Otázky a odpovede


Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Účtovanie nevyčerpaných finančných prostriedkov zo ŠR v priebehu roka

ID5755 | | Terézia Urbanová

Mesto má zriadený denný stacionár. Na jeho činnosť príde raz za štvrťrok finančný príspevok. Po skončení štvrťroka sa urobí zúčtovanie a nevyčerpaná časť sa v nasledujúcom štvrťroku vracia späť do ŠR. Ako sa účtuje vrátenie týchto finančných prostreidkov v danom roku? (príjem aj vratka je v jednom roku). Mínusom položky 312 001 alebo vo výdavkovej časti na 637 037?

Zaokrúhlenie podlahovej plochy nadzemnej časti stavby pre poplatok za rozvoj obce

ID5745 | | Tatiana Macháčová

Ako sa zaokrúhľuje, resp. či vôbec sa zaokrúhľuje celková podlahová plocha určená pre výpočet poplatku za rozvoj obce podľa zákona č. 447/2015 Z. z. o miestnom poplatku za rozvoj?

Účtovanie programu školské ovocie a školské mlieko

ID5697 | | Tatiana Macháčová

Sme zriaďovateľom materskej školy bez právnej subjektivity, účtovníctvo je vedené na obci. Ak sa zapojíme do programu školské ovocie a školské mlieko, aké povinnosti pre nás vyplývajú z pohľadu účtovníctva? Bude potrebné účtovať faktúry za tovar, príjem materiálu a výdaj materiálu? Alebo sledovať tieto pohyby na podsúvahových účtoch? V návrhu zmluvy je uvedené, že faktúry budú v nulovej sume. Prosím Vás o usmernenie o postupoch účtovania.

Refakturácia ubytovania z ČR

ID5757 | | Ing. Marián Drozd

Sme obchodná firma, mesačný platiteľ DPH na SR podľa § 4 zákona o DPH. Konateľ našej firmy je zároveň konateľom firmy v ČR. V zmysle zmluvných vzťahov uhrádzame ubytovanie nášho konateľa v ČR - ide o ubytovanie za účelom vykonávania činnosti konateľa v ČR, a uvedené ubytovanie potom prefakturujeme českej firme, v ktorej je náš konateľ tiež konateľom. Faktúra za ubytovanie v ČR je vystavená s českou DPH.

V prípade refakturácie uvedeného ubytovania našou firmou (IČ DPH: SK) na českú firmu (IČ DPH: CZ) má byť faktúra vystavená bez DPH? Alebo nám vzniká nejaká povinnosť registrovať sa v ČR a vystaviť uvedenú FA s českou DPH?

Drevené regály

ID5695 | | Ing. Jozef Mikula, PhD.

Dobrý deň prajem, rád by som sa u Vás poradil, či je použitie a využívanie drevených regálov z pohľadu zákona a požiadaviek bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci povolené alebo zakázané. Prípadne čo je potrebné splniť aby sme mohli používať vo firme drevené regály. Ďakujem za odpoveď

Registrácia pre DPH podľa § 7a pri prijatí služby z krajiny EÚ

ID5751 | | Ing. Marián Drozd

Slovenské Múzeum - kultúrna inštitúcia samosprávneho kraja, neplatiteľ DPH na SK, si objednala službu od španielskeho dodávateľa. Konkrétne ide o prenájom a transport umeleckých artefaktov na týždňovú výstavu. Vyhodnotené to teda je ako služba podľa § 15 zákona o DPH. Múzeum vykonáva pravidelnú ekonomickú činnosť tým, že pravidelne vyberá vstupné od návštevníkov výstav. Je nutné, aby sa ešte pred prijatím takejto služby tento subjekt štátnej samosprávy zaregistroval pre DPH podľa § 7a a vykonal na SK samozdanenie DPH? Alebo sa registrovať nemusí a môže akceptovať faktúru aj so španielskym DPH od španielskeho dodávateľa služby?

Technické zhodnotenie plne odpísaného majetku

ID5741 | | Terézia Urbanová

Rada by som si ujasnila otázku ohľadom technického zhodnotenia (ďalej len "TZ"). Sme obec a robíme TZ na majetku, ktorý je už plne odpísaný, ale nie vyradený. Ako máme správne postupovať pri zaradení takéhoto technického zhodnotenia, je potrebné vytvoriť novú kartu majetku, ktorá bude obsahovať iba toto TZ, alebo mám TZ zaradiť k pôvodnej karte majetku a nastaviť dobu odpisov, aj keď je tento majetok plne odpísaný? Pri odpisovaní majetku sme si zvolili spôsob účtovných odpisov. Aký má byť správny postup?

Sprístupnenie informácie o celkovej cene práce vedúceho zamestnanca/voleného funkcionára obce

ID5687 | | Mgr. Vladimír Pirošík

Je obec povinná sprístupniť na základe žiadosti informáciu o celkovej cene práce vedúceho zamestnanca/voleného funkcionára obce na základe zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám v platnom znení?

Dobropis služby

ID5737 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ A (Slovenská s.r.o.) dodal (chcel dodať) klasické služby v 08/2024 platiteľovi v Maďarsku. Dodanie - faktúru sme dali do súhrnného výkazu v 08/2024. Teraz klient (pri zhotovení závierky 2024) si spomenul, že dodanie sa neuskutočnilo (objektívna skutočnosť- zrušenie dodávky podľa par. 25/1). Je otázne, že kedy nastala skutočnosť rozhodujúca pre vykonanie opravy základu dane, ale dajme tomu teraz v 06/2025. Dátum vystavenia a dodania na dobropise má byť 06/2025? Tiež do ktorého súhrnného výkazu sa má uviesť tento dobropis (za 06/2025 s mínusom? alebo vybrať dodávku z pôvodného SV? ). Ďakujeme

Poplatok za potvrdenie o veku stavby

ID5691 | | BUKNA, advokátska kancelária, s. r. o.

Môže obec vyberať poplatok potvrdenie o veku stavby?