Kladné a záporné položky na faktúre

ID4237 | | Ing. Marián Drozd | Vytvoriť záložku späť

Je z účtovného aj z daňového hľadiska správne, ak odberateľská faktúra obsahuje kladné aj záporné položky? Uvedený účtovný prípad sa vyskytuje pri výmene tovaru, ak náš odberateľ žiada o výmenu tovaru. Na faktúre je fakturovaný nový tovar a následne na tej istej faktúre aj dobropísaný vrátený tovar? Nechceme vystavovať osobitne dobropis na predchádzajúcu faktúru a následne vystaviť novú odberateľskú faktúru. Vyskytujú sa prípady - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane drahší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola kladná) - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane lacnejší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola záporná) - či môže byť odberateľská faktúra záporná? - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane tovar v tej istej cene (hodnota výslednej faktúry by bola nulová).


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

V prípade, že máte zakúpené predplatné pre niektorý odborný portál, pre zadanie otázky alebo prehliadanie celej databázy otázok a odpovedí sa prihláste do svojho profilu.

Ak nie ste zatiaľ predplatiteľ žiadneho portálu, vyberte si z našej ponuky:

Podľa vybratého balíčka získate možnosť zadať svoje otázky, prípadne prístup do celej databázy už vypracovaných otázok.