Storno faktúra od zahraničného dodávateľa
ID2560 | | Ing. Marián Drozd | Vytvoriť záložku späť
Chcela by som sa spýtať, či je nevyhnutné účtovať faktúry, ktoré sú následne v plnej výške zo strany dodávateľa stornované. Stretávame sa s dvomi dôvodmi:
1) Zahraničný dodávateľ vystaví faktúru s chybne uvedenými identifikačnými údajmi našej spoločnosti. Jeho účtovný systém mu nedovolí opraviť údaje a vytlačiť faktúru znovu. Preto pôvodnú faktúru stornuje a vystaví novú. Dodávateľ nám následne zašle všetky tri doklady (pôvodnú faktúru, storno, novú faktúru). Sme povinní účtovať a zahŕňať do DP DPH a do KV všetky tri doklady?
2) Zahraničný dodávateľ vystaví faktúru v nesprávnej sume. Nakoľko náš účtovný systém nám nedovolí účtovať faktúru, ktorá je vystavená na inú sumu ako bola suma dohodnutá v objednávke, žiadame dodávateľa o faktúru v správnej sume. Dodávateľ nám pošle tri doklady (pôvodnú faktúru, storno, novú faktúru). Sme povinní účtovať a zahŕňať do DP DPH a do KV všetky tri doklady?
Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.
Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.
Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.