Otázky s vecným pojmom: Faktúra

počet otázok s vecným pojmom : 450



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Dodanie tovaru a dátum samozdanenia

ID1343 | | Anna Danková

Naša spoločnosť - mesačný platiteľ DPH nakupuje tovar (konkrétne žalúzie) od spoločnosti z ČR, ktorá je tiež platiteľ DPH. Na tovar, ktorý nám dodajú v priebehu mesiaca vystavia jednu súhrnnú faktúru. Do akého obdobie DPH  máme faktúru zaradiť, ak je vystavená nasledovne:

  1. Súhrnná faktúra -  dátum vystavenia faktúry je 13. 7. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 30. 6. 2012     - podľa dodacích listov vieme, že tovar bol dodaný v nasledovných dňoch: 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 25. 6. 2012, 27. 6. 2012, 3. 7. 2012, 10. 7. 2012, 17. 7. 2012.
  2. Súhrnná faktúra - dátum vystavenia faktúry je 5. 6. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 5. 6. 2012   a dátum dodania tovaru podľa dodacích listov bol nasledovný: 18. 5. 2012, 24. 5. 2012, 29. 5. 2012, 4. 6. 2012, 5. 6. 2012, 8. 6. 2012, 12. 6. 2012, 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 13. 7. 2012.

Kedy mám túto faktúru samozdaniť? Akým dátumom sa riadiť, keďže tovar bol dodaný v rôznych termínoch a vyfakturovaný  na jednej faktúre?

Vznik daňovej povinnosti pri nadobudnutí tovaru

ID1337 | | Ing. Zdenka Jablonková

Obchodná spoločnosť s účtovným obdobím hospodársky rok je mesačným platiteľom DPH. Rakúska materská spoločnosť vyfakturovala „poplatky poisťovacím maklérom – za vyjednávanie podmienok v poisťovni“, ktoré rozpočítala medzi svoje dcérske spoločnosti. Faktúra, na ktorej je uvedené platné rakúske IČ DPH materskej firmy, je vystavená v 6/2012 na aktuálny hospodársky rok obchodnej spoločnosti, t. j. 04/2012 – 03/2013. Moja otázka znie, či na uvedenú faktúru treba uplatniť samozdanenie v 6/2012 alebo je oslobodená od DPH v zmysle § 37 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“). Obchodná spoločnosť objednáva materiál hlavne zo zahraničia. Pri objednávaní materiálu zo Švédska bola faktúra vystavená 31. 5. 2012, dodacia podmienka bola CIP, materiál firma prevzala 4. 6. 2012. Kedy vznikla daňová povinnosť?

Dodanie služby a technologické poradenstvo

ID1333 | | Anna Danková

Česká spoločnosť so sídlom a identifikačným číslom pre DPH prideleným v ČR fakturuje slovenskej firme - platiteľovi dane technologické poradenstvo pri spracovaní projektu technológie stravovacej prevádzky nemocnice. Bude vystavená faktúra bude bez DPH a dodanie služby si samozdaní slovenská spoločnosť ?

Parkovací lístok a DPH

ID1328 | | Ing. Peter Furmaník

Zamestnanec firmy parkoval so služobným motorovým vozidlo v Košiciach, parkovné zaplatil formou SMS. Máme vytlačený parkovací lístok, ktorý má názov „potvrdenie o zakúpení SMS“ Toto potvrdenie má všetky náležitosti faktúry v zmysle ustanovenia § 71 ods. 2 zákona č.222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“),  okrem jednej -  nie je tam identifikácia odberateľa. Je na ňom  označenie „odberateľ“ a pri ňom je voľný priestor.

Z hľadiska DPH ide o  problém s odpočítaním dane. Opísané potvrdenie nespĺňa všetky náležitosti faktúry v zmysle zákona o DPH, ktoré sú  nevyhnutné, aby bolo možné odpočítanie uplatniť. Mobilný operátor  za príslušné zdaňovacie obdobie  na svojej faktúre uvedie sumu zaplatenú za parkovanie len ako čiastku celkom, bez rozdelenia na cenu bez dane a daň, nakoľko on v tomto prípade figuruje len ako sprostredkovateľ zaplatenia, nie je dodávateľom služby parkovania.

Keďže na potvrdení je priestor na označenie odberateľa, máme do tohto priestoru doplniť označenie našej firmy ako odberateľa služby a uplatniť odpočítanie dane alebo nárok na odpočítanie nemáme?

Pri krátkodobom parkovaní sumy DPH nie sú veľké, neuplatnenie odpočítania dane by firmu nezaťažilo, ale musíme riešiť aj súvislosť s určením základu dane z príjmov, nakoľko v zmysle ustanovenia § 19 ods. 3 písm. k) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. daňovým nákladom pre daň z príjmov môže byť len suma, pri ktorej platiteľ nemá nárok na odpočítanie dane.

Predaj vraku nadobudnutého z Belgicka so samozdanením

ID1321 | | Ing. Peter Furmaník

Podnikateľ zaoberajúci sa nákupom a predajom áut kúpil vrak automobilu za účelom predaja  v roku  2011  v Belgicku za 4 400 eur, túto sumu samozdanil a v roku 2012 tento vrak predal za 4 200 eur. Túto faktúru vystavuje s DPH?

Dorubenie DPH

ID1311 | | Ing. Zdenka Jablonková

Správca dane ukončil kontrolu DPH za rok 2009 v roku 2011. Výsledok kontroly bolo dorubenie DPH vo výške 6 000 eur  za posledný štvrťrok 2009 - neuznanie faktúry na vstupe z dôvodu nedostatočného dokázania podstaty služby. Dodávateľ nepredložil požadované doklady, a voči spoločnosti si priznal chybu. Ako má teraz spoločnosť postupovať, aby jej bola vrátená DPH? Môže vystaviť dobropis na službu - z dôvodu neuznania alebo čiastočne znížiť dohodnutú cenu za službu a nárokovať od štátu vrátenie DPH?

Stavebné práce v Českej republike

ID1294 | | Ing. Zdenka Jablonková

Slovenská spoločnosť A vykonáva pre českú spoločnosť stavebné práce - výstavba rodinných domov. V zmluve majú zadefinovanú prenesenú daňovú povinnosť. Zmluvne dojednané obdobie realizácie je 5 mesiacov. Miesto stavby je v ČR. Slovenská spoločnosť A, ako hlavný dodávateľ stavby, si objednáva služby (stavebné práce) u slovenských firiem, a to u platiteľov aj neplatiteľov DPH.

Ako majú postupovať slovenská firma B -  platiteľ DPH, vykonávajúca práce v ČR pre slovenskú spoločnosť A? Faktúra za vykonané stavebné práce od firmy B má byť s DPH alebo bez DPH? V prípade, že spoločnosť B vystavila faktúru s DPH, postupovala spoločnosť  A správne, ak si uplatnila odpočítanie DPH?

Spoločnosť A nakupuje v ČR materiál potrebný pre realizáciu diela. Materiál sa nakupuje v hotovosti, ale aj na faktúru. Akým spôsobom, a do akého obdobia si môže spoločnosť A uplatniť vrátenie českej DPH? Spoločnosť A nie je registrovaná pre DPH v ČR.

Registračná pokladnica

ID1276 | | Klára Klabníková

Je stanovená suma, od ktorej k dokladu z registračnej pokladnice musí byť vystavená aj faktúra?

Dátum zdaniteľného plnenia

ID1287 | | Ing. Marián Drozd

Spoločnosť registrovaná pre účely DPH v tuzemsku si objednala tovar z Malajzie (dodacie podmienky FOB) . Tovar bol preclený v Rakúsku 14. 2. 2012 a ešte v ten deň prepravený na Slovensko prepravnou spoločnosťou do konsignačného skladu v Bratislave. Dodávateľ vystaví faktúry, až keď firma postupne vyberie tovar zo skladu. Doklad o premiestnení tovaru spoločnosť vystavila 5. 3. 2012. Je dátum zdaniteľného plnenia 5. 3. 2012? Je možnosť v marcovom daňovom priznaní tovar samozdaniť na základe dokladu o premiestnení tovaru? Tovar v súhrnom výkaze uvedie len prepravná spoločnosť?

Účtovanie pohľadávok a záväzkov

ID1261 | | Ing. Jozef Pohlod

Ako správne účtovať pohľadávky a záväzky účtovnej jednotky?