Otázky s vecným pojmom: Rozpočtová organizácia

počet otázok s vecným pojmom : 65



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Rozviazanie pracovného pomeru z nadbytočnosti

ID2734 | | Ing. Iveta Matlovičová

RO obce chce rozviazať pracovný pomer so zamestnancom (dôchodcom). Je možné rozviazať pracovný pomer s týmto zamestnancom z dôvodu nadbytočnosti napr. k 31. 8. a najbližšie dva mesiace nesmie prijať nového zamestnanca alebo prijme napr. nového zamestnanca 1. 6. a dôchodcu potom môže prepustiť?

Stavba telocvične obcou pre školu

ID2722 | | Ing. Ingrid Veverková

Obec  bude stavať školskú telocvičňu, verejné obstarávanie bude robiť obec a budú použité finančné prostriedky z týchto zdrojov:

  • vlastné (zdroj 41, prípadne 46 z RzF),
  • úver z banky (zdroj 52 – tiež vlastné),
  • dotácia (zdroj 111), ktorá je:

 

  1. v zmysle rozpočt. opatrenia MV SR č. ____ /2016 č. j. ______zo dňa ___2016 pre ZŠsMŠ na výstavbu novej telocvične v sume 200 000 € a
  2. na základe rozpisu MŠ SR nám bola oznámená úprava výšky nenormatívnych príspevkov na rozvojový program – kapit. výdavky vo výške 200 000 €.

[Poznámka: Písm. a. a b. je tá istá dotácia – nie sú to dve dotácie.]

Po kolaudácii stavby, obec na základe zmluvy „zverenie majetku do správy svojej RO“ novú telocvičňu odovzdá škole, škola bude aj odpisovať túto stavbu v majetku.

Keďže celé verejné obstarávanie na stavbu telocvične bude robiť obec, na koho majú (alebo môžu) byť vystavené fa hradené z hore uvedenej  dotácie? Bude  a môže ich uhrádzať  ZŠsMŠ?, aj keď bude na faktúre uvedený ako odberateľ obec alebo obec dostane fa na svoju adresu a následne bude obec vystavovať faktúru pre svojej RO – škole, ktorá ju následne uhradí z dotácie?

Zaúčtovanie novozisteného majetku

ID2674 | | Ing. Bibiána Jobbágyová

ZŠ s MŠ (RO pod mestom), v roku 2015 sme rozširovali počítačovú sieť na prístup do internetu v celkovej hodnote 1 735,11 €.

Na faktúre v uvedenej hodnote boli nasledovné položky: káble, konektory, zabezpečovací systém, dlink, router, FTP krabičky + práca.

Tento materiál + práca neboli zaradené ako celok do dlhodobého hmotného majetku a teda toto rozšírenie siete nebolo ani účtované ako DHM, ale na 5XX účty, t. z. do nákladov a z bežných nie kapitálových výdavkov.

Tento postup nám bol vytknutý ako nesprávny s tým, že je potrebné uvedené dodatočne v tomto roku zaradiť do dlhodobého majetku.

Ako  správne zaradiť uvedené ako novozistený majetok v roku 2016 a aké účtovné zápisy  s tým súvisiace máme vykonať?

Účtovanie v rozpočtovej organizácii

ID2572 | | Hana Jakubíková

Sme rozpočtová organizácia  zriadená VUC a máme nasledovný problém: V organizácii máme zriadené sklady materiálu, čistiacich potrieb a kancelárskych potrieb so zásobami nakúpenými ešte pred prechodom na nové účtovníctvo:

  • Nákup materálu v priebehu účt. roka Fa 111 /321
  • Príjem materiálu na sklad účtujeme    112 /111
  • úhrada fa                                         321 /222
  • spotreba materiálu                            501 /112
  • 357 /693
  • Na konci roka zúčtovanie bežného transferu zo ŠR vo výške nespotrebovaných prostriedkov  357 /384

Lenže teraz nastala situácia, že výdaj máme vyšší ako bolo zaúčtované na 384 na konci roka (míňajú sa staré zásoby) v tomto roku- spotreba je útovaná  501/112.

Keďže tieto staré zásoby boli niekedy dávno účtované ako príjem na sklad 112/501  máme problém so zaúčtovaním transferu, nakoľko starý počiatočný stav nebol zaúčtovaný na 384. Je to potrebné? Ak áno, tak akým spôsobom tento transfer zaúčtovať.

Predplatné

ID2578 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Aké sú podmienky pri poskytovaní preddavkov na predplatné denníkov pre účtovnú jednotku verejnej správy (RO). Považuje sa vystavenie objednávky za zmluvný vzťah a tým pádom bude úhrada zálohovej faktúry v súlade s rozp. pravidlami? Ohľadne predplatného by som sa ešte chcela spýtať v súvislosti s výnimkou finančného vysporiadania. Koncom roku objednávame predplatné na budúci rok. Je možné objednať tlač a poskytnúť preddavok na dva roky vopred?

Účtovanie v rozpočtovej organizácii

ID2538 | | Hana Jakubíková

Sme rozpočtová organizácia zriadená obcou - zariadenie pre seniorov a špecializované zariadenie. Potrebovala by som poradiť ako správne účtovať nasledujúce účtovné prípady:

Predpis úhrad klientov 318/602 500 €. Skutočne prijatá úhrada na PÚ 223 223001/318 500 €. Klient zaplatil za celý mesiac, zomrel a vznikol mu preplatok 100 €. Peniaze nechám na PÚ pre pozostalých 100 €. Predpis odvodu príjmov zriaďovateľovi 588/351. Už len 400 €. Skutočný prevod príjmov zriaďovateľovi 351/223 400 €. Vrátené od zriaď. na VÚ 222/354 400 €. Úhrada fa z VÚ 321/222 RK 400 €, zúčtovanie 354/691 400 €. Je to takto správne? Tých 100 € nechávam na príjmovom a po skončení dedičského konania vraciam príbuzným nasl. 318/223. Ale čo s preplatkom, ak napr. klient zomrie v decembri a z dedičského príde až napr. v marci budúceho roka? Čo s preplatkom na konci roka-odviesť zriaďovateľovi? Alebo na depozit? Doteraz som na konci roka odviedla zriaďovateľovi a ten mi to na začiatku roka vrátil. Jeden príbuzný teraz nechce vrátiť preplatok, ktorý vznikol v r. 2014, čiže stále som ho mala príjmovom až teraz som odviedla zriaď. a zriaď. mi ho vrátil na výdavkový. Ešte mám jeden problém s účtovaním zrážky za stravu zamestnancom. Máme vl. kuchyňu, zamestnancom zrážame zo mzdy za skutoč. odobraté obedy na konci mesiaca. Hodnota obeda je 1,78 € z čoho 1,50 na stravu a 0,28 € na režijné náklady. Zamestnancovi zrážame 0,71 €/1 obec Zamestnávateľ prispieva 55 % = 0,98 €. Príspevok zo SF je 0,09 €. Veľmi by som Vás chcela poprosiť o celý postup s predkontáciami ako túto zrážku zaúčtovať od predpisu miezd, úhrada miezd, ako účtovať 55 % a príspevok zo SF, režijné N. Našla som veľa postupov, ale veľa z toho je pre škols. jedálne, ktoré majú samost. jedál. účet. My stravu účtujeme cez rozpočet-nepoužívame samost. jedál. účet. Veľmi pekne Vám už vopred ďakujem za pomoc. Príp. ak mi viete odporučiť nejakú metodiku pre účtovanie v rozp. organizácii-domovy soc. služieb.

Vrátené garančné poistné

ID2503 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Sme rozp. organizácia obce. Na základe našej žiadosti nám soc.poisťovňa vrátila garančné poistné za r. 2014 a r. 2015, nakoľko sme ho platili bez právneho dôvodu. Ako mám toto vrátené garančné poistenie účtovať? Prijali sme ho na náš výdavkový účet. Je potrebný aj odvod príjmov zriaďovateľovi? Poprosím od predkontácie aj s rozpočtovými položkami.

Účtovanie stravného zrážkou zo mzdy v rozpočtovej organizácii

ID2500 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Aký by mal byť celý postup účtovania stravného zrážkou zo mzdy zamestnancom v rozpočtovej organizácii, ktorá stravu zabezpečuje vo vlastnej jedálni, pričom:

  • 0,71 € uhrádza zamestnanec zrážkou zo mzdy
  • 0,09 € je príspevok na stravu zo SF
  • 0,98 € je príspevok zamestnávateľa na stravu vo výške 55 %
  • 1,78 € SPOLU - z toho 1,50 je príjem za stravu a 0,28 € sú režijné náklady.

Poprosím o predkontácie celého postupu od predpisu, zrážka zo mzdy, príspevok zamestnávateľ, SF aj s EK na účty 223003 za stravné,prípadne či treba použiť aj EK 637014 Stravovanie. Všade som našla len stravovanie formou stravných lístkov.

Zrážka zo mzdy zamestnancom stravné

ID2407 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Sme rozpočtová organizácia zriadená obcou (DSS pre seniorov). Stravu zamestnancom zabezpečujeme vo vlastnej kuchyni, zamestnancom zrážame stravné cez výplatnú pásku za skutočne odobraté obedy za daný mesiac. Hodnota obeda 1,78 € (z toho cena surovín 1,50 , režijné N 0,28 €) príspevok zamestávateľ 55 % 0,98 € príspevok zo SF 0,09 € úhrada zamestnanec 0,71 €. Chcela by som požiadať o celý postup účtovania-od predpisu miezd, cez úhradu mzdy, prevod zo SF, aj z rozp. položkami, 223 001, 223 003, 637 014. Ešte sa u nás stravujú aj dôchodci z obce, stravu platia na konci mesiaca za skutočne odobraté obedy, vyberáme do pokladnice, následne odvod do banky na príjmový, odtiaľ prevod zriaď., ktorý vráti na výdavkový. Aj tu by som si chcela by istá postupom účtovania. V dostupnej literatúre sú len školské jedálne, ale my nevedieme stravné na jedálenskom mimorozp. účte, my ho máme cez rozpočet. Ak by sa dalo poprosila by som celý postup oboch účtovaní. Ešte posledná otázka to čo vyberieme za stravné na položke 223 003 musíme použiť iba na nákup potravín na položke 633 011? Môžem stravné, ktoré mi zostane na konci roka na príjme použiť v januári na úhradu decembrových fa za potraviny?

Zriadenie centra sociálnych služieb

ID2338 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Akú zriaďovaciu listinu (ak vôbec nejakú) by mala mať obec pri vytvorení centra sociálnych služieb, ak nejde o rozpočtovú organizáciu obce, ale služby centra poskytuje priamo obec? Centrum sociálnych služieb má registračnú kartu od BSK.