Otázky v kategórii: Podvojné účtovníctvo

počet otázok v kategórii: 972



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Rozpočtová položka - rozšírenie siete verejného osvetlenia

ID2131 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

V rámci poradenskej činnosti by som Vás chcela poprosiť o radu pri správnom zaradení investície obce do funkčnej klasifikácie - „rozšírenie siete verejného osvetlenia“, ktoré plánujeme financovať z kapitálového rozpočtu obce. Opis situácie: Obec plánuje na miestnom cintoríne osadiť dva stĺpy verejného osvetlenia . Teraz tam existuje len jeden nejaký provizórny drevený stĺp. Miestny cintorín, ako aj parcela, na ktorej sa budú stĺpy osádzať nie je majetkom obce, máme nájomnú zmluvu medzi farnosťou a obcou. V rozpočte obce danú položku sme rozpočtovali na klasifikáciu 717003 – Prístavby, nadstavby, stavebné úpravy, z dôvodu, že doposiaľ na tom mieste nebolo verejné osvetlenia vo vlastníctve obce. Pôvodné verejné osvetlenie obce už máme plne odpísané. Teraz vedenie obce nalieha, aby sme danú investíciu preradili na klasifikáciu 717002 – Rekonštrukcia a modernizácia, nakoľko máme možnosť získať dotáciu na rekonštrukciu a modernizáciu verejného osvetlenia. Neviem či by to obstálo pri kontrole, nakoľko obec na uvedenom miestne zatiaľ žiadne stĺpy verejného osvetlenia nemá.

Účtovanie stravných lístkov v rozpočtovej organizácii

ID2105 | | Hana Jakubíková

Rozpočtová organizácia (RO) zakúpila stravné lístky a zaúčtovala ich 213/321, 518/321, úhr. fa 321/222, výdaj str. lístkov 527/213, 472/213, 335/213, prevod zo SF 261/221, príjem na VU -261/222, RK úhrada str. lístkov zam. 331/335. Oproti čomu má RO ponížiť čerpanie na 222 RK?

Refundácia DPH zaplatená v EÚ

ID2108 | | Miloslav Jošt, Senior Tax Consultant, Accace, k.s.

PO, PÚ, platiteľ DPH. Aké sú podmienky na vrátenie DPH zaplatenej v krajinách EÚ? Napr., platiteľ DPH kúpil olej a mazadlá do auta v ČR cez registračnú pokladnicu. Kedy a za akých podmienok si to môže vyžiadať z danej krajiny?

Darčekové poukazy obchodným partnerom

ID2088 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Slovenská s. r. o. nakúpi pre svojich obchodným partnerov darčekové poukazy do thermal parku. Je tento výdavok daňovým výdavkom? Ako túto skutočnosť zaznamenať v podvojnom účtovníctve?

Nákup PHL v iných členských štátoch

ID2099 | | Ing. Marián Drozd

PO, PU, platiteľ DPH začali sme podnikať v medzinárodnej preprave. Od zamestnancov mám doklady o kúpe PHL z Rakúska, Nemecka, Česka. Akou formou si uplatním odpočítanie DPH? Kde výšku tejto DPH uvádzam v priznaní DPH a KV?

Účtovanie stravy pre zamestnancov

ID2075 | | Ing. Jozef Pohlod

Sme reštaurácia účtujúca v sústave podvojného účtovníctva, sme mesačnými platiteľmi DPH. Akým spôsobom sa účtuje strava zamestnancov reštaurácie? Nemáme stravné lístky,účtuje aj na účte 622 aktivácia? Môžte mi prosím rozpísať presný spôsob účtovania stravy zamestnancov reštaurácie?

Daňový bonus na dieťa

ID2054 | | Ing. Jozef Pohlod

Firma s.r.o. zamestnáva zamestnancov, ktorí si uplatňujú daňový bonus na dieťa. Ako mám zaúčtovať uplatnenie daňového bonusu na dieťa. Postup účtovania: ID pred. daň zo závislej činnosti 331/342, suma 127,74 €, ID daňový bonus na dieťa 342/331, suma 42,06 €. Výpis z účtu: BV daň z príjmu 331/342, suma 85,68 €, BV, odvod dane 342/331, suma 85,68 €, BV, zaplatená daň zo záv. činnosti 342/221, suma 85,68 €. Je tento postup účtovania správny?

Opravné položky k pohľadávkam

ID2028 | | Ing. Jozef Pohlod

Prosím na príklade uviesť tvorbu a zrušenie opravnej položky v prípade čiastočnej úhrady nasledovne: r. 2009 vznik pohľadávky 100 000 €, r. 2010 tvorba  opravnej položky vo výške 20 %, r. 2011 úhrada vo výške 30 000 €. Aká bude tvorba opravnej položky (50 %), t. j. v akej konkrétnej výške bude tvorba opravnej položky a aké bude rušenie opravnej položky? R. 2012 úhrada vo výške 20 000 €. Aká bude tvorba opravnej položky (100 %), t. j. v akej konkrétnej výške bude tvorba opravnej položky a aké bude rušenie opravnej položky?

Účtovanie v spoločnosti zaoberajúcej sa predajom plastových okien, brán a tieniacej techniky

ID2013 | | Ing. Jozef Pohlod

Naša spoločnosť sa zaoberá predajom: - plastových okien, - garážových brán - tieniacej techniky (markízy, žalúzie, rolety). - sietí proti hmyzu a pod. Predmetný tovar predávame bez montáže ale aj s montážou, resp. upravíme ho podľa potreby zákazníka (menšie úpravy riešie naši zamestnanci, ostané riešíme dodávateľky). Spoločnosť účtuje spôsobom B (podvojné účtovníctvo). Chcem sa opýtať na správnosť účtovanie: 1. Nákup tovaru účtujeme na účet 504 2. Predaj tovaru účtujem na 604 montáž účtujem samostatne na účet 602 (položka predaj tovaru a položka montáž je uvedená na jednej faktúre, ale samostatne je vypočítaná cena montáže (účet 602) a samostatne hodnota tovaru (604) 3. Spojovací materiál a ostatný materiál (montážna pena, páska na účely parozábrany a pod.), ktorý sa používa pri montáži účtujeme na účet 501. Otázky: 1. Je uvedený postup správny – môžeme používať účty 504, 604 a 602 aj keď tovar montujeme? 2. V prípade, že kúpime okno, ale na tomto okne vymeníme sklo (vymení ho náš zamestnanec, alebo výmenu zrealizuje iná firma), účtovať nákup okna a nového skla na účet 504 a následne predaj na 604 alebo treba použiť iné účty? 3. Ak kúpime nejaký tovar, ktorý potom ešte upravujeme na mieru zákazníkovi (drobné úpravy robia naši zamestnanci, väčšie sa riešia dodávateľky), aké sú správne účty pri nákupe tohto tovaru, resp. pri predaji. 4. Naša spoločnosť poskytuje aj pozáručný servis, ktorý ale fakturuje zákazníkovi, napr. zákazník si objedná opravu markízy. Ako správne účtovať nákup a predaj - nákup tovaru na servisné práce – použiť účet 501 alebo 504? - Vykonanie servisných prác – použitý tovaru – účet 604 a vykonané práce – účet 602 (na faktúre je osobitne rozpísaný použitý tovar a vykonané práce) Neviem, či spoločnosť postupuje správne pri účtovaní, nakoľko niektoré položky predáva v nezmenenom stave ale niektoré montuje (tu už je zásah do tovaru) a takisto niekedy ich musí upravovať podľa požiadaviek zákazníka. Aký vhodný postupu účtovania by ste odporučili, pre firmu ktorá sa zaoberá uvedeným predmetom činnosti?

Predaj osobného automobilu obstaraného zo zahraničia a DPH

ID2045 | | Ing. Marián Drozd

Slovenská s. r. o., platiteľ DPH v roku 2011 obstarala osobný automobil zo zahraničia. Pri obstaraní uplatnila tzv. samozdanenie. V roku 2013 predá automobil - ešte neodpísaný - občanovi. Predaj je uskutočnený s DPH. Je potrebné vystaviť faktúru? Ak nie, ako túto skutočnosť - predaj majetku - zaznamenať v účtovníctve? Stačí ku kúpno-predajnej zmluve vystaviť interný doklad? Vyplývajú jej z toho nejaké povinnosti ohľadom úpravy DPH?