Otázky a odpovede


Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Obsah dodatku k rozhodnutiu

ID211 | | Ing. Beata Gajdošová

Je potrebné uvádzať poučenie o odvolaní aj v dodatku k rozhodnutiu o udelení individuálnej licencie na prevádzkovanie výherných prístrojov?

Odvolací orgán pre obce

ID210 | | Ing. Beata Gajdošová

Ktorý odvolací orgán má byť určený v časti poučenie v rozhodnutiach, ktorými boli obcou udelené individuálne licencie na prevádzkovanie výherných prístrojov?

Zmena/doplnenie údajov v hernom pláne

ID209 | | Ing. Beata Gajdošová

Je prevádzkovateľ výherných prístrojov povinný požiadať o zmenu individuálnej licencie, keď chce zmeniť alebo doplniť údaje uvedené v hernom pláne?

Zníženie/zvýšenie počtu výherných prístrojov

ID208 | | Ing. Beata Gajdošová

Je prevádzkovateľ výherných prístrojov povinný požiadať obec o zmenu individuálnej licencie, keď chce znížiť alebo zvýšiť počet výherných prístrojov?

Doručovanie rozhodnutia

ID207 | | Ing. Katarína Skalová

V roku 2007 správca dane vyrubil daňovníkovi daň z nehnuteľností na rok 2007, ktorú daňovník uhradil po lehote splatnosti. V dôsledku oneskorenej úhrady dane správca dane v roku 2009 vyrubil sankčný úrok rozhodnutím, ktorý zaslal daňovníkovi doručenkou, ale nie do vlastných rúk. Je možné toto rozhodnutie považovať za doručené?

Postup správcu dane po zrušení platobného výmeru v odvolacom konaní

ID206 | | Ing. Katarína Skalová

V roku 2009 správca dane vyrubil daňovým subjektom – právnickým osobám platobnými výmermi miestny poplatok na rok 2009. Niektoré daňové subjekty podali proti platobným výmerom odvolanie, ktoré správca dane spolu s predkladacou správou odstúpil odvolaciemu orgánu. Napriek tomu, že správca dane pokladal platobné výmery za správne, boli odvolacím orgánom zrušené a vec bola vrátená na ďalšie konanie a rozhodnutie. Odvolací orgán v rozhodnutí uviedol, že platobné výmery sú nepreskúmateľné, obsahujú nedostatočné odôvodnenie a v niektorých prípadoch boli nesprávne doručené. Aký má byť ďalší postup správcu dane?

Nadobudnutie nehnuteľnosti a vznik daňovej povinnosti

ID204 | | Irena Bubeníková

Ak právnická osoba kúpila stavbu na základe kúpnej zmluvy zo dňa 21. 12. 2007, stáva sa daňovníkom od 1. 1. 2008, alebo až po zápise v katastri nehnuteľností 24. 1. 2008, teda až od 1. 1. 2009?

Starosta a čerpanie dovolenky

ID200 | | Ing. Mária Šulavíková

Obec pri odmeňovaní postupuje podľa zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme; na zamestnancov obce sa vzťahuje Kolektívna zmluva vyššieho stupňa pre zamestnávateľov, ktorí postupujú pri odmeňovaní podľa zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme uzavretá na rok 2011. Všetci zamestnanci obce majú upravený nárok na dovolenku o jeden týždeň viac v porovnaní so Zákonníkom práce z dôvodu predĺženia dovolenky v kolektívnej zmluve vyššieho stupňa. V akej dĺžke vzniká nárok na dovolenku starostovi? Starostovi obce sa na začiatku roku zmena výšky nároku na dovolenku nerealizovala tak ako všetkým zamestnancom obce. Na spoločnej porade obcí nás usmernili, že keďže pri odmeňovaní uplatňujeme regulovaný systém odmeňovania, t. j. nepostupujeme pri odmeňovaní podľa Zákonníka práce, nemôžeme starostovi zvýšiť počet dní dovolenky nad stanovenú minimálnu hranicu v Zákonníku práce. V záujme právnej istoty, keďže názory na dĺžku dovolenky starostu sa rôznia, prosím o usmernenie v týchto otázkach:

  • či sa cit. kolektívna zmluva vyššieho stupňa vzťahuje aj na starostu obce,či sa na starostu obce diferencovane vzťahuje dĺžka dovolenky v zmysle Zákonníka práce (základná výmera – 4 týždne, resp. 5 týždňov),
  • aké sú podmienky preplatenia dovolenky starostu,
  • či má starosta obce nárok na plnenia z podnikovej kolektívnej zmluvy, ktorú obec uzatvorila s odborovou organizáciou.

Patria starostovi aj iné nároky alebo plnenia z kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa platnej na rok 2011, ktorú podpísalo aj v mene našej obce Združenie miest a obcí Slovenska?

Náhradu platu starostu v prípade čerpania dovolenky

ID199 | | Ing. Mária Šulavíková

Ako správne vypočítať plat za čerpanie dovolenky v prípade starostu? Podľa ktorého právneho predpisu sa má vypočítať starostovi plat za dovolenku?

K pracovnoprávnej problematike – zástupcovia zamestnancov

ID197 | | Ing. Mária Šulavíková

Otázka sa týka ochrany zamestnancov. Zamestnávateľ poskytoval zamestnancom lepšie pracovné podmienky ako ustanovujú právne predpisy, a to na základe vlastného rozhodnutia aj bez diskusie so zamestnancami alebo zástupcami zamestnancov. V časoch ekonomickej krízy však zamestnávateľ znižuje, resp. odoberá určité benefity, výhody. Aké možnosti majú zamestnanci, ako sa môžu spoločne brániť, resp. zabezpečiť si ochranu a udržať si pracovné podmienky a podmienky zamestnávania aspoň na doterajšej úrovni. Stačí, ak si zvolia zamestnaneckú radu, alebo treba založiť odborovú organizáciu?

Kto má väčšie právomoci a kto poskytuje väčšiu ochranu zamestnancom? V prípade, že je potrebné založiť odborovú organizáciu, ako ju možno vytvoriť? Ako postupovať, a či zamestnávateľ môže zabrániť konať v tejto veci, alebo nás môže nejakým spôsobom postihovať, ak by sme v danej veci konali? Aké sú možné formy zastupovania zamestnancov?