Otázky s vecným pojmom: Pracovná cesta

počet otázok s vecným pojmom : 58



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Práva a nároky starostu obce

ID232 | | Ing. Mária Šulavíková

Podľa v § 7 zákona č. 253/1994 Z. z. o právnom postavení starostov obcí a primátorov miest v z. n. p. starosta obce nesmie byť pre výkon svojej funkcie ukrátený na právach ani nárokoch vyplývajúcich z pracovného pomeru. Toto ustanovenie sa zdá byť v rozpore s niektorými usmerneniami, v ktorých sa uvádza, že starostovi nemožno poskytovať také plnenia zo strany obce ako ostatným zamestnancom obce. Ide hlavne o to, či starosta má nárok na:

  1. dovolenku tak, ako ostatní zamestnanci obce, teda zvýšenú o päť dní na základe uzatvorenia kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa, ako aj podnikovej kolektívnej zmluvy, ktorá obsahuje toto ustanovenie,
  2. čerpanie prostriedkov zo sociálneho fondu ako ostatní zamestnanci obce; predpokladáme, že ak z platu starostu tvoríme sociálny fond, nekonáme v rozpore s platným právnym stavom,
  3. stravovanie, jednak na príspevok na stravovanie zo sociálneho fondu, ako aj príspevok obce na stravovanie v rovnakej výške, ako obec prispieva zamestnancom obce,
  4. na stravné, ako jednu z náhrad pri pracovnej ceste,
  5. na doplnkové dôchodkové sporenie, ak máme v kolektívnej zmluve dohodnuté, že zamestnancom obec prispieva na doplnkové dôchodkové sporenie.

Nárok zamestnanca na cestovné náhrady

ID148 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Zamestnanec sa zúčastnil konferencie, kde mu bola poskytnutá strava za celý deň. (raňajky, obed, večera). Na druhý deň ráno prišiel do práce o 9.00 h. Priniesol doklad o zaplatení ubytovania. Možno preplatiť iba náklady na ubytovanie? Doprava bola zabezpečená firemným autom.

Nárok na cestovné náhrady

ID133 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Konateľ spoločnosti je zároveň zamestnancom, prácu vykonáva v meste vzdialenom 350 km od sídla firmy (40 hodinový pracovný čas). Firma má v tomto meste prenajatý byt, ktorý mu poskytuje. Zamestnanec tam strávi dva, resp. tri týždne, príde na víkend domov a znova odchádza za prácou. Má tento zamestnanec počas tohto výkonu práce nárok na stravné? Ak áno, tak v plnej výške za každý kalendárny deň? Napr. odchádza 3. 5. 2010 o 15:00 h zo sídla firmy a príde 23. 5. 2010 o 23:00 h, má nárok na 21 dní x 8,3 €?

Poistenie ako daňový výdavok

ID86 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Zamestnávateľ poistil zamestnanca pri služobnej ceste do zahraničia. Poistený je zamestnanec na dobu trvania služobnej cesty. Poistenie zahŕňa poistenie liečebných nákladov, batožiny, úrazu zamestnanca. Každý druh poistenia je zvlášť vyčíslený.

Je možné všetky tieto poistenia uznať ako daňovo uznateľný výdavok, alebo len poistenie liečebných nákladov a ostatné druhy poistenia zostávajú ako nedaňový výdavok zamestnávateľa a zároveň nepeňažným príjmom zamestnanca?

Kurz na vyúčtovanie cestovných náhrad

ID23 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Na zahraničnú pracovnú cestu bola poskytnutá záloha formou výberu z bankového účtu v inej mene ako euro, išlo o britské libry. Aký kurz treba použiť na vyúčtovanie cestovných náhrad, ak zo zálohy bol uhradený použitý taxík z letiska? Záloha nebola celkom vyčerpaná a nebola ani vrátená – firma nemá valutovú pokladnicu, ale bola vykonaná zrážka zo mzdy. Firma použila kurz, ktorým bol výber z banky uskutočnený, je to správne?

Určenie spotreby vozidla podľa normy EHK pri zahraničnej pracovnej ceste

ID777 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec vykonal zahraničnú pracovnú cestu do Českej republiky na základe dohody so zamestnávateľom súkromným vozidlom. Celkovo najazdil 260 km, z toho mimo územia SR 60 km. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy ES č. 93/116, a to pre mestský cyklus 11,7 l, pre mimomestský cyklus 7,1 l a pre kombinovaný cyklus 8,8 l.

Zamestnanec počas zahraničnej pracovnej cesty najazdil:

  • v mestskom cykle 50 km,
  • v mimomestskom cykle 210 km,
  • v kombinovanom cykle 0 km.

Cenu PHL kúpenej v eurách na Slovensku zamestnanec nepreukázal dokladom o čerpaní, a preto zamestnávateľ použil na výpočet cenu PHL v deň nástupu na zahraničnú pracovnú cestu a zamestnancovi uznal cenu 1,31 €.

Použitie súkromného vozidla na zahraničnú pracovnú cestu

ID776 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec vykonal zahraničnú pracovnú cestu z Bratislavy do Rakúska na základe dohody so zamestnávateľom súkromným vozidlom. Celkovo najazdil 1 500 km, z toho na území Rakúska 1 460 km. Na PHL kúpenú na Slovensku v eurách prešiel 20 km na Slovensku (z Bratislavy po prechod hraníc) a ešte 480 km v Rakúsku. Na PHL, ktorú kúpil v eurách v Rakúsku prešiel 980 km v Rakúsku a 20 km od prechodu hraníc do miesta skončenia pracovnej cesty, t. j. do Bratislavy. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy EHK, a to pre mesto 9,1 l, pre rýchlosť 90 km/hod. 5,8 l a pre rýchlosť 120 km/hod. 7,6 l, priemerná spotreba PHL podľa normy EHK (norma Európskej hospodárskej komisie, ktorá obsahuje spotrebu pre 3 ustálené režimy, a to spotrebu pre rýchlosť 90 km/hod., 120 km/hod. a spotrebu pre jazdu v meste) je 7,5 l/100 km [(9,1 + 5,8 + 7,6) / 3 = 7,5 l]. Zamestnanec preukázal cenu PHL v eurách dokladom o čerpaní v Rakúsku, ktorá bola 1,10 €. Cenu PHL v eurách kúpenú na území SR nepreukázal dokladom o čerpaní, a preto zamestnávateľ použil na výpočet cenu PHL, ktorú si zistil v deň nástupu na zahraničnú pracovnú cestu a zamestnancovi uznal cenu 1,31 €.

Použitie súkromného vozidla na služobnú cestu a určenie spotreby podľa EHK s použitím a bez použitia prívesu

ID774 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec – obchodný zástupca používa po dohode so zamestnávateľom na pracovných cestách súkromné vozidlo. Počas pracovnej cesty najazdil 412 km. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy ES č. 93/116, ktorá je pre mestský cyklus 11,7 l, pre mimomestský cyklus 7,1 l, pre kombinovaný cyklus 8,8 l. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 €.

Zamestnanec počas pracovnej cesty najazdil:

  • v mestskom cykle 120 km bez prívesu,
  • v mimomestskom cykle 90 km s prívesom,
  • v kombinovanom cykle 202 km s prívesom.

Vyúčtovanie použitia súkromného vozidla na pracovnú cestu pri určení spotreby súčasne normou EHK a STN

ID773 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec po dohode so zamestnávateľom použil pri pracovnej ceste súkromné vozidlo a najazdil 890 km. Vozidlo má v technickom preukaze uvedenú spotrebu PHL podľa normy STN, ktorá je na 100 km 9,9 l, ako aj podľa normy EHK, ktorá je na 100 km pre mesto 11,0 l, pre rýchlosť 90 km/ hod. 7,8 l a pre rýchlosť 120 km/hod. 10,7 l. Priemerná spotreba PHL podľa normy EHK (norma Európskej hospodárskej komisie, ktorá obsahuje spotrebu pre 3 ustálené režimy, a to spotrebu pre rýchlosť 90 km/hod., 120 km/hod. a spotrebu pre jazdu v meste) je 9,83 l/100 km [(11,0+7,8+10,7) / 3 =9,83 l]. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 €.

Určenie a vyúčtovanie spotreby podľa normy Európskej hospodárskej komisie pri pracovnej ceste

ID772 | | Ing. Ľubica Minková

Zamestnanec po dohode so zamestnávateľom použil pri pracovnej ceste z Košíc do Bratislavy súkromné vozidlo. Z podmienok pracovnej cesty pre zamestnanca vyplýva, že súkromné vozidlo má používať na výkon práce počas trvania pracovnej cesty v Bratislave. V technickom preukaze vozidla je uvedená spotreba PHL na 100 km podľa normy EHK, ktorá je pre mesto 7,4 l, pre rýchlosť 90 km/hod. 5,5 l a pre rýchlosť 120 km/hod. 7,5 l. Priemerná spotreba PHL je 6,8 l/100 km [(7,4+5,5+7,5) / 3 =6,8 l]. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 €. V Bratislave najazdil 120 km, na trase Košice – Bratislava a späť najazdil 810 km.