Aktuálna téma

E-kasa a evidovanie tržieb v Slovenskej republike od 1. júla 2019

zoradiť výsledky podľa:

Evidencia registračnou pokladnicou

ID2387 | | Klára Klabníková

Na výstavisku chceme predstaviť verejnosti nový produkt. Tento produkt budeme záujemcom požičiavať na vyskúšanie na cca 15 minút. Za toto zapožičanie budeme vyberať určitý poplatok (zábezpeku), ktorý bude vrátený v celej sume pri vrátení uvedeného produktu. Ak však prekročí čas zapožičania nad 15 minút, musí klient zaplatiť poplatok (pokutu). Je potrebné na uvedenú zábezpeku a poplatok používať registračnú pokladnicu? Sme platitelia DPH. Je potrebné v uvedených prípadoch riešiť DPH?

Kontrolny výkaz

ID2365 | | Ing. Jozef Pohlod

Naša obchodná spoločnosť s. r. o. platiteľ DPH platila v spoločnosti IKEA Bratislava spotrebný materiál v hotovosti, na ktorý nám vystavili doklad cez registračnú pokladnicu vo výške 93,94 € s DPH. Hneď na to sme jednu tovarovú položku vrátili a IKEA nám vystavila ďaľší doklad s názvom vrátenia a uvedený vrátený tovar nám odpočítali, výsledný doklad je na sumu -42,99 € s DPH. Čiže máme dva doklady, jeden na sumu 93,94 € a druhý na sumu -42,99 €.  Môžeme od uvedeného prvotného dokladu odpočítať vrátený tovar t. j. ( 93,94 – 42,99 = 50,95 s DPH) a tento výsledok účtovať v pokladnici a dostane sa nám doklad do kontrolneho výkazu do B3? Alebo máme iba vrátený tovar t. j. doklad v celkovej sume -42,99 € s DPH dostať do kontrolneho výkazu do C2?

Prenájom prístrojov

ID2229 | | Klára Klabníková

Firma chce prenajímať prístroje zaradené štatistickým úradom do Klasifikácie produkcie: 26.51.53 - Nástroje a zariadenia na fyzikálne alebo chemické rozbory i.n. v požičovni. Tieto prístroje sú určené hlavne na použitie v priemysle, ale môže si ich požičať aj súkromná osoba i keď to nie je prístroj na použitie v domácnosti. Nevieme, či má byť uvedená činnosť požičovne zaradená medzi KP č. 77.29.19 -Služby spojené s prenájmom a lízingom ostatného tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť i.n. alebo do KP č. 79.39.19. - Služby spojené s prenájmom a lízingom ostatných strojov, zariadení a hmotného majetku bez obsluhy i.n. Pri KP 77.29. je povinnosť mať registračnú pokladnicu a pri KP 77.39. táto povinnosť nie je a teda potrebujeme vedieť, že či je potrebné mať ERP alebo nie.

Registrační pokladnica

ID2189 | | Klára Klabníková

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda jako česká firma - která je neplátce DPH, jede na dva dny na slovenský market, má povinnosti mít registrační pokladnu? Jestli ano, kde si mohu na dva dny registrační pokladnu propůjčit? je to vůbec možné?

Kaucia-požičovňa prístrojov

ID2181 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Firma si zriadila požičovňu meracích prístrojov. Tieto prenajíma väčšinou podnikateľským subjektom, platiteľom DPH. S nájomcom uzavrie zmluvu o prenájme, kde požaduje uhradiť kauciu, ktorá je pri vrátení nepoškodeného prístroja vrátená nájomcovi. Po ukončení nájmu je vystavená faktúra za poskytnutú službu. Podľa zákona o ERP nemá firma povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu pri poskytovaní týchto služieb. Kauciu niektoré firmy platia v hotovosti, niektoré cez bankový účet. Je firma povinná vystaviť na prijatú kauciu faktúru (bez DPH, nakoľko kaucia nie je poskytnutá služba za protihodnotu) alebo stačí pri platbe v hotovosti príjmový pokladničný doklad + zmluva a pri platbe cez bankový účet len zmluva, na základe ktorej bude kaucia uhradená? Ak netreba vystavovať faktúru na prijatú kauciu na základe akého zákona a paragrafu je to možné, nakoľko niektorí klienti požadujú faktúru, alebo chcú vedieť podľa akého zákona im ju firma nemusí vystaviť. Ak by firma vystavovala faktúru, je tam potrebné uviesť odvolávku na niektorý paragraf zákona o DPH?

Registračná pokladnica

ID2159 | | Klára Klabníková

Otvoril som si živnosť na stolársku dielňu. Nie som platiteľom DPH. Chcem sa opýtať či musím mať registračnú pokladnicu, pokiaľ mi zákazníci platia preddavky aj doplatky priamo na účet? Ak nie, čo v prípade, že si niekto príde len niečo spraviť a bude to chcieť zaplatiť priamo na mieste, nakoľko to bude nízka suma?

Parkovací lístok bez vyčíslenej sumy DPH

ID2160 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Prosím o zaujatie stanoviska k problematike uplatnenia DPH na vstupe z parkovacích lístkov od platiteľa DPH, ktoré nemajú vyčíslenú sumu DPH, len celkovú sumu (na doklade je uvedené len: "suma vrátane 20 % DPH"). Taktiež sa stretávam aj s prípadmi, že parkovacie lístky majú vyčíslenú len sumu spolu a základ dane, pričom nie je samostatne vyčíslená suma DPH. Ak by som striktne šiel podľa § 74 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (zjednodušená faktúra), tak pri vyššie uvedených dokladoch nastáva rozpor, keďže neobsahujú jednu z povinných náležitostí (výšku dane spolu v eurách, ktorá sa má zaplatiť).

Evidencia stavu zásob v nulovej hodnote

ID2142 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Som živnostník – predávam použitý tovar, vediem daňovú evidenciu a nie som platiteľ DPH. Zaujímalo by ma, ako mám viesť evidenciu zásob v prípade, že som tovar, ktorý ďalej predávam, dostal vo forme daru. Taktiež predávam použitý tovar, ktorý som mal pôvodne v osobnom vlastníctve. Čo mám v tomto prípade uviesť v daňovom priznaní ako počiatočný a konečný stav zásob, keďže tovar naskladňujem v nulovej hodnote a pri daňovej evidencii sa na mňa nevzťahuje zákon o účtovníctve?

Príjem hotovosti za prenájom majetku v s.r.o.

ID2044 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť má zaradený osobný automobil v majetku spoločnosti, a tento prenajíma FO na základe zmluvy o prenájme. Musí túto tržbu z prenájmu majetku spoločnosť evidovať cez ERP? Alebo môže použiť na príjem hotovosti príjmový doklad?

Náležitosti účtovného dokladu

ID2032 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Vypisujem Výdavkový pokladničný doklad, vyplatené komu: uvádzam meno zamestnanca, ktorému som preplatila doklad napr. za nákup materiálu alebo uvádzam tam firmu, od ktorej zamestnanec materiál kúpil?