovi? Sú náklady na ich obstaranie uznané za daňové výdavky? Ako správne postupovať z pohľadu dane z pridanej hodnoty? .Treba pri odovzdaní poukazov odviesť daň z pridanej hodnoty? Celá akcia smerovala k podpore predaja

Reklamné predmety z Českej republiky a daňové priznanie k DPH

ID962 | | Ing. Alžbeta Hermanová

Pokiaľ spoločnosť nakúpi reklamné predmety v Českej republike od platiteľa DPH a samozdaní tento obchod, vyplní v daňovom priznaní k DPH riadky 07 a 08 a riadky 21 a 23 (nárok na odpočet)?

 

Časové rozlíšenie reklamných predmetov

ID861 | | Ing. Jozef Pohlod

Vždy v decembri spoločnosť nakúpi propagačné predmety v hodnote do 16,60 eura za kus. Podľa  opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v z. n. p. nie je možné časovo rozlíšiť náklady na reklamu a propagáciu.  Tieto predmety firma ale určite nespotrebuje do konca roka, tak z hľadiska zásady opatrnosti by chcela spoločnosť o spotrebe týchto predmetov účtovať postupne až v nasledujúcom účtovnom období. Keďže to nie je možné účtovať cez časové rozlíšenie, otázka znie, či možno o týchto propagačných predmetoch účtovať ako o zásobách materiálu, pokiaľ to bude uvedené v internej smernici?  Čiže nákup v tomto roku sa zaúčtuje na účty 112/321 a v budúcom roku sa bude postupne účtovať spotreba predmetov  na účtoch 501/112?

Reklamný predmet

ID863 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Firma sa v tomto roku, t. j. 2011 rozhodla, že pri nákupe nad určitú sumu vo vlastných predajniach bude v mesiaci december dávať bezplatne fľašu vína. Možno zaúčtovať nákup tohto vína ako reklamný predmet do výdavkov ovplyvňujúcich základ dane?  Má spoločnosť nárok na uplatnenie DPH z tohto nákupu? Cena vína je 1,37 eura s DPH za kus. Uvedené víno nemá firemné etikety.

Zaúčtovanie reklamných predmetov

ID45 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť pre svojich obchodných partnerov zorganizovala vianočné posedenie, kde ako poďakovanie dala partnerom darčekové balenie vína s potlačou firmy. Ako zaúčtovať tieto nakúpené vína?

Je darčeková poukážka reklamný predmet uznaný ako daňový výdavok?

ID792 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ – fyzická osoba, ktorý prevádzkuje obchod s potravinami, poskytuje svojim klientom pri dosiahnutí určitého obratu darčekové poukážky s logom firmy. Klienti môžu vymeniť poukážky za tovar len v jeho predajni. Podnikateľ si dal vyrobiť darčekové poukážky v hodnote 16,50 € za kus. Spoločnosti, ktorá mu poukážky vyrobila, zaplatil 25. 5. sumu 250 € (500 x 0,50). Úhradu vykonal v hotovosti do pokladnice spoločnosti.

Môže takúto darčekovú poukážku považovať podnikateľ za reklamný predmet a ak bude mať cenu nižšiu ako 16,60 € účtovať ju do daňových výdavkov?

Zaúčtovanie a daňové vysporiadanie výdavkov na obstaranie reklamných nosičov

ID791 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ bude využívať slnečníky, ktoré sú nosičom reklamných nápisov, na letnej terase, kde poskytuje reštauračné služby. Slnečníky budú slúžiť na zvýšenie pohody zákazníkov a tým aj na zabezpečenie väčšieho množstva zákazníkov a dosiahnutie vyššieho obratu (zdaniteľného príjmu). Ako má postupovať pri zaúčtovaní v jednoduchom účtovníctve?

Sú reklamné letáky daňovým výdavkom?

ID790 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľka – fyzická osoba, ktorá účtuje v jednoduchom účtovníctve a je registrovaná ako platiteľka dane z pridanej hodnoty (DPH), dodáva spoločnosti, ktorá prevádzkuje supermarkety, svoje výrobky (cukrárenské výrobky). So spoločnosťou má uzavretú zmluvu na predaj svojich výrobkov. Spoločnosť fakturuje podnikateľke náklady spojené s reklamnou kampaňou. Najčastejšie ide o letáky, na ktorých sú zobrazené výrobky podnikateľky, príp. ochutnávky výrobkov v supermarketoch. Náklady spojené s reklamou spoločnosť rozúčtováva na jednotlivých dodávateľov. Podnikateľka dostala 24. 5. faktúru na reklamu jej výrobkov formou letákov na sumu 350 € a uhradila ju prevodom z bankového účtu 1. 6. Túto operáciu zaúčtuje v jednoduchom účtovníctve, a ako bude postupovať z pohľadu dane z príjmov a DPH?

Zaúčtovanie a daňové vysporiadanie výdavkov na reklamné predmety v jednoduchom účtovníctve

ID788 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľka podniká ako fyzická osoba v oblasti maloobchodu a veľkoobchodu s kancelárskymi potrebami a účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva. V roku 20xx využila pri svojej podnikateľskej činnosti reklamné a propagačné predmety, na ktoré si dala vytlačiť svoje obchodné meno (podľa živnostenského listu je to meno a priezvisko s adresou firmy). Za reklamné a propagačné predmety zaplatila faktúru úhradou z bankového účtu v sume 368,90 € dňa 28. 5.  Faktúru od dodávateľa dostala spolu s objednaným tovarom 20. 5. Ako má postupovať z daňového aj účtovného hľadiska?

Časť faktúry č. 2010/0555:

P. č. Reklamný predmet Suma bez DPH (v €) DPH v % Počet kusov Suma celkom (v €)
Bez DPH DPH S DPH
1. Pero 1,50 19 20 30,00 5,70 35,70
2. Kalendárik 2,00 19 50 100,00 19,00 119,00
3. Taška malá 0,50 19 50 25,00 4,75 29,75
4. Taška veľká 1,10 19 50 55,00 10,45 65,45
5. Kalendár 10,00 19 10 100,00 19,00 119,00
Celkom: 310,00 58,90 368,90

Reklama v médiách ako daňový výdavok

ID787 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ, ktorý podniká ako fyzická osoba a účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva, vynaložil tieto výdavky súvisiace s reklamou a propagáciou jeho výrobkov a služieb:

  • odvysielaný reklamný spot v miestnom rádiu, faktúru za reklamu zaplatil 10. 2. hotovostnou platbou vo výške 150 €,
  • inzercia uverejnená v miestnom týždenníku 4 krát v mesiaci marec 2010, faktúru zaplatil 15. 3. prevodom z účtu vo výške 600 €,
  • vytlačené letáky, ktoré propagujú výrobky a služby podnikateľa, úhradu za letáky uskutočnil 30. 4. na základe vystavenej faktúry prevodom z účtu sumu 500 €.

Podnikateľ nie je registrovaný ako platiteľ dane z pridanej hodnoty. Ide v tomto prípade o daňové výdavky?