Otázky a odpovede


Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Oznámenie o znížení základného imania - povinnosti

ID872 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Aké zákonné povinnosti podnikateľskému subjektu vyplývajú pri oznámení o znížení základného imania?

Postup veriteľa pri popretí pohľadávky

ID871 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Ako môže postupovať konkurzný veriteľ prihlásenej spornej pohľadávky po tom, ako bola popretá?

Sporná pohľadávka z rozhodnutia správcu konkurznej podstaty

ID870 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Na základe čoho môže správca konkurznej podstaty rozhodnúť, že prihlásená pohľadávka je sporná?

Postup po povolení oddlženia súdom

ID868 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Aký je ďalší postup po povolení návrhu na oddlženie?

Prihláška pohľadávky a úrok

ID867 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

V prihláške pohľadávky do konkurzného konania je uvedený riadok na „Úroky" a „Úroky z omeškania". Aký je medzi nimi rozdiel? V zmluve je dohodnuté, že dlžník zaplatí 0,05 % za každý deň omeškania s úhradou faktúry. Kde uviesť dlžnú sumu a ako ju vypočítať?

Návrh na oddlženie

ID866 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Kto môže podať návrh na oddlženie?

Oddlženie fyzickej osoby

ID865 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Slovenský právny poriadok zakotvuje možnosť dlžníka – fyzickej osoby, zbaviť sa svojich dlhov, avšak za dodržania určitých pravidiel a podmienok. Ktoré to sú?

Rozdiel medzi konkurzom a exekúciou

ID864 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Aký je rozdiel medzi konkurzom a exekúciou?

Nelegálne zamestnávanie

ID1027 | | JUDr. Judita Richterová

Podnikateľ, ktorý prevádzkuje reštauráciu, núti zamestnancov vykonávať činnosti ako obsluha hostí, umývanie riadu alebo pomocné práce v kuchyni na základe príkazných zmlúv. Odmieta s nimi uzatvoriť pracovnú zmluvu. Nemôže byť takáto prax považovaná za nelegálne zamestnávanie?

Zaúčtovanie materiálu

ID852 | | Ing. Jozef Pohlod

Som vlastníkom administratívnej budovy. Od roku 2010 realizujem rekonštrukciu a prístavbu k tejto budove (na základe stavebného povolenia). So stavebnou firmou som dohodnutý, že materiál dodávam sám a práce mi budú  fakturovať až po ich ukončení, tzn., že časť materiálu som nakúpil v roku 2010, časť v roku 2011 a dokončené práce za rok 2010 a rok 2011 mi stavebná firma fakturovala až teraz v októbri. Ja som materiál z roku 2010 účtoval na účet 042, materiál z roku 2011 a práce tiež na účet 042. Je to zaúčtované správne?