Aktuálna téma

E-kasa a evidovanie tržieb v Slovenskej republike od 1. júla 2019

zoradiť výsledky podľa:

Úhrada faktúry za tovar a ERP

ID1904 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Dodávateľ ALFA s.r.o., vystavila odberateľovi BETA s.r.o., faktúru za predaj tovaru. Môže odberateľ BETA s.r.o., uhradiť dodávateľovi ALFA s.r.o., faktúru za predaj tovaru stravovacími a darčekovými poukážkami? Ak áno, vzniká dodávateľovi ALFA s.r.o., povinnosť evidovať túto úhradu cez elektronickú registračnú pokladnicu?

Peňažný vklad do základného imania v hotovosti

ID1798 | | Ing. Jozef Pohlod

Bola založená nová  spoločnosť s ručením obmedzeným. Spoločníci sú dvaja a každý z nich splatil peňažný vklad do základného imania vo výške  2 500 eur, čiže spolu 5 000 eur.  Peniaze boli vložené v hotovosti do rúk správcu vkladu, ktorým je jeden zo spoločníkov. Čiže celé základné imanie bolo splatené v hotovosti. Môže sa uvedená platba previesť prostredníctvom pokladnice v podvojnom účtovníctve?

Odpočítanie DPH z PHL nakúpených v Maďarsku

ID1772 | | Anna Danková

Spoločnosť - platiteľ DPH, je  registrovaná pre účely DPH na Slovensku. Kúpila  v hotovosti PHL  v Maďarsku. Na doklade z ERP nie je uvedená sadzba ani vyčíslená DPH. Ja tam len IČ DPH predávajúceho registrovaného v Maďarsku. Ako treba postupovať pri uplatnení DPH v takomto prípade?

Prenájom tepovacieho zariadenia

ID1761 | | Ing. Marián Drozd

V súvislosti s povinnosťou používať elektronickú registračnú pokladnicu (ďalej len „ERP“) pri službách, ktoré sú vymedzené podľa zákona od 1. 1. 2012 patrí aj služba: „Prenájom a lízing ostatných osobných potrieb a potrieb pre domácnosť“. Povinnosť sa týka prenájmu kompresorov a iných zariadení a strojov, ktoré sa používajú v domácnosti, prenájmu spoločenských či svadobných šiat a doplnkov, prenájmu tepovacích strojov.

Pri službe prenájom tepovacích strojov sa týka povinnosť evidovať tržbu cez ERP pri úhrade faktúry v hotovosti, keď bola služba vykonaná druhej obchodnej spoločnosti? Netýka sa daná povinnosť len prenájmu tepovacieho stroja pre domácnosť?

 

Základ dane pri dodaní tovaru

ID1723 | | Ing. Marián Drozd

Spoločnosť - s.r.o.  je platiteľom DPH a v zmysle odberateľskej zmluvy fakturuje materiál potrebný na opravy a údržbu, ktorý nakupuje do určitej výšky v hotovosti a refakturuje odberateľovi bez navýšenia. V 2013 marci  nakúpila materiál na jeden pokladničný doklad cez elektronickú registračnú pokladnicu od dodávateľa, ktorý nie je platiteľom DPH, na doklade je vyčíslená iba cena celkom, daň nie je vyčíslená, napr. 12,9 eura. Treba pri refakturácii odberateľovi ešte vyfakturovať aj DPH vo výške 20%, nakoľko je to služba spoločnosti? Čiže 12,90 eura + 20% ( 2, 58 eura) = 15,48 eura s DPH?

Obmedzenie platieb v hotovosti

ID1721 | | Ing. Marián Drozd

V zmysle zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti platí zákaz platieb v hotovosti pre s. r. o., ktorých hodnota prevyšuje 5 000 eur. V zmysle tohto zákona možno vyberať z účtu spoločnosti do pokladnice aj sumy napr.: dňa 15. 4. 2013 sumu 6 000 eur, dňa 19. 4. 2013 sumu 10 000 eur, atď., a následne vykonávať rôzne výdavky v hotovosti menšie ako 5 000 eur?

Obmedzenie hotovostných platieb od 1. 1. 2013

ID1686 | | Ing. Marián Drozd

Obchodná spoločnosť má v zmysle  zmlúv o pôžičkách, v ktorých spoločníci spoločnosti požičali peniaze v rokoch 2010 - 2012  záväzok voči spoločníkom do dnešného dňa  napr. 50 000 eur.  Tento záväzok zrealizovala spoločnosť  cez pokladnicu v januári 2013 v celkovej výške 4 000 eur.

Možno každý mesiac napr. až do konca roka 2013 uhrádzať  cez pokladnicu sumu, ktorá bude nižšia ako 5 000 eur ( napr. v januári 4 000 eur, vo februári 2 000 eur,  v marci 2013 4 500 eur,  atď. ), alebo sa to kumuluje a  spočítava,   a v tom prípade už vo februári  2013 bude môcť vyplatiť hotovostne len 1 000 eur  a ostatné mesiace bude vyplácať len cez účet?

Nevysporiadané pohľadávky

ID1590 | | Ing. Anton Kolembus

Fyzická osoba - podnikateľ, ktorý účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva, eviduje vo svojej knihe pohľadávok nezaplatené faktúry. Tieto má vo svojej evidencii už niekoľko rokov, niektoré firmy už aj zanikli, tzn. pohľadávky nebudú ani v budúcnosti zaplatené. Akým spôsobom môže tieto pohľadávky vyradiť z evidencie, aby postupoval správne podľa zákona?

Povinnosť viesť záznamy o motorovom vozidle

ID1575 | | Ing. Zdenka Jablonková

Spoločnosť - platiteľ DPH kúpila osobné motorové vozidlo ojazdené, v hotovosti  v Nemecku bez DPH  a zaradila ho do majetku. V decembri sa spoločnosť rozhodla, že na uvedené motorové vozidlo bude cez lízingovú spoločnosť žiadať spätný leasing (je podpísaná zmluva o zabezpečení, kúpna zmluva, dohoda o pristúpení k záväzku, spoločnosť má splátkový kalendár).

Od 1. 10. 2012 podľa § 70 ods. 6 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), sa ukladá pri kúpe motorového vozidla na účely jeho ďalšieho predaja povinnosť viesť záznamy o tomto motorovom vozidle, a súčasne doručenie evidencie na daňový úrad v lehote na podanie daňového priznania k DPH.

Označenie tovaru v maloobchodnej predajni

ID1488 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Živnostník – platiteľ DPH má zatiaľ len jednu prevádzku, zameranú hlavne na servis vozidiel. V priebehu 1 mesiaca plánuje otvoriť ďalšiu prevádzku - predajňu (maloobchod a veľkoobchod) - nová prevádzka bude zriadená len cca 200 m od súčasnej prevádzky.

Špecifikácia prevádzok bude nasledovná:

  • Pôvodná prevádzka bude slúžiť len ako servis a oprava vozidiel - do tejto prevádzky nebudú mať zákazníci prístup.
  • Nová prevádzka bude slúžiť ako podniková predajňa, a zároveň tu bude prebiehať príjem materiálu, príjem vozidiel do servisu od zákazníka / odovzdanie opravených vozidiel zákazníkovi.

Je potrebné, aby podnikateľ mal elektronické registračné pokladnice na obidvoch prevádzkach, alebo stačí len v predajni, kde bude prebiehať aj fakturácia. Čo všetko a akým systémom musí mať podľa zákona označené v prevádzke, v súvislosti s predávaným tovarom. Čo všetko musia obsahovať etikety na regáloch, kde bude umiestnený tovar na predaj?