Storno faktúra od zahraničného dodávateľa

ID2560 | | Ing. Marián Drozd | Vytvoriť záložku späť

Chcela by som sa spýtať, či je nevyhnutné účtovať faktúry, ktoré sú následne v plnej výške zo strany dodávateľa stornované. Stretávame sa s dvomi dôvodmi:

1) Zahraničný dodávateľ vystaví faktúru s chybne uvedenými identifikačnými údajmi našej spoločnosti. Jeho účtovný systém mu nedovolí opraviť údaje a vytlačiť faktúru znovu. Preto pôvodnú faktúru stornuje a vystaví novú. Dodávateľ nám následne zašle všetky tri doklady (pôvodnú faktúru, storno, novú faktúru). Sme povinní účtovať a zahŕňať do DP DPH a do KV všetky tri doklady?

2) Zahraničný dodávateľ vystaví faktúru v nesprávnej sume. Nakoľko náš účtovný systém nám nedovolí účtovať faktúru, ktorá je vystavená na inú sumu ako bola suma dohodnutá v objednávke, žiadame dodávateľa o faktúru v správnej sume. Dodávateľ nám pošle tri doklady (pôvodnú faktúru, storno, novú faktúru). Sme povinní účtovať a zahŕňať do DP DPH a do KV všetky tri doklady?


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

V prípade, že máte zakúpené predplatné pre niektorý odborný portál, pre zadanie otázky alebo prehliadanie celej databázy otázok a odpovedí sa prihláste do svojho profilu.

Ak nie ste zatiaľ predplatiteľ žiadneho portálu, vyberte si z našej ponuky:

Podľa vybratého balíčka získate možnosť zadať svoje otázky, prípadne prístup do celej databázy už vypracovaných otázok.