Otázky v kategórii: Verejná správa

počet otázok v kategórii: 901



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Zmena odpisovej skupiny - odpisy

ID3366 | | Ing. Anton Kolembus

Na odporúčanie audítorky je potrebné preradiť majetok obce z kategórie samostatných hnuteľných vecí na 021 - stavby. Touto zmenou by malo dôjsť aj k zmene odpisovej skupiny a tým pádom aj k predĺženiu doby odpisovania zo 4 rokov na 12 rokov. K tomuto majetku bola obci poskytnutá dotácia, ktorá sa zúčtováva vo výnosoch budúcich období. Akým spôsobom mám realizovať tieto opravy. Opraviť odpisy predošlých rokov a tiež výnosy budúcich období a tento rozdiel zúčtovať cez výsledok hospodárenia? Alebo mám rozpočítať zostatkovú cenu majetku a tiež dotácie na dobu 12 rokov?

Zmena rozhodnutia formou dodatku

ID216 | | Ing. Beata Gajdošová

Môže obec zmeniť jedným rozhodnutím – dodatkom dve a viac vydaných samostatných rozhodnutí o udelení individuálnej licencie?

Zmena rozpočtu po 31.8.

ID4223 | | Tatiana Macháčová

Prosím o radu a usmernenie k vykonávaniu zmien rozpočtu po 31.8. Mesto malo k 31.8. takýto stav rozpočtu: bežný rozpočet prebytok + 145 206,00 kapitálový rozpočet schodok - 400 895,00 p.finančné operácie prebytok + 293 760 bežný a kapitálový schodok -255 689 Celkový rozpočet prebytok 38 071,00 Po zmene rozpočtu po 31.8. v septembri by bol stav rozpočtu takýto: bežný rozpočet prebytok + 135 706,00 kapitálový rozpočet schodok - 426 895,00 p.finančné operácie prebytok + 293 760,00 bežný a kapitálový schodok - 291 189,00 Celkový rozpočet prebytok 2 571,00 To znamená navýšenie schodku za bežný a kapitálový rozpočtu o 35 500,00 EUR. Celkový prebytok aj vrátane FO by bol znížený o 35 500,00 EUR. Je takáto zmena možná? V zákone sa uvádza, že po 31.8. sa môžu vykonávať len také zmeny, kde sa nezvýši schodok. Ide o schodok celkového rozpočtu aj vrátane FO alebo sa myslí zmena rozpočtu len za bežný a kapitálový? Týkajú sa tieto zmeny len v súvislosti aj so zmenou vo finančných operáciách? V našom prípade sa nepoužije ani rezervný fond pri tejto zmene, ani sa nečerpá úver, finančné operácie sa teda nebudú upravovať po 31.8., len vzhľadom na celkový prebytok rozpočtu 38 071,00 EUR by sme ešte chceli realizovať niektoré výdavky z prebytkového rozpočtu. Nevieme však, či je to možné alebo nie. Či ide o navýšenie schodku (za bežný a kapitálový rozpočet) alebo či ide len o zníženie prebytku z 38 071,00 EUR na 2 571,00 EUR.

Zmena štruktúry príspevkovej organizácie

ID2458 | | Mgr. Ladislav Briestenský

Uznesením zastupiteľstva sa ruší príspevková organizácia mesta a jej činnosť prechádza do štruktúry mestského úradu – oddelenie kultúry. Z uvedeného dôvodu sa niektorým zamestnancom bývalej príspevkovej organizácie bude podstatne meniť aj pracovné zaradenie a pracovná náplň. Je na základe uvedeného možná aj zmena platového zaradenia?

Zmena úväzku hlavného kontrolóra

ID1293 | | Mgr. Ladislav Briestenský

Môže obecné zastupiteľstvo prejednávať a schvaľovať zmenu úväzku hlavného kontrolóra počas funkčného obdobia hlavného kontrolóra?

Zmena úväzku hlavného kontrolóra počas volebného obdobia

ID2718 | | Mgr. Ladislav Briestenský

Aký máte názor na zmenu úväzku HK v obci (zvýšenie) počas volebného obdobia. Návrh na zvýšenie podáva starosta obce a poslanci OcZ návrh schvália uznesením. Je to právne v poriadku?

Zmena VZN

ID2156 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Obec zverejnila na pripomienkové konanie návrh VZN, ktorým sa mení a dopĺňa už pred tým schválené VZN, v lehote na podanie pripomienok občan obce návrhol zmeny nie zverejneného návrhu VZN, ale  pôvodného VZN, ako má obec v tomto prípade postupovať ? Môže občanom navrhnuté zmeny  predložiť poslancom OZ na rokovanie, alebo sa jeho návrh na zmenu VZN musí riešiť osobitným dodatkom VZN ?

Zmena/doplnenie údajov v hernom pláne

ID209 | | Ing. Beata Gajdošová

Je prevádzkovateľ výherných prístrojov povinný požiadať o zmenu individuálnej licencie, keď chce zmeniť alebo doplniť údaje uvedené v hernom pláne?

Zmeny pôsobnosti a vnútorné predpisy

ID915 | | Mgr. Ladislav Briestenský

Tzv. „veľká novela" zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len „zákon o obecnom zriadení“) z roku 2010 priznala kompetenciu:

  • obecnému zastupiteľstvu: schvaľovať štatút obce, rokovací poriadok obecného zastupiteľstva a zásady odmeňovania poslancov [§ 11 ods. 4 písm. k) zákona o obecnom zriadení],
  • starostovi: vydávať pracovný poriadok, organizačný poriadok obecného úradu a poriadok odmeňovania zamestnancov obce [§ 13 ods. 4 písm. f) zákona o obecnom zriadení] rozhodovať vo všetkých veciach správy obce, ktoré nie sú zákonom alebo štatútom obce vyhradené obecnému zastupiteľstvu [§ 12 ods. 4 písm. e) zákona o obecnom zriadení].

V súvislosti s novoupravenými kompetenciami orgánov obce nás zaujíma, ako majú obce postupovať pri prijatí nových, resp. zmene ostatných vnútorných predpisov (vyššie neuvedených), ktoré boli prijaté obecným/mestským zastupiteľstvom pred nadobudnutím účinnosti novely zákona o obecnom zriadení zákonom č.102/2010 Z. z. Je potrebné zrušiť uznesenie OZ/MsZ, ktorým bol schválený vnútorný predpis, ak starosta/primátor chce zmeniť vnútorný predpis alebo je potrebné bezpodmienečne upraviť tieto otázky v štatúte? Podotýkam, že štatút mesta túto problematiku nerieši. Podľa môjho názoru vnútorným predpisom vydaným primátorom mesta po 1. 4. 2010 nemôže byť zrušený vnútorný predpis schválený pred 1. 4. 2010 v tej istej veci mestským zastupiteľstvom.

Zmluva o poskytnutí finančného príspevku medzi obcou a miestnou akčnou skupinou

ID4865 | | Tatiana Macháčová

Ako mám zaúčtovať poskytnutý nenávratný finančný príspevok na kapitálové výdavky, ktoré obec dostane na základe zmluvy o poskytnutí finančného príspevku uzatvorenej medzi obcou a miestnou akčnou skupinou. MAS získala tento príspevok na základe zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku v zmysle zákona o príspevku z EŠIF a následne nám zaslala finančné prostriedky na financovanie projektu. Chcem sa spýtať, akú mám použiť ekonomickú klasifikáciu a kód zdroja.