Otázky s vecným pojmom: Zmluvy

počet otázok s vecným pojmom : 93



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?

ID181 | | Irena Bubeníková

Právnická osoba vykonávala v roku 2008 podnikateľskú činnosť. Za rok 2008 zaplatila daň zo stavieb. Koncom roka 2008 uzatvorila kúpnu zmluvu s ďalšou právnickou osobou, ktorej odpredala celý majetok. Kúpna zmluva bola uzatvorená koncom decembra 2008, ale vklad v katastri bol povolený až 2. januára 2009. Správca dane vyrubil na rok 2009 daň z nehnuteľností pôvodnému vlastníkovi, pretože podľa právneho stavu bol k 1. januáru 2009 vlastníkom majetku pôvodný vlastník. Nový vlastník žiada, aby daň z nehnuteľností bola už na rok 2009 vyrubená jemu a to najmä z dôvodov, že daň z nehnuteľností chce započítať pri dani z príjmov do výdavkov, ale aj preto, že z obsahu kúpnej zmluvy vyplýva, že kupujúci má právo na úžitky spojené s vlastníctvom nehnuteľnosti od 1. januára 2009. Správcovi dane nový vlastník (kupujúci) tvrdí, že za nehnuteľnosti, ktoré tiež k takémuto dátumu kúpil, a ktoré sa nachádzajú na území iných správcov dane, mu uvedené skutočnosti akceptujú. Mohol správca dane vyrubiť daň na rok 2009 už novému vlastníkovi, keď k 1. januáru 2009 nebol ako vlastník vedený na liste vlastníctva v katastri?

Kolektívna zmluva

ID185 | | doc. JUDr. Marta Thurzová, CSc.

Ktorý orgán obce je kompetentný na uzatváranie kolektívnej zmluvy?

Zmluva o vytvorení a použití umeleckého výkonu

ID1938 | | JUDr. Zuzana Macková, PhD.

Študent strednej školy cez prázdniny poberal príjmy na základe Zmluvy o vytvorení a použití umeleckého výkonu za odohraté divadelné predstavenie. V zmluve je uvedené, že: "umelec súhlasí, že preberá nezdanenú odmenu a daň si odvedie sám." Aké daňové povinnosti vznikli študentovi na základe takéhoto príjmu? Vznikli mu aj registračné povinnosti, resp. povinnosti voči sociálnej či zdravotnej poisťovni? Ak áno, v akej lehote?

Predĺženie zmluvy o nájme nebytových priestorov

ID1087 | | Mgr. Jaroslav Nižňanský

Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti má uzavretú nájomnú zmluvu so zdravotným strediskom (prevádzkovanie stomatologickej ambulancie) na dobu určitú, v tomto prípade na jeden kalendárny rok. Zmluva sa predlžuje každoročne koncom roka na nasledujúci kalendárny rok. Na dobu neurčitú vlastníci zdravotného strediska nechcú uzatvoriť nájomnú zmluvu z dôvodu, že nemajú vysporiadaný pozemok pod strediskom. Priestory získal vlastník (s. r. o.) od Fondu národného majetku. V kúpnej zmluve sa spoločnosť zaviazala poskytovať zdravotnú starostlivosť v takom rozsahu, ako bola dovtedy (čiže aj ambulancie v odbore stomatológia). Zariadenie ambulancie aj s obvodom poskytovateľ zdravotnej starostlivosti odkúpil od predchádzajúcej lekárky, ktorá išla do dôchodku. Môže zdravotné stredisko, resp. jeho vlastník a zároveň prenajímateľ priestoru nepredĺžiť zmluvu na ďalšie obdobie na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v uvedenej ambulancii, resp. či sa tieto záležitosti riadia podľa nejakého zákona, alebo všetko závisí len od nájomnej zmluvy, ktorú má poskytovateľ zdravotnej starostlivosti uzatvorenú so zdravotným strediskom?

Schvaľovanie nájomných zmlúv

ID1365 | | Mgr. Ladislav Briestenský

Medzi poslancami a starostom je rozpor v tom, kto je oprávnený schvaľovať nájomné zmluvy. Poslanci argumentujú tým, že predchádzajúci starosta uzatváral nájomné zmluvy až po ich prerokovaní a schválení v obecnom zastupiteľstve. Podľa akých predpisov by sa malo rozhodovanie o tejto otázke riadiť?

Služby OfficeHouse - DPH faktúra

ID1990 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Slovenská spoločnosť - platiteľ DPH v SR poskytuje služby OFFICE HOUSE (virtuálne sídla). S klientom spoločnosť uzatvorí Zmluvu poskytovaní služieb officehouse, v ktorej je uvedené, že užívateľ (klient) sa zaväzuje splácať v ročných splátkach vopred ročné nájomné na základe vystavenej preddavkovej faktúry, dňom dodania je deň prijatia platby preddavkovej faktúry, daňový doklad - faktúra bude užívateľovi (klientovi) vystavená najneskôr do 15 dní po úhrade preddavkovej faktúry. Aký je správny postup vystavovania faktúr z pohľadu DPH? Príklad: Spoločnosť vystaví preddavkovú faktúru dňa 15.04.2013 na nájomné za obdobie 01.05.2013-30.04.2014. 1. Klient uhradí preddavkovú faktúru vo výške 100% na účet dňa 25. 4. 2013 za nájomné 1. 5. 2013-30. 4. 2014 na základe preddavkovej faktúry. Spoločnosť vystaví faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 25. 4. 2013 alebo by mala vystaviť faktúru na prijatú platbu dňa 25. 4. 2013 a následne dňa 1. 5. 2013 vystaviť vyúčtovaciu faktúru, ktorej výsledná suma k úhrade bude 0 €? 2. Klient uhradí preddavkovú faktúru vo výške 100 % na účet dňa 10. 6. 2013 za nájomné 1. 5. 2013-30. 4. 2014. Spoločnosť vystaví faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 10. 6. 2013? V zmysle § 19 ods. 3, ak sa dodanie služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane, považuje sa služba za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba za opakovane alebo čiastkovo dodávanú službu vzťahuje. V tomto prípade je nájomné za obdobie 1. 5. 2013-30. 4. 2014. V prípade, že by klient neuhradil preddavkovú faktúru, vystaví mu spoločnosť poskytujúca služby officehouse faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 30. 4. 2014 - posledný deň obdobia?

Predlženie zmluvy na dobu určitú

ID4339 | | Ing. Iveta Matlovičová

Chcela by som poradiť ohľadom predĺženia zmluvy. Po odchode zamestnankyne na materskú sme vzali na administratívne práce inú pracovníčku, ktorá ma dohodnutú zmluvu na dobu určitú - 1 rok do 31.12.2022. Môžeme jej teraz predĺžit zmluvu na 2 roky (s uvedením, že ide o zastupovanie počas MD, RD)? Pôvodne sme do zmluvy totiž neuviedli, že ide o zastupovanie.

Výdavky k príjmom podľa § 8-iné

ID3323 | | Ing. Marián Drozd

Som fyzická osoba - nepodnikateľ. Okrem príjmu zo závislej činnosti mám aj príjem na základe "zmlúv o dielo", ktorými zabezpečujem programovú náplň letných detských táborov (počas prázdnin) a organizačné a umelecké vedenie detského divadelného súboru (vo voľnom čase). Objednávateľ mi vytvorí všetky podmienky pre výkon činností (priestory, energie, pomôcky...) a vyplatí dohodnutú odmenu. Viem, že som povinná podávať daňové priznanie typu B. V minulosti som si príjem na základe zmluvy o dielo dávala do príjmov podľa § 8 ods. l písm. a (z príležitostných činností) a za výdavok k týmto príjmom som považovala len zdravotné poistenie z týchto príjmov, ktoré mi vykázala zdravotná poisťovňa v ročnom zúčtovaní ako nedoplatok. Dozvedela som sa, že od 1. 1. 2018 príjem na základe zmluvy o dielo patrí medzi ostatné príjmy podľa § 8 - iné. Aké výdavky možno uplatniť k týmto príjmom v daňovom priznaní okrem poistného na verejné zdravotné poistenie, ktoré je vyčíslené v ročnom zúčtovaní? Bude v tomto prípade daňovým výdavkom k spomínaným príjmom napr. športové oblečenie, obuv, cestovné lístky (vlak, autobus, MHD), auto-spotreba PHL, výdavok na stravenky-obed, telefónne poplatky, kopírovanie textov.......tieto objednávateľ nehradí.

Transferová dokumentácia - prenájom prístrojov

ID3327 | | Ing. Marián Drozd

Slovenská s. r. o., A, a slovenská s. r. o., B, sú personálne prepojené cez osobu konateľa. Firma A má v majetku zdravotnícke testovacie zariadenia (cena jedného prístroja je cca. od 2 000 € do 7 000 €). Tieto zariadenia testujú napr. elasticitu pokožky, hydratáciu pokožky, testujú tiež napr. zloženie kozmetiky. Firma B uzatvorila zmluvu s jednou Univerzitou, v rámci ktorého bude pre nich testovať napr. aj uvedené veci. Firma A preto chce prenajímať firme B uvedené zariadenia. Teraz chceme vypracovať pre nich (firma A a B) transferovú dokumentáciu. Následne firma B bude fakturovať Univerzite testovania, výskumy. Metódu trhovej ceny nevieme vyčísliť, lebo ani interná trhová cena (firma A neprenajíma iným firmám tieto zariadenia), ani externá trhová cena (nevieme nezávislú trhovú cenu, lebo ide o ojedinelé zariadenia, ktoré nie sú každodenne prenajímané, nie je to také ako napr. pri prenájme nehnuteľnosti či auta) nie je známa. Viete nám poradiť, s ktorou metódou by sme mohli čo najjednoduchšie stanoviť trhovú cenu? Alebo stanoviť trhovú cenu prenájmu tak, že napr. za 2, 3, 4 roky, prostredníctvom prenájmu by sa vrátila obstarávacia cena prístroja?

Mólo - PONTÓN účtovanie

ID4367 | | Ing. Ondrej Baláž

Platiteľ DPH v SR, vedie PÚ obstaral nedokončený zrub. Stavebné práce sa realizujú, všetko účtujem na účet 042 – Obstaranie. Je to v lokalite, kde k zrubom prislúcha aj pristávacie mólo s príslušenstvom a kotvením. Toto mólo podľa kúpnej zmluvy sa skladá z plávajúceho betónového móla, kotvenia, siete a výstroj + doprava príslušenstva + projekt na dopravný úrad a schválenie dokumentácie plávajúceho zariadenia. Predmetom kúpnej zmluvy je aj dodanie osvedčenia o schválení technickej dokumentácie a povolení stavby plávajúceho zariadenia Dopravným úradom, divízia vnútrozemskej plavby. (Neriadi sa to stavebným zákonom. Ide o vlastníctvo vnútrozemské plavby). Takže predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru s montážou 27 000 €. Je to mólo - PONTÓN predurčuje jeho použitie pre plávajúce zariadenia, ako pristávacie móla pre lode, pre rekreačné plavidlá, bóty a iné. Do akej odpisovej skupiny to zaradím? Je to 2. odpisová skupina? Protokol o odovzdaní a prevzatí tovaru, ktorý nám odovzdal plávajúce zariadenie „Betónový pontón vrátane inštalácie na vodnej ploche sme prevzali 27. 10. 2022. Dopravný úrad nám vydal Lodné osvedčenie (vyzerá to ako TP) evidenčné číslo, rok stavby 2022, materiál železobetón, polystyrén, oblasť plavby C-vnútrozemské vody, druh plavidla: pristávací pontón, hmotnosť - výška-šírka-ponor-výtlak a všetky tech. údaje dňa 22. 12. 2022. Kedy to zaradím a odpisujem v 10/2022 alebo 12/2022? Zmluvné strany sa tiež dohodli v kúpnej zmluve, že kupujúci poskytne motorový čln pri preprave tovaru z miesta vykládky do miesta dodania inštalácie. Takže sme obstarali čln s motorom popis: max 3 osoby max 400 kg, max 17.35 kW/45 kg, Rated power 11.0kW =3 400 €. Tiež prívesný vozík na prepravu lodí =1 600 €. Čln zaradím do 4. odpisovej skupiny? V priebehu realizácie móla? a Prívesný vozík dám rovno do nákladov? (do 1 700 €).