Vyhľadávanie

počet výsledkov: 2219

Dobropis služby

ID5737 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ A (Slovenská s.r.o.) dodal (chcel dodať) klasické služby v 08/2024 platiteľovi v Maďarsku. Dodanie - faktúru sme dali do súhrnného výkazu v 08/2024. Teraz klient (pri zhotovení závierky 2024) si spomenul, že dodanie sa neuskutočnilo (objektívna skutočnosť- zrušenie dodávky podľa par. 25/1). Je otázne, že kedy nastala skutočnosť rozhodujúca pre vykonanie opravy základu dane, ale dajme tomu teraz v 06/2025. Dátum vystavenia a dodania na dobropise má byť 06/2025? Tiež do ktorého súhrnného výkazu sa má uviesť tento dobropis (za 06/2025 s mínusom? alebo vybrať dodávku z pôvodného SV? ). Ďakujeme

Konsolidácia

ID5733 | | Tatiana Macháčová

Prosím o radu ohľadom konsolidácie s s.r.o., ktorú máme. 1. Ja ako mesto mám v nákladoch sumu s DPH, sro má vo výnosoch sumu bez DPH. Ktorú sumu konsolidujem/mínusujem? Našu mestskú s DPH alebo sumu v sro bez DPH? 2. V priebehu roka som od sro obstarala majetok na 042, ktorý však bol v priebehu roka zaradený na 021. Ja to už mám k 31.12. na 021, sro to má vo výnosoch. Ako to konsolidujem? Aké účty u mňa? 3. K 31.12. mi ostal konečný zostatok na 042 - nedokončená investícia od sro. SRO to má vo výnosoch ku koncu roka. Ja na 042. Ako to konsolidujem prosím? 

Účtovanie VPD v pokladnici od jedného dodávateľa

ID5689 | | Ing. Marián Drozd

V mesiaci sme urobili viacej nákupov od jedného dodávateľa v hotovosti. Na každom jednom doklade z registračnej pokladnice nie je suma viac ako 400 €. Môžem tieto doklady zaúčtovať v podvojnom účtovníctve cez jeden výdavkový pokladničný doklad na konci mesiaca v rámci mesiaca a jednou sumou si uplatniť DPH, alebo musím každý jeden doklad účtovať samostatne? Celková suma na dokladoch je 2 000 €.

Darovanie nehnuteľnosti

ID5693 | | Ing. Marián Drozd

Platiteľ dane A (s.r.o.- darca) daruje inému platiteľovi dane B (s.r.o.- obdarovaný) nehnuteľnosť, ktorá má viac ako 5 rokov od prvej kolaudácie. Ide o sklad (v ktorej bolo aj bude skladované najmä obilie a stroje). Aj nový majiteľ bude nehnuteľnosť užívať ako sklad. Z hľadiska zákona o DPH darca A ako má postupovať? Je povinný odviesť DPH z trhovej (zostatkovej) ceny nehnuteľnosti? 

Rezervný fond obce

ID5683 | | Ing. Ingrid Veverková

Ak poslanci zastupiteľstva schvália rozpočet pre rok 2025 a v časti Finančné operácie sú schválené položky EK 454001 zdroj 46 názov z rezervný fond suma 5 000 €, musí OZ ešte raz schváliť použitie RF - nie je v rozpočte uvedená presná špecifikácia akcie.

Účtovanie projektovej dokumentácie

ID5685 | | Terézia Urbanová

Nechali sme si urobiť projekt na oplotenie futbalového ihriska a šatní. Projekt je v hodnote 300 eur. Zaúčtovali sme ho na účet 042, rozpočet 716. Postupovali sme správne? Nemalo by ísť o rozpočtovú položku 637005, ak je suma projektu takáto nízka?

Zaradenie pozemkov po pozemkových úpravách

ID5679 | | BUKNA, advokátska kancelária, s. r. o.

V obci prebehli pozemkové úpravy, pri ktorých došlo k navýšeniu výmery pozemkov a taktiež aj k zmene druhu pozemkov. Na zozname výpisu z registra nového stavu projektu pozemkových úprav je pri jednotlivých parcelách uvedená aj hodnota nového pozemku. Môže obec zaradiť do majetku obce pozemok podľa novej hodnoty pozemku z tohto výpisu alebo má použiť iný postup. Znalecký posudok pri celkovej výmere po pozemkových úpravách by bol veľmi nákladný.

Doplnenie sadzobníka daní a poplatkov

ID5659 | | Tatiana Macháčová

Obec v decembri 2024 schválila na OZ sadzobník cien na rok 2025. Môže obec v priebehu roka 2025 doplniť a zmeniť poplatky formou schválenia OZ.

Náležitosti účtovného dokladu

ID5677 | | Terézia Urbanová

Musí byť pri každej faktúre priložená zmluva? Nestačí ich mať k nahliadnutiu? Objednávky prikladáme. Napríklad faktúry za spotrebu elektriny máme mesačne 28-krát a zmluva má 26 strán.

Obstaranie mzdového softvéru a migrácia dát

ID5631 | | Ing. Ondrej Baláž

Naša spoločnosť si obstarala nový mzdový softvér. Podľa zmluvy nám dodávateľ, okrem iných položiek, vyfakturoval aj migráciu kmeňových údajov, migráciu počítaných položiek, školenie pracovníkov na prácu so SW a pomoc pri prvom spracovaní miezd. Ktoré položky, podľa Vás, by sme mali zahrnúť do obstarávacej ceny softvéru a ktoré máme účtovať rovno do nákladov?