Aktuálna téma

E-kasa a evidovanie tržieb v Slovenskej republike od 1. júla 2019

zoradiť výsledky podľa:

Účtovanie tržieb z ERP v jednoduchom účtovníctve

ID38 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Je postup účtovej jednotky (ÚJ) účtujúcej v jednoduchom účtovníctve správny, ak tržby z elektronickej registračnej pokladnice (ERP) zapíše ÚJ do svojich účtovných kníh na základe mesačnej uzávierky vyhotovenej pokladnicou jedným účtovným zápisom?

Platba kartou a nárok na odpočítanie DPH

ID1461 | | Ing. Anton Kolembus

Konateľ (alebo zamestnanec) platí za firemné výdavky (PHL, kancelárske potreby, atď.) súkromnou platobnou kartou. Následne si výdavok preplatí vo firemnej pokladnici. Otázka znie, či možno z takéhoto dokladu (ktorý však spĺňa všetky náležitosti na odpočítanie DPH) odpočítať daň.

Registračná pokladnica

ID1276 | | Klára Klabníková

Je stanovená suma, od ktorej k dokladu z registračnej pokladnice musí byť vystavená aj faktúra?

Peňažný vklad do základného imania v hotovosti

ID1798 | | Ing. Jozef Pohlod

Bola založená nová  spoločnosť s ručením obmedzeným. Spoločníci sú dvaja a každý z nich splatil peňažný vklad do základného imania vo výške  2 500 eur, čiže spolu 5 000 eur.  Peniaze boli vložené v hotovosti do rúk správcu vkladu, ktorým je jeden zo spoločníkov. Čiže celé základné imanie bolo splatené v hotovosti. Môže sa uvedená platba previesť prostredníctvom pokladnice v podvojnom účtovníctve?

Elektronická registračná pokladnica podľa daňového poriadku

ID1058 | | JUDr. Janka Chorvátová

Podľa ktorých ustanovení   zákona č.  563/2009 Z. z.  o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p., platného od 1. 1. 2012 ,má zamestnanec správcu dane pri kontrole dodržiavania používania registračnej pokladnice právo ísť do pokladnice a prepočítať skutkový  stav hotovosti v pokladnici, t. j. preukázať vklad do pokladnice - dotáciu, informačnú uzávierku a prepočítanie hotovosti v čase kontroly.

Sprostredkovanie predaja leteniek a DPH

ID1322 | | Ing. Anton Kolembus

Letisko uzavrelo dohodu s medzinárodným leteckým prepravcom z Poľska o sprostredkovaní predaja leteniek pre prepravcu v mene a na účet leteckého prepravcu. Letisko si neúčtuje od prepravcu províziu za sprostredkovanie tejto služby, ale účtuje si k cene letenky servisný poplatok vo výške 10 eur. Uvedená preprava spadá pod § 46 ods. 2  zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), z toho nám vyplýva, že  k cene letenky neúčtujeme DPH, ako ani k ostatným službám, poskytnutým tomuto prepravcovi (§ 46 ods.3 zákona o DPH). Aj vyššie uvedený servisný poplatok bude tiež oslobodený od DPH? Je správne, ak tieto oslobodené doplnkové služby k medzinárodnej preprave osôb nevstupujú do daňového priznania k DPH, iba do evidencie DPH?

ERP a úhrady platobnou kartou

ID2610 | | Klára Klabníková

Slovenský internetový obchod (s. r. o.) poskytuje možnosť úhrady platobnou kartou. Takže zákazník použije svoju kreditnú kartu a za tovar zaplatí on-line. Následne prostredníctvom dopravcu (napr. DHL, GLS) s. r. o. pošle tovar zákazníkovi. Musí internetový obchod vystaviť riadnu faktúru s údajmi odberateľa, alebo stačí, ak vytlačí z ERP doklad (Pokladničný blok z elektronickej registračnej pokladnice) a tento doklad pošle spolu s tovarom odberateľovi? Na tomto doklade by samozrejme neboli uvedené údaje odberateľa. Na doklade by bol uvedený spôsob platby kartou. Objednávky prekročujú sumu 1 000 €, lebo nejde o tovar s nízkou jednotkovou cenou. Je hore uvedený postup akceptovateľný alebo firma musí vystaviť riadnu faktúru (s údajmi odberateľa)?

Kontrolny výkaz

ID2365 | | Ing. Jozef Pohlod

Naša obchodná spoločnosť s. r. o. platiteľ DPH platila v spoločnosti IKEA Bratislava spotrebný materiál v hotovosti, na ktorý nám vystavili doklad cez registračnú pokladnicu vo výške 93,94 € s DPH. Hneď na to sme jednu tovarovú položku vrátili a IKEA nám vystavila ďaľší doklad s názvom vrátenia a uvedený vrátený tovar nám odpočítali, výsledný doklad je na sumu -42,99 € s DPH. Čiže máme dva doklady, jeden na sumu 93,94 € a druhý na sumu -42,99 €.  Môžeme od uvedeného prvotného dokladu odpočítať vrátený tovar t. j. ( 93,94 – 42,99 = 50,95 s DPH) a tento výsledok účtovať v pokladnici a dostane sa nám doklad do kontrolneho výkazu do B3? Alebo máme iba vrátený tovar t. j. doklad v celkovej sume -42,99 € s DPH dostať do kontrolneho výkazu do C2?

Termín používania ERP podľa vyhlášky č. 55/1994 Z. z.

ID337 | | Klára Klabníková

Spoločnosť je povinná od roku 2005 na evidenciu tržieb za predaj tovaru používať elektronickú registračnú pokladnicu. Dokedy môže používať na evidenciu tržieb ERP podľa podmienok ustanovených vo vyhláške č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v z. n. p.?

Termín používania ERP podľa § 18 a 18a zákona č. 289/2008 Z. z.

ID338 | | Klára Klabníková

Podnikateľ – právnická osoba začína podnikať v obchodnej činnosti (predaj tovaru) od 10. 2. 2011. Je povinný na evidenciu tržieb v hotovosti používať elektronickú registračnú pokladnicu? Môže sa rozhodnúť, akú ERP si obstará, či bude používať ERP podľa podmienok vyhlášky č. 55/1994 Z. z. alebo bude používať ERP podľa podmienok zákona č. 494/2010 Z. z.?