Otázky s vecným pojmom: Zásoby

počet otázok s vecným pojmom : 30



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Postup pri zrušení živnosti

ID142 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Samostatne zárobkovo činná osoba (SZČO)  prevádzkuje obchod s chovateľskými potrebami. K dátumu 31. 8. 2010 chce zrušiť živnostenské oprávnenie,  pretože odchádza na materskú dovolenku. Keďže manžel chce v obchode pokračovať, plánuje si živnosť otvoriť on. Ako má SZČO postupovať pri zrušení živnosti, aké bude mať povinnosti voči daňovému úradu, Sociálnej poisťovni, zdravotnej poisťovni  a ako prepísať, resp. preniesť na manžela zásoby, čo jej ostanú na sklade?

Tvorba daňových rezerv

ID81 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Firma sa zaoberá spracovaním plastového odpadu (technický plast,) všetky povolenia máme v poriadku. Nakoľko tento plastový odpad je aj netriedený a treba ho aj dlhšie skladovať, možno vytvoriť rezervu daňovo uznanú na znečistenie životného prostredia (dlhodobú alebo krátkodobú), v akej výške sa môže tvoriť napr. % zo skladových zásob?

Účtovanie materiálu

ID83 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

V roku 2008 spoločnosť splnila 2 podmienky pre povinnosť auditu. Doteraz účtovala spôsobom B, od roku 2009 je povinná účtovať spôsobom A. Firma nemá fyzicky sklad, materiál sa kúpi podľa potreby a dovezie sa priamo na stavbu. Musí sa aj napriek tomu účtovať cez obstaranie, a prijem a výdaj zo skladu, alebo si možno dať do internej smernice, že materiál, ktorý ide priamo na stavbu sa bude účtovať priamo do spotreby na účet 501?

Účtovanie zásob spôsobom A

ID152 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Kedy je spoločnosť s ručením obmedzeným povinná účtovať sklad metódou A? Alebo je spôsob vedenia skladu dobrovoľným rozhodnutím spoločnosti?

Účtovanie vernostného bonusu poskytnutého obci

ID282 | | Ing. Miriam Majorová, PhD.

Obec získala od dodávateľa materiálu jednorazovú zľavu z ceny dodávky, ako vernostný bonus za dlhoročnú spoluprácu. Dodávateľ poskytol zľavu ešte pred úhradou faktúry. Ako sa správne účtuje takáto situácia?

Investície do zariadenia firmy

ID1478 | | Ing. Iveta Kolenová

V roku 2011 spoločnosť kúpila budovu pre nové sídlo spoločnosti, ktorá bola postavená v roku 2009 a sídlila už v nej iná spoločnosť. Táto budova bola zaradená  do majetku spoločnosti koncom roku 2011 a odvtedy sa aj odpisuje. Od začiatku roku 2012 sa budova prerába pre potreby a všetky úpravy budovy účtujeme ako technické zhodnotenie. Ako je to s účtovaním vybavenia budovy predmetmi, ktoré majú hodnotu nižšiu ako 1 700 eur  ako napr. dokúpenie nového nábytku, stoličiek, spotrebičov a kuchynských potrieb? Podľa audítora sa všetko považuje za prvo - výbavu a účtuje sa to na účet 042. Teda neposudzuje sa to samostatne, ale spoločne ako súbor hnuteľných vecí a odpisuje sa v 2 odpisovej skupine. Má pravdu? Veď všetky vymenované predmety majú samostatné technické určenie a s budovou nesúvisia. Všetky tieto predmety by  spoločnosť predsa mohla zakúpiť aj do starej budovy a vtedy by to bol drobný majetok. Nemožno ich účtovať priamo do nákladov a považovať za drobný majetok?

Zmena v peňažnom denníku od 1. 1. 2013

ID1589 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Vzhľadom na menu v legislatíve od 1.1. 2013, týkajúcu peňažného denníka, čo konkrétne sa bude účtovať v stĺpci ZÁSOBY, čo v stĺpci SLUŽBY a čo v stĺpci OSTATNÉ?

Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti

ID1606 | | Ing. Dana Žňavová

Ako postupovať pri neuplatnených daňových odpisoch  z budov pri ukončení podnikania a v prípade, ak v predošlých rokoch bola vykázaná strata. Je možné si ju uplatniť, ak by sa podnikanie ukončilo aj v priebehu roka? V prípade DPH a ukončenia podnikania, ako riešiť zásoby a majetok?

Účtovanie a oceňovanie zásob

ID1612 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť sa zaoberá nákupom a predajom tovaru. Nákup tovaru sa účtuje v obstarávacích cenách na ťarchu účtu 131. Obstarávacia cena tovaru zahŕňa - cenu obstarania, t. j. fakturovanú cenu dodávateľom - náklady súvisiace s obstaraním, hlavne prepravné. Pri úbytku tovaru rovnakého druhu sa pri jeho predaji v súlade s internou smernicou používa ocenenie váženým aritmetickým priemerom. Pri prijímaní tovaru pracovníčka použila nesprávnu jednotkovú cenu - odlišnú od fakturovanej ceny dodávateľom. Omyl zistila hneď po zrealizovaní príjemky a príjemku vystornovala. To znamená, že nejde o úbytok tovaru, ale iba o opravu príjmu tovaru. Používaný softvér však už príjem vystornoval nie v cenách obstarávacích - fakturovaných, ale v cenách spriemerovaných, ako pri predaji tovaru. Podobná situácia nastáva aj pri tovarových dobropisoch od dodávateľov, ak spoločnosť príjme tovar podľa faktúry, resp. dodacieho listu a až dodatočne zistí množstevné rozdiely. Storno príjmu, ktoré sa robí na základe dodávateľského dobropisu nesúhlasí s cenami uvedenými v dobropise, ale je v cenách priemerných. Spoločnosť nepovažuje uvedený postup za správny, ale dodávateľ softvéru tvrdí, že je to v súlade s postupmi účtovania. Ako má spoločnosť zaúčtovať vzniknuté rozdiely, ktoré vznikajú pri každom storne príjmu?

Aktivácia nákladov na neodpisovaný majetok

ID1766 | | Ing. Marián Drozd

Príspevková organizácia Ministerstva kultúry SR  účtuje o zásobách spôsobom A. Nakúpili látky a zaúčtovali na sklad materiálu. Časť látok sa použila  (v dielňach) na výrobu závesov na okná priestorov organizácie. Ak by ich externe kúpili, účtovali by ich ako drobný dlhodobý majetok (neodpisovaný) priamo do spotreby. Ako treba účtovať takúto vlastnú výrobu? Cez aktiváciu? Ak áno, ako účtovať napr. mzdy k nim náležiace, príp. ktoré ďalšie položky?