Otázky s vecným pojmom: Technické zhodnotenie

počet otázok s vecným pojmom : 42



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Odpisová skupina

ID2087 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Do ktorej odpisovej skupiny sa zaradí technické zhodnotenie budovy v prípade prenajatej budovy u prenajímateľa?

Oprava a údržba budovy a technické zhodnotenie

ID1547 | | Ing. Iveta Kolenová

Podnikateľ - platiteľ DPH účtujúci v sústave jednoduchého účtovníctva postavil  budovu, ktorú má zaradenú ako dlhodobý hmotný majetok a odpisuje ju. Do akej výšky si možno uplatňovať výdavky na opravu a údržbu budovy priamo do nákladov a kedy už ide o technické zhodnotenie?

Prenájom rodinného domu a DPH

ID1509 | | Ing. Zdenka Jablonková

Klient v roku 2003  ako neplatiteľ  DPH kúpil rodinný dom za účelom podnikania –prenájom

  • Kúpa domu  a zaradenie do majetku 17. 3. 2003                      3 135  000 Sk.
  • Technické zhodnotenie v roku 2003                                       1 352 000 Sk.
  • Technické zhodnotenie v roku 2004                                       1 248 000 Sk, z toho DPH   170 552 Sk = 5661,29 eura.
  • Technické zhodnotenie  roku 2005                                         86 520 Sk,     z toho DPH     15 467 Sk =  513,41 eura.
  • Na základe kolaudačného rozhodnutia zvýšená vstupná cena v roku 2005.
  • V roku 2004 sa stal platiteľom DPH, kde pri registrácii si uplatnil odpočítanie dane vo výške 170 552 Sk.
  • V rokoch  2004 - 2011 prenajímal dom platcom DPH.
  • V roku 2012 za prvý až tretí štvrťrok len neplatiteľom DPH  v daňovom priznaní  k  DPH  - príjmy výstup v r. 15   –    15 000 eur, vstup v r.  21, 23  - O eur.
  • Aj  v poslednom štvrťroku 2012 bude mať príjmy  len od neplatiteľov  DPH  predpokladaný príjem 4 000 €.

Má povinnosť uplatniť ust.  § 54 - §  54 a  zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p.  ? Ak áno, ako správne vypočítať úpravu dane ?

6174,70 x 1 : 20 x 11 = 3396,085 €

Posúdenie zaradenia majetku a vplyv na daňové odpisy

ID1455 | | Ing. Iveta Kolenová

V roku 2012 spoločnosť zakúpila čerpadlo s tryskami a kryt na čerpadlo do fontány v hodnote 4795,64 €, ktoré sa zaúčtovalo na účet 022 a zaradilo sa do druhej odpisovej skupiny na základe prílohy č. 1 k zákonu č. 595/2003 Z. z.  o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ZDP“) do  KP 28.13  - Ostatné čerpadlá a kompresory. V nasledujúcom mesiaci po kúpe čerpadla sa vykonala elektrická inštalácia + osvetlenie fontány v hodnote 1685,04 €, ktoré chce spoločnosť zaúčtovať na účet 501. Postupuje správne, a možno čerpadlo zaradiť samostatne, alebo sa malo zaúčtovať ako technické zhodnotenie fontány. Samotná fontána je stará a zaradená bola do majetku v roku 1982 v  hodnote 293,10 €,  a tým pádom dávno odpísaná. V tomto prípade sa daňové odpisy rovnajú účtovným.

Technické zhodnotenie finačne prenajatého majetku

ID1393 | | Ing. Alena Benková

Podnikateľ si prenajal od lízingovej spoločnosti automobil. V nasledujúcom roku so súhlasom prenajímateľa zabudoval do automobilu klimatizáciu a strešné okno v úhrnnej výške 1 820 eur. Ako má toto dodatočné vybavenie odpisovať?

Výdavky vynaložené na opravu

ID1392 | | Ing. Alena Benková

Podnikateľ na budove slúžiacej ako obchodné a skladovacie priestory zamuroval niektoré otvory na okná, niektoré zmenšil a existujúce drevené okná vymenil za plastové. Tiež budovu zateplil s použitím polystyrénových obkladov a nanovo omietol. Uvedené úpravy vykonal na základe povolenia vydaného stavebným úradom. Môže si vynaložené výdavky uplatniť ako výdavky na opravu?

 

Technické zhodnotenie nehnuteľnosti

ID1391 | | Ing. Alena Benková

Spoločnosť nainštalovala do svojich administratívnych priestorov klimatizáciu. O túto investíciu zvýši cenu budovy, z ktorej vypočítava odpisy,  alebo  má klimatizáciu odpisovať samostatne?

Technické zhodnotenie budovy

ID1347 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť vykonala tento rok niekoľko investičných činností (ide o rekonštrukcie viacerých miestností) vo výške približne 50 000 eur, ktoré boli ukončené a zaradené do užívania v apríli. V máji spoločnosť  v úplne inej miestnosti zväčšila priestor a namontovala dvojkrídlové dvere v hodnote 1 600 eur, ktoré sa zaúčtovali na účet 501 (technické zhodnotenie do 1 700 eur) nakoľko suma nespĺňala hodnotu technického zhodnotenia.

V júli sa rekonštruovala chodba na úplne inom poschodí (dávali sa nové kazetové stropy) v hodnote 950 eur. Ako má spoločnosť ďalej pokračovať? Má takéto jednotlivé drobné rekonštrukcie dávať na účet 501 a chápať ich ako samostatné investície nespĺňajúce hodnotu 1 700 eur, resp. ich evidovať na účte 501 do času, keď tieto jednotlivé drobné rekonštrukcie spolu presiahnu sumu 1700 eur, teda sčítať jednotlivé investície -  dvere (1 600 eur) a chodbu (950 eur) preúčtovať z účtu 501 na účet 042, a zaradiť ich s dátumom poslednej investície, teda rekonštrukciou chodby v sume  1 600 eur + 950 eur, alebo  sa mohli dvere zaradiť už ako technické zhodnotenie, nakoľko predchádzajúce investičné činnosti presiahli sumu 1 700 eur, i keď  dvere samé o sebe boli len v hodnote 1 600 eur. Aký je správny postup v takýchto prípadoch?

Technické zhodnotenie

ID1157 | | Ing. Bibiána Jobbágyová

Štátna rozpočtová organizácia zahájila rozsiahlu rekonštrukciu budovy, náklady súvisiace s predmetnou rekonštrukciou kumuluje účtovná jednotka na účte 042 – Obstaranie dlhodobého hmotného majetku. V období keď prebiehajú rekonštrukčné práce na budove, zakúpila organizácia expanznú nádobu do kotolne administratívnej budovy v hodnote 550 €, pričom táto nebola súčasťou predmetnej rekonštrukcie, bola zakúpená z dôvodu poruchy. Rekonštrukcia prebiehala v období rokov 2009 – 2011. V januári roku 2010 dostala od dodávateľa organizácia faktúry za vypracovanie projektovej dokumentácie na rekonštrukciu administratívnej budovy vo výške 20 000 €. Na konci roku 2010 dostala organizácia od dodávateľa faktúru za rekonštrukčné práce vykonané v období roku 2010 v sume 8 000 €. Vzhľadom na uvedené, by sme sa dotazovali, či do limitu technického zhodnotenia 1 700 € ročne patria aj náklady na prebiehajúcu rekonštrukciu budovy alebo sa posudzujú samostatne?

Zaúčtovanie materiálu

ID852 | | Ing. Jozef Pohlod

Som vlastníkom administratívnej budovy. Od roku 2010 realizujem rekonštrukciu a prístavbu k tejto budove (na základe stavebného povolenia). So stavebnou firmou som dohodnutý, že materiál dodávam sám a práce mi budú  fakturovať až po ich ukončení, tzn., že časť materiálu som nakúpil v roku 2010, časť v roku 2011 a dokončené práce za rok 2010 a rok 2011 mi stavebná firma fakturovala až teraz v októbri. Ja som materiál z roku 2010 účtoval na účet 042, materiál z roku 2011 a práce tiež na účet 042. Je to zaúčtované správne?