Storno FA z pohľadu DPH

ID2405 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s. | Vytvoriť záložku späť

V praxi sa nám vyskytujú prípady, že musíme interne stornovať vystavenú faktúru za tovar z dôvodu napr. nesprávnych identifikačných údajov alebo fakturantka príde na to, že dala zlú cenu, tak FA vystornuje dobropisom a následne vystaví správnu faktúru (faktúra ešte nebola odoslaná k zákazníkovi) s tým istým dátumom. Máme považovať storno FA za opravnú faktúru a uvádzať ju v daňovom priznaní na riadkoch 26 a 27? Alebo tieto interné storná FA s následným vystavením novej FA uvádzať v daňovom priznaní na riadkoch 03 a 04? Alebo všetky dobropisy uvádzať v daňovom priznaní na riadku 26 a 27? V kontrolnom výkaze ich uvádzať v C1?


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

V prípade, že máte zakúpené predplatné pre niektorý odborný portál, pre zadanie otázky alebo prehliadanie celej databázy otázok a odpovedí sa prihláste do svojho profilu.

Ak nie ste zatiaľ predplatiteľ žiadneho portálu, vyberte si z našej ponuky:

Podľa vybratého balíčka získate možnosť zadať svoje otázky, prípadne prístup do celej databázy už vypracovaných otázok.