Otázky s vecným pojmom: Faktúra

počet otázok s vecným pojmom : 451



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Účtovanie autoplachty na kamión

ID2307 | | Ing. Anton Kolembus

FO, PÚ, platiteľ DPH-firma, pre ktorú robíme dopravu, nám chce zaplatiť nové autoplachty na kamión s uvedením ich reklamy (druh tovaru čo vyrábajú). Výrobca autoplachiet vystaví faktúru na našu firmu a my to potom vyfakturujeme ďalej firme, pre ktorú robíme dopravu. Ako zúčtovať faktúru od výrobcu - náš náklad a ako vystavenú faktúru - náš príjem?

Faktúra od dodávateľa z USA a DPH

ID2828 | | Ing. Marián Drozd

Obdržali sme faktúru od dodávateľa z USA (s prideleným EIN) - za jednorazový licenčný poplatok za používanie softvéru. Sme povinní z uvedenej faktury odviest DPH a zároveň si aj DPH odpočítať (softvér sa využíva na naše podnikateľsé účely)? Zaradiť ju aj do kontrolného výkazu DPH do časti B1 s uvedeným ich EIN?

Výstavba Aquaparku v tretej krajine

ID1818 | | Anna Danková

Naša spoločnosť uzatvorila so spoločnosťou z Českej republiky zmluvu o zabezpečení výstavby Akvaparku v tretej krajine (mimo EÚ). Obchodný partner z ČR vystupuje ako generálny dodávateľ stavby v 3. krajine. Naša spoločnosť zabezpečuje prostredníctvom prepravných spoločností prepravu tovarov, stavebných materiálov, technológie, prepravu pracovníkov montážnych firiem. Tieto služby fakturujeme obchodnému partnerovi do Českej republiky.

Pr.č.1: Tovar ide z Poľska, Slovenska, Českej republiky priamo do miesta výstavby v 3. krajine - my zabezpečíme dopravu ukrajinským prepravcom. Túto prepravu fakturujeme generálnemu dodávateľovi stavby (usadenému v Českej republike)- stavba je umiestnená v tretej krajine.

Pr.2 Zabezpečíme prepravu montážnych pracovníkov (letenky), tieto potom fakturujeme generálnemu dodávateľovi stavby z ČR.

Pr. 3 Zabezpečíme architektov, ich prepravu na miesto stavby v tretej krajine a generálnemu dodávateľovi stavby z ČR fakturujeme riadenie projektu.

Ako máme postupovať z hľadiska DPH - môžeme tieto služby považovať za služby vzťahujúce sa na nehnuteľnosť v tretej krajine - teda Českému obchodnému partnerovi fakturujeme bez DPH (tieto služby neuvádzame v daňovom priznaní k DPH, lebo nie sú predmetom dane v SR)?

Taktiež tieto služby neuvádzame v súhrnnom výkaze, pretože miesto dodanie je v tretej krajine.

Postupujeme správne? Ako máme posudzovať prepravu - ide o službu prepravy spojenej s vývozom tovaru a táto je oslobodená od DPH. Čo ak ide o prepravu priamo z Poľska do tretej krajiny a my zabezpečíme prepravu, stále ju fakturujeme do Českej republiky. Musíme faktúru za prepravu tovaru samozdaňovať? Postupujeme správne, keď faktúru došlú za prepravu spojenú s vývozom nesamozdaňujeme a zároveň keď túto prepravu fakturujeme do Čiech - uplatňujeme oslobodenie, ako prepravu spojenú s vývozom?

Pr.4

Dodali sme projektovú dokumentáciu na stavbu umiestnenú v 3. krajine. Túto projektovú dokumentáciu sme považovali za službu spojenú s nehnuteľnosťou, nakoľko súčasťou dodávky projektov je aj stavebný dozor, fakturovali sme to ako službu spojenú s nehnuteľnosťou umiestnenou v tretej krajine. Druhá strana (odberateľ) má však iný názor, projekty považujú za tovar, ktorý sme mali dodať ako vývoz tovaru (prostredníctvom JCD). Ako máme postupovať? Išlo o čiastočnú dodávku projektov aj riadenie projektu. Ďalšie dodávky projektov a stavebný dozor ešte budeme fakturovať.

Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok

ID2593 | | Ing. Anton Kolembus

V roku 2015 sme v priebehu roka dostali niekoľko faktúr za Odborné poradenstvo ISO noriem , prípravu k certifikácii . Celá suma fakturácie za rok 2015 neprevýšila sumu 2 400 €. Jednotlivé faktúry sme účtovali 518/321. K 31. 12. 2015 však nedôjde k vlastnému certifikačnému auditu a získaniu ISO certifikátu. Ako sa majú účtovať takéto náklady súvisiace so získaním ISO certifikátu v roku 2015 a v roku 2016? Alebo vstupujú-nevstupujú náklady z roku 2015 do obstarávacej ceny ISO certifikátu, ktorý bude vydaný v roku 2016? Sú tieto náklady daňovo uznané pre rok 2015 v plnom rozsahu? (všetky sú zaplatené do 31. 12.)

Nepriznanie nákladov súdom za podanie lekárskej správy

ID2097 | | Mgr. Jaroslav Nižňanský

Naše neštátne zdravotnícke zariadenie bolo okresným súdom v súvislosti s rozvodom manželov, ktorých deti sú klientmi nášho zariadenia, požiadané o zaslanie správy o zdravotnom stave maloletých detí a o výške výdavkov, ktoré vznikajú matke v súvislosti s ich zdravotným stavom.  Uvedené sme poskytli v stanovenom termíne a taktiež sme zaslali súdu faktúru za spracovanie uvedených podkladov v zmysle interného cenníka nášho zariadenia. Súd následne žiadal o špecifikáciu nákladov v zmysle § 128 Občianskeho súdneho poriadku (OSP), na čo sme zaslali kópie nášho cenníka.

Súdom nám bolo doručené uznesenie, v ktorom rozhodol o nepriznaní vecných nákladov za podanie lekárskej správy o zdravotnom stave maloletých detí rozvádzaných manželov s odvolaním sa na § 128 OSP, podľa ktorého je každý bez zbytočného odkladu na požiadanie súdu povinný písomne oznámiť skutočnosti, ktoré majú význam pre konanie a rozhodnutie súdu, za náhradu vecných nákladov. Okrem iného uvádza: „Podľa názoru súdu písomné oznámenie o skutočnostiach majúcich význam pre konanie a rozhodovanie súdu nie je službou poskytovanou za odplatu. Obdobné stanovisko zaujalo aj obchodnoprávne kolégium Najvyššieho súdu SR (Obpj 3/2008). Oznamovateľ má v spojitosti s ustanovením § 128 OSP právo na náhradu vecných nákladov, ktorú mu v spojitosti so splnením si povinnosti vznikli. Tieto náklady však musia byť odôvodnené a spravidla predstavujú výdavky oznamovateľa napríklad za materiál, poštovné. ... Súd nemohol oznamovateľovi priznať náhradu vecných nákladov, nakoľko ich aj napriek výzve nešpecifikoval, oznamovateľ sa obmedzil na poukázanie na interný Cenník zdravotníckych úkonov, čo v súvislosti so splnením zákonnej povinnosti súčinnosti v zmysle § 128 OSP nemá právnu relevanciu aj s poukazom na vyššie uvedené stanovisko Najvyššieho súdu SR. “

Postupoval okresný súd správne? Čo by sme mali zmeniť z našej strany, aby sme ako obvodní pediatri na požiadanie súdov, orgánov štátnej správy a pod. neboli povinní pracovať zadarmo? Taktiež prosíme o vysvetlenie, či sme ako zariadenie boli súdení, keďže nám bolo doručené rozhodnutie , ktoré bolo vydávané v rámci rozvodového konania manželov.

Zádržné

ID2904 | | Ing. Beata Moravcová

Ako správne účtovať zádržné? Vystavili sme faktúru odberateľovi za stavebné práce vo výške 10 000 €. So splatnosťou 30 dní. Dohodli sme sa, že časť vo výške 1 000 € bude zádržné, a to na dobu 3 rokov. Bude správne, ak v účtovníctve budeme evidovať hneď pri vystavení /zaúčtovaní/faktúry iba sumu 9 000 € na účte 311 a na účte 315 zádržné? Čo v prípade, že nám partner bezdôvodne nezaplatí zádržné ani po 3 rokov, resp. po viac rokoch. Môžeme aj na toto zádržné tvoriť opravnú položku?

Nákup tovaru v ČR a vývoz do Ruska

ID2697 | | Ing. Anton Kolembus

Slovenská zdaniteľná osoba, neplatiteľ DPH kúpi od českej zdaniteľnej osoby, platiteľa DPH tovar. Tento tovar predá do Ruska. Tovar prevezie česká dopravná spoločnosť s tým, že tovar bude naložený u dodávateľa a priamo dopravený do Ruska. Aké povinnosti má slovenská zdaniteľná osoba? Český dodávateľ vystaví slovenskému odberateľovi faktúru s DPH alebo bez DPH? Dopravca bude slovenskej spoločnosti faktúrovať bez DPH?

Exekučný zákon a DPH

ID1937 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Novela Exekučného zákona platná od 1. 11. 2013 ustanovuje v § 46 poradenie uspokojemia pohľadávok z prijatých plnení. Na trovy exekúcie sa použije najviac 24 % z prijatého plnenia. Exekútor je platiteľ DPH. Zaujíma nás, či sa stanovené % počíta v prípade platiteľa vrátane DPH, alebo nie. Napr.,  povinný uhradí 1 000 €, odmena exekútora je najviac 24 % , t. j. 240 €. Exekútor vystaví faktúru na trovy exekúcie 240 € + 48 € DPH, alebo 200 € + 40 € DPH?

DPH, ERP a kontrolný výkaz

ID2485 | | Jana Klčová, Tax Manager, Accace, k.s.

Súdny exekútor na základe Upovedomenia o začatí exekúcie prijme platbu v hotovosti. Zaeviduje ju do ERP - základ a DPH. Následne vystaví k tejto prijatej platbe faktúru základ + DPH, ktorá ide do KV do časti A1 resp. D2. Doklady z prijatej platby z ERP neuvádza v KV, nakoľko sú uvedené v časti A1 resp. D2 kontrolného výkazu. Je tento postup správny? Máme zaevidovať platbu do ERP ako uvádzame, alebo ako úhradu faktúry bez DPH?

Fakturácia združenie právnických osôb

ID2241 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Naša firma vstúpila do združenia s inou právnickou osobou, môže naša firma ako právnická osoba uzatvoriť zmluvu so združením na práce aj keď je sama účastníkom združenia? A ešte druhá otázka máme 50 % podiel na základe zmluvy o združení, ako bude prebiehať fakturácia? Nám dodávateľ vyfakturoval službu na 100 %, ale nás sa týkalo len 20 %, čím sa riadiť teraz, tým podielom, ktorý máme na základe zmluvy o združení?