Daňová uznateľnosť reklamácie

ID993 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o. | Vytvoriť záložku späť

Spoločnosť sa zaoberá montážou okien a tieniacej techniky (siete proti hmyzu, markízy, a pod.). Tovar nakupuje od dodávateľa a montáže realizujú jej zamestnanci, resp. živnostníci.

Ako je to z hľadiska reklamácie a ich daňovej uznateľnosti, a to v nasledovných prípadoch:

  1. Zákazník reklamuje, že okno je krivé - chyba nastala na strane dodávateľa okien, bude spoločnosť od neho žiadať nové okno, ale montáž prevedie sama,  t. j. vzniknú jej ďalšie náklady spojené s montážou zákazky (mzdové náklady, režijné náklady) - sú tieto náklady daňovo uznateľné?
  2. Zamestnanci spoločnosti zle zamerajú zákazku a dodávateľ na základe nesprávne vymeranej zákazky dodá nesprávne okná - chyba nastala na strane spoločnosti – sú náklady, ktoré vzniknú s vyriešením uvedenej situácie daňovo uznateľné?
  3. Zamestnanci nesprávne namontujú okná (napr. nedoliehajú) - chyba nastala opäť na strane spoločnosti - ako je to s daňovou uznateľnosťou nákladov v tomto prípade?
  4. V prípade oneskorenej dodávky firma poskytne zľavu z ceny - je to uznateľné zníženie výnosov?

Možno na uvedené prípady vytvoriť rezervu na reklamácie a následne ju použiť v prípade reklamácií? Bola by táto rezerva daňovo uznateľná v  čase použitia? Nemuselo by sa v tomto prípade skúmať, či dôvod reklamácie vznikol na strane spoločnosti alebo u dodávateľa tovaru? Ako je to z hľadiska DPH?


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.


Diskusia (Počet komentárov: 0)

Zobraziť diskusiu Pridať komentár