ISSN 1339-1429
Otázky s vecným pojmom: Faktúra
počet otázok s vecným pojmom : 451
Zoznam otázok
zoradiť výsledky podľa:
Účtovanie tovaru
ID1777 | | Ing. Jozef Pohlod
Spoločnosť má povinnosť účtovať o zásobách spôsobom A, čo aj robí. V súčasnosti ale zabezpečuje výrobné stroje pre novozaloženú dcérsku spoločnosť v Mexiku. Nakúpili stroje, ktoré budú prakticky hneď fakturované spoločnosti v Mexiku. Možno nákup týchto strojov účtovať priamo do spotreby na účet 504, bez toho aby spoločnosť viedla skladovú evidenciu a účtovali cez účet 132? Ide len o dočasný nákup a predaj a oproti celkovému obratu spoločnosti nejde o významné položky.
Účtovanie na účtoch rezerv a nevyfakturovaných dodávok v priebehu roka
ID1768 | | Ing. Jozef Pohlod
Spoločnosť v minulých rokoch účtovala na účtoch 323 a 326 v súlade s internou smernicou záväzky vždy až ku koncu účtovného obdobia. Nový majiteľ firmy požaduje, aby sa na týchto účtoch účtovalo už v jednotlivých mesiacoch roka, napr. ak do konca mesiaca jún dodávateľ prepravy nevystaví faktúru za službu uskutočnenú v tomto mesiaci. Účtovníčka zaúčtuje rezervu alebo nevyfakturovanú dodávku podľa toho, či pozná presnú sumu služby. Je možné v priebehu účtovného obdobia účtovať rezervy a dohadné položky?
Samozdanenie - zahraničná faktúra
ID1765 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.
Zahraničná firma - platiteľ DPH z EÚ poslala faktúru za služby s dátumom vystavenia február 2013. Faktúru slovenská spoločnosť obdržala až 5.mája 2013. Samozdanenie vykonala vo výkaze DPH v mesiaci apríl. Je vyššie uvedený postup správny alebo faktúra patrila do výkazu za mesiac február?
Zásielkový predaj a neprevzatie tovaru
ID1754 | | Ing. Jozef Pohlod
Odberateľ si objednal cez e-shop tovar, ktorý mu bol spolu s daňovým dokladom (faktúrou) odoslaný kuriérskou spoločnosťou na dobierku. Odberateľ však tovar neprevzal . Tovar sa vrátil späť k dodávateľovi. Dodávateľ je platiteľ DPH. Má v takomto prípade dodávateľ vystaviť storno faktúru alebo doklad o oprave základu dane v zmysle § 25 zákona č.222/2004 Z. z. o DPH v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“)? Kedy vzniká daňová povinnosť pri vrátení tovaru z dôvodu neprevzatia? V prípade opravy základu dane podľa § 25 cit. zákona, resp. storna faktúry v cudzej mene sa použije kurz, ktorý sa použil pri vzniku daňovej povinnosti?
Oprava základu dane a DPH
ID1760 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.
Ak objednávka, ako aj dodávateľské faktúry za tovar z mesiaca apríl 2012 boli vystavené na IČ DPH SK a odoslanie tovaru končí v inom členskom štáte, ako je SR (napríklad v ČR ), má spoločnosť povinnosť požiadať o opravu IČ DPH na faktúrach od dodávateľa, pod ktorým objednávala tovar a zaznamenať zmenu aj v účtovníctve? Ak áno, akým spôsobom majú byť zmeny vykonané ?
Akými dokladmi sa má spoločnosť preukázať, aby si mohla opraviť základ dane v zmysle § 17 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“)? Čo v praxi znamená, že sa na opravu základu dane primerané vzťahuje § 25 cit. zákona.
Za ktoré zdaňovacie obdobie ma právo spoločnosť opraviť základ dane? Ak je mesačný platiteľ DPH za obdobie apríl 2012, alebo v mesiaci keď boli urobené zmeny k pôvodným dokladom napr. v decembri 2012 ? Alebo na opravu základu dane nie je potrebné opraviť pôvodné doklady, ale len preukázať priznanie a zaplatenie dane v štáte kde skončila preprava, napr. v septembri 2012 a v tomto mesiaci opraviť základ dane?
Daňová povinnosť za poskytnutý preddavok
ID1759 | | Anna Danková
Dňa 19. 4. 2013 spoločnosť zaplatila preddavok za nákup zariadenia z Nemecka. Vzniká jej týmto dňom daňová povinnosť za poskytnutý preddavok? Nárok na odpočítanie dane pravdepodobne nie je, keďže ide o tovar a spoločnosť ešte nemá faktúru.
Bonus pri nákupe tovaru
ID1741 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.
Spoločnosť nakupuje tovar zo zahraničia. Na faktúre je uvedená splatnosť 60 dní a poznámka, že v prípade úhrady do 25 dní, spoločnosť získa bonus vo výške 2 %. Ako správne zaúčtovať tento bonus? Akú sumu brať ako základ pre DPH pri nadobudnutí tovaru - sumu brutto, resp. sumu po rabate?
Čo v prípade, ak v čase podania daňového priznania k DPH ešte pre spoločnosť táto informácia nie je k dispozícii? Ak je faktúra napr. zo dňa 1. 4. 2013, vtedy je možnosť určiť, či bol rabat uplatnený v mesiaci apríl 2013, nakoľko 25 dní je ešte stále v mesiaci apríl. Ale ak je faktúra zo dňa 30. 4. 2013, 25-ty deň je 25. 5. 2013, daňové priznanie k DPH sa odovzdáva už okolo 20-teho, vtedy sa ešte nevie, či faktúra bude uhradená v normálnom čase splatnosti alebo v čase, pri ktorom prináleží skonto.
Dobropis za rok 2010 vystavený v roku 2013
ID1734 | | Ing. Marián Drozd
V roku 2013 pri kontrole odpočtu odberu elektrickej energie bol nesprávne fakturovaný odber energie za rok 2010, t. j. fakturácia mala byť nižšia. Ako treba postupovať ďalej? Spoločnosť chce vystaviť dobropis - je to oprava fakturácie – vystaví dobropis s dátumom vystavenia v roku 2013, a s dátumom dodania v roku 2010? Je povinná spoločnosť podať dodatočné daňové priznanie k DPH za rok 2010? Ako sa prejaví zníženie nákladu za rok 2010 u odberateľa? Musí podávať dodatočné daňové priznanie k daň z príjmu a DPH za r.2010?
Poskytnutie služby - osvetlenie na Slovensku pre platiteľa DPH
ID1724 | | Ing. Zdenka Jablonková
Platiteľ DPH, slovenská firma poskytla službu - realizácia osvetlenia v Bratislave. Služba bola objednaná českou firmou, platiteľom DPH v ČR. Treba českej firme fakturovať s DPH, teda ide o dodanie služby podľa § 16 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), sa musí firma riadiť ust. § 15 zákona o DPH, a teda uplatniť prenos daňovej povinnosti na českú firmu?
Základ dane pri dodaní tovaru
ID1723 | | Ing. Marián Drozd
Spoločnosť - s.r.o. je platiteľom DPH a v zmysle odberateľskej zmluvy fakturuje materiál potrebný na opravy a údržbu, ktorý nakupuje do určitej výšky v hotovosti a refakturuje odberateľovi bez navýšenia. V 2013 marci nakúpila materiál na jeden pokladničný doklad cez elektronickú registračnú pokladnicu od dodávateľa, ktorý nie je platiteľom DPH, na doklade je vyčíslená iba cena celkom, daň nie je vyčíslená, napr. 12,9 eura. Treba pri refakturácii odberateľovi ešte vyfakturovať aj DPH vo výške 20%, nakoľko je to služba spoločnosti? Čiže 12,90 eura + 20% ( 2, 58 eura) = 15,48 eura s DPH?