Otázky s vecným pojmom: Faktúra

počet otázok s vecným pojmom : 451



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Fakturácia ubytovania v Chorvátsku s DPH

ID1853 | | Ing. Zdenka Jablonková

Spoločnosť predáva zájazdy do Chorvátska. V Chorvátsku boli vystavené faktúry za ubytovanie s DPH, ktoré spoločnosť uhradila priamo v hotovosti. Následne fakturuje pobyt zákazníkovi už vrátane DPH.  Je potrebné vykonať samozdanenie alebo nie. Zájazd bol už po vstupe do EÚ.

Prefakturovanie jazykového pobytu s maržou a DPH

ID1847 | | Ing. Marián Drozd

Spoločnosť, platiteľ DPH, chce prefakturovať spoločnosti, neplatiteľovi DPH, jazykový pobyt v zahraniční (Anglicko) na základe prijatej faktúry od sprostredkovateľskej agentúry, kde je uvedená suma bez DPH a navýšiť túto fakturovanú sumu o svoju maržu. Ako má postupovať spoločnosť pri prefakturovaní ceny s maržou?

Povinnosti pri obchode s 3. krajinami z pohľadu DPH

ID1849 | | Ing. Marián Drozd

Naša spoločnosť má uzatvorenú zmluvu s Českou spoločnosťou o dodávkach tovarov na výstavbu nehnuteľnosti umiestnenej v tretej krajine. Česká spoločnosť je generálnym dodávateľom stavby, investorom je spoločnosť z tretej krajiny. Naša spoločnosť uskutočnila nasledovný obchod:

Predmetom dodávky bol nákup tovarov v jednej tretej krajine ozn.  T s nasledovnou dodávkou do ďalšej tretej krajiny ozn. G. Naša spoločnosť S teda kúpila tovar v 3 krajine T, tento ihneď fakturovala českej spoločnosti a česká spoločnosť ho predala do tretej krajiny G. Tovar sa fyzicky prepravil priamo z jednej tretej krajiny T do tretej krajiny G. Fakturácia prebehla medzi našou spoločnosťou S, generálnym dodávateľom stavby - českou spoločnosťou a táto fakturovala do krajiny G - kde je umiestnená stavby. Všetky obchody sa uskutočnili ešte pred vstupom do krajiny G (ešte pred preclením z krajiny T do krajiny G).

Mohli by ste nám objasniť, aké sú naše povinnosti z hľadiska zákona o DPH  a súhrnného výkazu (ako máme určiť miesto dodania tovaru, keď ešte počas prepravy od 1. dodávateľa z krajiny T, sme ho predali českej firme, ktorá ho predala konečnému príjemcovi v tretej krajine G. Tento konečný príjemca tovar aj preclil.

Z nášho pohľadu sme nákup aj predaj tovaru uskutočnili na území tretej krajiny, uvažujeme správne, že takýto obchod nie je predmetom DPH na Slovensku? Ako máme takýto obchod zdokumentovať (dokázať, že fyzicky bol tovar prevezený z 3. krajiny T do 3. krajiny G), a obchody prebehli fakturačne medzi jednotlivými obchodnými partnermi? Neuskutočnili sme ani vývoz ani dovoz v SR.

Nevieme, či táto otázka je dosť zrozumiteľná, preto to zhrnieme ešte nasledovne:

Český generálny dodávateľ stavby umiestnenej v tretej krajine si u našej spoločnosti registrovanej za platcu DPH v SR objednal dodávku tovaru, ktorý bude inštalovaný na stavbe umiestnenej v tretej krajine. Naša spoločnosť túto dodávku objednala v ďalšej tretej krajine (nie v tej, v ktorej je umiestnená stavba). Dodávka - fyzické premiestnenie tovaru sa uskutočnilo z jednej tretej krajiny do druhej tretej krajiny. Fakturácia prebehla nasledovne: dodávateľ T(3krajina) poslal faktúru našej spoločnosti S. Následne naša spoločnosť S poslala faktúru českej spoločnosti. Česká spoločnosť poslala faktúru konečnému odberateľovi so sídlom 3krajine G. Tento tovar aj preclil ako dovoz z krajiny T do krajiny G.

Vystavenie faktúry pre súkromnú osobu-nepodnikateľa

ID1833 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Som SZČO, vediem JÚ, platiteľka DPH a chcela by som vedieť, aké náležitosti má mať faktúra, ktorú vystavím fyzickej osobe - nepodnikateľovi . Stačí iba meno a adresa (keďže nemá IČO, DIČO...). Niektorý zákazníci (nepodnikatelia) chcú od nás brať tovar na faktúru. Môžem im vystaviť faktúru?

Forma faktúry za tovar zo zahraničia a DPH

ID1827 | | Ing. Anton Kolembus

Slovenský podnikateľ je na Slovensku registrovaný podľa § 7 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“). Uskutočňuje reťazový obchod.

Fakturácia za tovar ide: India – Slovensko - Taliansko, tovar ide priamo do Talianska, na územie EÚ vstupuje v Taliansku, slovenský podnikateľ využíva služby daňového zástupcu, ktorý má pridelené IČDPH talianske.

Aké povinnosti má slovenský podnikateľ v súvislosti s DPH na Slovensku? Je upravená v zákone forma faktúry, ktorá fakturuje tovar talianskemu odberateľovi? Akým spôsobom má zdokladovať slovenskému daňovému úradu, že neuskutočňuje obchody podliehajúce slovenskému zákonu o DPH?

Poplatky za prístup do siete a DPH

ID1826 | | Ing. Anton Kolembus

Sme obchodná spoločnosť, mesačný platiteľ DPH. Naša rakúska materská spoločnosť (s platným rakúskym IČ DPH) nám štvrťročne fakturuje poplatky za prístup do spoločnej (holdingovej) siete. FA je vystavená 30. 6. 2013, ale v texte FA je uvedené, že ide o poplatky za: 01. 03. 2013 – 31. 05. 2013. Je správny postup urobiť samozdanenie v 6/2013 alebo máme odviesť DPH v 5/2013 a odpočítať si ju až v 6/2013?

Dodávka tovaru na stavbu v tretej krajine

ID1819 | | Ing. Jozef Pohlod

Máme uzatvorenú zmluvu s Českou firmou na dodávku tovaru na stavbu umiestnenú v tretej krajine. Faktúra je vystavená do Českej republiky, tovar však odosielame priamo na miesto stavby umiestnenej v 3. krajine. Ako máme postupovať v prípade uplatnenia oslobodenia od DPH a v prípade vystavovania colnej deklarácie. Faktúra je vystavená nasledovne:

a)     Predavajúci: SK

b)     Kupujúci: ČR – Odberateľ č. 1

c)     Miesto dodavky: 3. krajina – Odberateľ č. 2

 

Ako má byť vystavený prepravný dokument (CMR) a vývozné JCD, aby sme správne preukázali oslobodenie od DPH v zmysle § 47 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanje hodnoty v z. n. p.? Ako má byť vypísané JCD – kto je v našom prípade kupujúci a kto predávajúci, nakoľko špedičné spoločnosti tam uvádzajú raz odberateľa č. 1 (ČR), inokedy odberateľa č. 2 (3. krajina)? My však máme zmluvný vzťah iba s odberateľom 1 (ČR). Mohli by ste nám prosím dať jednoznačné stanovisko, nakoľko špedičné spoločnosti majú rôzne názory, ak je JCD na ČR, tak je to povinnosť vykazovať v Intrastat. Ale podľa nášho názoru, my uskutočňujeme vývoz do tretej krajiny, nie dodávku do EÚ. Ako máme túto skutočnosť vykazovať v daňovom priznaní k DPH?

Výstavba Aquaparku v tretej krajine

ID1818 | | Anna Danková

Naša spoločnosť uzatvorila so spoločnosťou z Českej republiky zmluvu o zabezpečení výstavby Akvaparku v tretej krajine (mimo EÚ). Obchodný partner z ČR vystupuje ako generálny dodávateľ stavby v 3. krajine. Naša spoločnosť zabezpečuje prostredníctvom prepravných spoločností prepravu tovarov, stavebných materiálov, technológie, prepravu pracovníkov montážnych firiem. Tieto služby fakturujeme obchodnému partnerovi do Českej republiky.

Pr.č.1: Tovar ide z Poľska, Slovenska, Českej republiky priamo do miesta výstavby v 3. krajine - my zabezpečíme dopravu ukrajinským prepravcom. Túto prepravu fakturujeme generálnemu dodávateľovi stavby (usadenému v Českej republike)- stavba je umiestnená v tretej krajine.

Pr.2 Zabezpečíme prepravu montážnych pracovníkov (letenky), tieto potom fakturujeme generálnemu dodávateľovi stavby z ČR.

Pr. 3 Zabezpečíme architektov, ich prepravu na miesto stavby v tretej krajine a generálnemu dodávateľovi stavby z ČR fakturujeme riadenie projektu.

Ako máme postupovať z hľadiska DPH - môžeme tieto služby považovať za služby vzťahujúce sa na nehnuteľnosť v tretej krajine - teda Českému obchodnému partnerovi fakturujeme bez DPH (tieto služby neuvádzame v daňovom priznaní k DPH, lebo nie sú predmetom dane v SR)?

Taktiež tieto služby neuvádzame v súhrnnom výkaze, pretože miesto dodanie je v tretej krajine.

Postupujeme správne? Ako máme posudzovať prepravu - ide o službu prepravy spojenej s vývozom tovaru a táto je oslobodená od DPH. Čo ak ide o prepravu priamo z Poľska do tretej krajiny a my zabezpečíme prepravu, stále ju fakturujeme do Českej republiky. Musíme faktúru za prepravu tovaru samozdaňovať? Postupujeme správne, keď faktúru došlú za prepravu spojenú s vývozom nesamozdaňujeme a zároveň keď túto prepravu fakturujeme do Čiech - uplatňujeme oslobodenie, ako prepravu spojenú s vývozom?

Pr.4

Dodali sme projektovú dokumentáciu na stavbu umiestnenú v 3. krajine. Túto projektovú dokumentáciu sme považovali za službu spojenú s nehnuteľnosťou, nakoľko súčasťou dodávky projektov je aj stavebný dozor, fakturovali sme to ako službu spojenú s nehnuteľnosťou umiestnenou v tretej krajine. Druhá strana (odberateľ) má však iný názor, projekty považujú za tovar, ktorý sme mali dodať ako vývoz tovaru (prostredníctvom JCD). Ako máme postupovať? Išlo o čiastočnú dodávku projektov aj riadenie projektu. Ďalšie dodávky projektov a stavebný dozor ešte budeme fakturovať.

Prenájom pozemkov z hľadiska DPH

ID1800 | | Ing. Zdenka Jablonková

Spoločnosť vystavuje faktúru za prenájom pozemkov na obdobie 10 rokov a zároveň tiež dostala prijatú faktúru za prenájom pozemku na 10 rokov. Ako treba postupovať v prípade DPH? Možno považovať tento prenájom za zdaniteľné plnenie,  resp. možno si odpočítať DPH na vstupe v prípade prijatej faktúry v plnej výške, nakoľko je to až na obdobie 10 rokov?

 

Predaj automobilu do Talianska a DPH

ID1797 | | Ing. Marián Drozd

Tuzemská spoločnosť s ručením obmedzeným, platiteľ DPH chce predať automobil (N1) do Talianska (talianska s. r.o.). Odberateľ je platiteľom DPH, ako vystaviť faktúru z hľadiska DPH?