Otázky s vecným pojmom: Automatizované rozhodovanie

počet otázok s vecným pojmom : 43



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Zmluva o reklame so športovým klubom

ID786 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ, ktorý podniká ako fyzická osoba, uzavrel so športovým klubom, v ktorom sú registrované jeho deti, zmluvu o reklame na sumu 2 000 €. Ide o daňový výdavok?

Reklama v médiách ako daňový výdavok

ID787 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľ, ktorý podniká ako fyzická osoba a účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva, vynaložil tieto výdavky súvisiace s reklamou a propagáciou jeho výrobkov a služieb:

  • odvysielaný reklamný spot v miestnom rádiu, faktúru za reklamu zaplatil 10. 2. hotovostnou platbou vo výške 150 €,
  • inzercia uverejnená v miestnom týždenníku 4 krát v mesiaci marec 2010, faktúru zaplatil 15. 3. prevodom z účtu vo výške 600 €,
  • vytlačené letáky, ktoré propagujú výrobky a služby podnikateľa, úhradu za letáky uskutočnil 30. 4. na základe vystavenej faktúry prevodom z účtu sumu 500 €.

Podnikateľ nie je registrovaný ako platiteľ dane z pridanej hodnoty. Ide v tomto prípade o daňové výdavky?

Zaúčtovanie a daňové vysporiadanie výdavkov na reklamné predmety v jednoduchom účtovníctve

ID788 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľka podniká ako fyzická osoba v oblasti maloobchodu a veľkoobchodu s kancelárskymi potrebami a účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva. V roku 20xx využila pri svojej podnikateľskej činnosti reklamné a propagačné predmety, na ktoré si dala vytlačiť svoje obchodné meno (podľa živnostenského listu je to meno a priezvisko s adresou firmy). Za reklamné a propagačné predmety zaplatila faktúru úhradou z bankového účtu v sume 368,90 € dňa 28. 5.  Faktúru od dodávateľa dostala spolu s objednaným tovarom 20. 5. Ako má postupovať z daňového aj účtovného hľadiska?

Časť faktúry č. 2010/0555:

P. č. Reklamný predmet Suma bez DPH (v €) DPH v % Počet kusov Suma celkom (v €)
Bez DPH DPH S DPH
1. Pero 1,50 19 20 30,00 5,70 35,70
2. Kalendárik 2,00 19 50 100,00 19,00 119,00
3. Taška malá 0,50 19 50 25,00 4,75 29,75
4. Taška veľká 1,10 19 50 55,00 10,45 65,45
5. Kalendár 10,00 19 10 100,00 19,00 119,00
Celkom: 310,00 58,90 368,90

Obstarávacia cena reklamného predmetu

ID1491 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť – platiteľ DPH obstarala reklamné predmety v hodnote 20 eur bez DPH za  kus. Tieto predmety prijala na sklad a tento príjem účtovala na účty 112/321 a neuplatnenú 20% DPH 4 eurá zaúčtovala na účet 548/321. Postupovala spoločnosť správne, alebo neuplatnenú DPH mala zahrnúť do ceny obstarania na účet 112?  Spoločnosť taktiež nakupuje reklamné predmety aj v inom členskom štáte, pri obstaraní týchto predmetov nad 16,60 eura za kus si neuplatňuje odpočítanie dane na vstupe, ale iba daňovú povinnosť na výstupe. Je správne nasledovné účtovanie? Obstarávacia cena 30 eur bez DPH za kus sa zaúčtuje na účty 112/321 a 20% DPH vo výške  6 eur na účty 548/343 - odvedená DPH na výstupe (nákup z iného členského štátu)?

Sú reklamné letáky daňovým výdavkom?

ID790 | | Ing. Jarmila Strählová

Podnikateľka – fyzická osoba, ktorá účtuje v jednoduchom účtovníctve a je registrovaná ako platiteľka dane z pridanej hodnoty (DPH), dodáva spoločnosti, ktorá prevádzkuje supermarkety, svoje výrobky (cukrárenské výrobky). So spoločnosťou má uzavretú zmluvu na predaj svojich výrobkov. Spoločnosť fakturuje podnikateľke náklady spojené s reklamnou kampaňou. Najčastejšie ide o letáky, na ktorých sú zobrazené výrobky podnikateľky, príp. ochutnávky výrobkov v supermarketoch. Náklady spojené s reklamou spoločnosť rozúčtováva na jednotlivých dodávateľov. Podnikateľka dostala 24. 5. faktúru na reklamu jej výrobkov formou letákov na sumu 350 € a uhradila ju prevodom z bankového účtu 1. 6. Túto operáciu zaúčtuje v jednoduchom účtovníctve, a ako bude postupovať z pohľadu dane z príjmov a DPH?

Označenie tovaru v maloobchodnej predajni

ID1488 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Živnostník – platiteľ DPH má zatiaľ len jednu prevádzku, zameranú hlavne na servis vozidiel. V priebehu 1 mesiaca plánuje otvoriť ďalšiu prevádzku - predajňu (maloobchod a veľkoobchod) - nová prevádzka bude zriadená len cca 200 m od súčasnej prevádzky.

Špecifikácia prevádzok bude nasledovná:

  • Pôvodná prevádzka bude slúžiť len ako servis a oprava vozidiel - do tejto prevádzky nebudú mať zákazníci prístup.
  • Nová prevádzka bude slúžiť ako podniková predajňa, a zároveň tu bude prebiehať príjem materiálu, príjem vozidiel do servisu od zákazníka / odovzdanie opravených vozidiel zákazníkovi.

Je potrebné, aby podnikateľ mal elektronické registračné pokladnice na obidvoch prevádzkach, alebo stačí len v predajni, kde bude prebiehať aj fakturácia. Čo všetko a akým systémom musí mať podľa zákona označené v prevádzke, v súvislosti s predávaným tovarom. Čo všetko musia obsahovať etikety na regáloch, kde bude umiestnený tovar na predaj?

Usporiadanie plesu a daňové povinnosti

ID1529 | | Ing. Marián Drozd

Firma usporiada ples pre verejnosť, pričom to nie je jej podnikateľská činnosť zapísaná v Obchodnom registri SR, ide len o jednorazovú akciu. Výnosy budú z predaja vstupeniek, tomboly a zo sponzorských darov. Náklady vzniknú za prenájom miestnosti, hudbu, stravovanie, nápoje a na výzdobu. Ktoré výnosy je potrebné zdaniť, a ktoré náklady môžu byť daňovo uznané? Na aké účty treba zaúčtovať náklady a výnosy?

Občianske združenie a daň z príjmov

ID2495 | | Ing. Marián Drozd

Občianske združenie má v stanovách uvedené nasledovné ciele:

  • neformálne vzdelávanie ľudí na zrelé kresťanské osobnosti podieľajúce sa na rozvoji spoločnosti, v ktorej žijú,
  • poskytovanie sociálnej pomoci pre ľudí v núdzi.

Uvedený cieľ realizuje hlavne prostredníctvom organizovania stretnutí na podporu tvorby, rozvoja, ochrany, obnovy a prezentácie duchovných hodnôt, vydávaním publikácií pre rast duchovného života, sprostredkovaním pomoci pre ľudí v núdzi.

V stanovách má ďalej v článku „hospodárenie“ uvedené nasledovné:

Hmotné zabezpečenie organizácie tvoria dobrovoľné príspevky fyzických a právnických osôb, verejné zdroje, členské príspevky, finančné prostriedky z vlastnej publikačnej činnosti, predaja propagačných predmetov a z predaja produktov.

 

Otázka:

Občianske združenie vydá publikáciu, ktorú ponúkne účastníkom stretnutí. Tiež budú členovia OZ vyrábať rôzne propagačné predmety (ružence, záložky, sviečky...). Ale OZ nakúpi aj publikácie od iných dodávateľov.

1) Budú príjmy z uvedených činností považované za zdaniteľný príjem podliehajúci dani z príjmov, alebo za oslobodený príjem podľa § 13 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len "ZDP")?

2) Ak ponúkané produkty nebudú mať stanovenú pevnú cenu, ale budú za dobrovoľný príspevok, t. j. účastníci môžu ale nemusia prispieť, môže sa tento príjem považovať za dar oslobodený od dane z príjmov?

3) Je povinnosť  uvedené príjmy evidovať prostredníctvom registračnej pokladnice (či už pôjde o pevne stanovenú sumu alebo o dobrovoľný príspevok)?

Bezodoplatne poskytnutá / nadobudnutá služba

ID2680 | | Ing. Miroslava Brnová

Klientovi bol bezodplatne poskytnutý reklamný priestor v printovom médiu - reklama na aktivity klienta v printovom médiu dodávateľa. Náklady na zabezpečenie reklamy na strane dodávateľa boli preukazne vynaložené za účelom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania príjmov. Vzniká na strane klienta nepeňažný príjem v súvislosti s prijatím bezodplatne dodanej služby? Je táto bezodplatne poskytnutá služba predmetom dane z príjmov na strane klienta a dodávateľa?

Reklamné služby

ID2520 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť so sídlom v SR – platiteľ DPH bude poskytovať pre spoločnosti z ČR, tiež platitelia DPH nasledovné služby: 1. reklamné služby vo forme umiestňovania reklamy odberateľov na plachtách nákladných áut a na billboardoch na území SR a ČR a 2. na základe zmluvy o zabezpečení reklamy výrobu a vysielanie krátkych reklamných spotov na veľkoplošných obrazovkách na území SR a ČR. K realizovaniu uvedených činností si slovenská spoločnosť – platiteľ DPH bude prenajímať reklamný priestor, reklamné nosiče aj od českých spoločností – platiteľov DPH, kt. sú umiestnené na území ČR a SR. Od českých spoločností bude prijímať i reklamné služby. Aké všetky povinnosti z titulu vyššie uvedených služieb - poskytovaných a prijímaných pre nás ako slovenskú spoločnosť vyplývajú s ohľadom na DPH a daň z príjmov? Vzťahuje sa na uvedený prípad zabezpečenie dane, prípadne zrážková daň? (Poznámka: nedjde o prepojené spoločnosti).