Otázky s vecným pojmom: Faktúra

počet otázok s vecným pojmom : 449



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Predaj nehnuteľnosti a DPH

ID1374 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť s ručením obmedzeným kúpila v auguste 2006 nehnuteľnosť, ktorú jej predávajúci vyfakturoval s daňou z pridanej hodnoty. Obstarávacia cena bez DPH bola 390 000 Sk a 19% DPH predstavovala čiastku 74 100 SK. V auguste 2012 sa firma rozhodla nehnuteľnosť predať a keďže dodanie spĺňa podmienky pre oslobodenie od dane podľa § 38 zákona č. 222/2004 Z. z.  o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), vystavila kupujúcemu faktúru bez DPH. Má spoločnosť povinnosť dodatočne upraviť odpočítanú daň na vstupe podľa § 54 zákona o DPH?

Registračna pokladnica

ID1358 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Spoločnosť predáva tovar a predaj tovaru eviduje v registračnej pokladnici. Zároveň uhrádza aj svoje záväzky. Tieto záväzky uhrádza z tržieb, ktoré sú zaznamenávane v registračnej pokladnici. Má spoločnosť povinnosť zaznamenávať úhradu záväzkov v registračnej pokladnici ako výber  - napr. uhradí v daný deň záväzok (faktúru) vo výške 200 eur - eviduje z pokladnice výber 200 eur? Môže v účtovníctve viesť iba jednu pokladnicu,  alebo musí mať v účtovníctve zaznamenané dve, teda jednu registračnú pokladnicu na príjem tržieb a druhú, ktorou uhrádza záväzky spoločnosti a aj režijné náklady? Táto druhá pokladnica nie je k dispozícii na predajnom mieste, nakoľko spoločnosť nechce držať väčšie množstvo peňazí na predajnom mieste.

Deň dodania služby - sprostredkovanie zážitku

ID1411 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť AAA sprostredkováva nasledovné služby -  let balónom, zoskok padákom, jazda na koni, let vyhliadkovým lietadlom, horolezecká škola a veľa iných tzv. zážitkových, resp. adrenalínových akcií. Firma AAA vlastní internetovú stránku, kde tieto zážitky ponúka. Zákazník si ich vyberie, zaplatí firme AAA a má približne 8 mesiacov na to, aby absolvoval tento zážitok. Firma AAA oprávnenie na prevádzkovanie týchto zážitkových služieb nemá a ona samotná  ich ani nevykonáva. Čerpanie zážitkov len sprostredkúva. Firma BBB, ktorá má oprávnenie povedzme let balónom prevádzkovať, vystaví firme AAA faktúru až vtedy, keď zákazník tento let balónom absolvuje, čo môže byť až  8 mesiacov po tom, čo si službu (zážitok) vybral a zaplatil ho firme AAA. Firma AAA sprostredkovane predáva akoby lístky na tieto podujatia, pričom faktúru vystavuje nasledovne: „ Fakturujeme vám za sprostredkovanie zážitku let balónom s možnosťou čerpania od do ...“ V cene pre klienta je zahrnutá cena samotného zážitku letu balónom, navýšená o províziu za sprostredkovanie. Firma AAA už žiadnu inú faktúru (za províziu, atd. ) firme BBB nevystavuje.

Otázka znie - kedy nastáva dátum dodania služby pre firmu AAA z pohľadu DPH a z pohľadu dane z príjmov? Je to deň kedy vystaví faktúru za sprostredkovanie zážitku za službu - let balónom po úhrade peňazí klienta? Alebo je to až deň, keď si zákazník danú službu - let balónom skutočne vyčerpá? Pretože platnosť, t. j.  možnosť čerpať len balónom je 8 mesiacov. Faktúra od firmy BBB za let balónom tiež príde až vtedy, keď konkrétny zákazník let absolvuje. Spoločnosť AAA pôsobí na svoj vlastný účet a vo svojom vlastnom mene, nemá s firmami BBB žiadnu zmluvu - či už mandátnu alebo komisionársku.

Faktúra z Českej republiky a DPH

ID1402 | | Ing. Jozef Pohlod

Treba z faktúr zo zahraničia, konkrétne ČR, odvádzať DPH za služby vykonane pre našu spoločnosť, keď dodávateľ nie je platiteľom DPH? Služba je niekedy vykonaná v Čechách a niekedy na Slovensku.

Oprava základu dane

ID1401 | | Ing. Jozef Pohlod

Slovenska firma platiteľ DPH vystaví dobropis pre obchodného partnera z Nemecka, ktorý je identifikovaný pre DPH v Nemecku.  Dobropis je vystavený bez DPH.  Do ktorého riadku daňového priznania k DPH sa ma uviesť hodnota dobropisu?

Daňová povinnosť platiteľa dane

ID1400 | | Klára Klabníková

Naša spoločnosť - mesačný platiteľ DPH nakupuje tovar (konkrétne žalúzie) od spoločnosti z ČR, ktorá je tiež platiteľ DPH. Na tovar, ktorý nám dodajú v priebehu mesiaca vystavia jednu súhrnnú faktúru. Do akého obdobie DPH  máme faktúru zaradiť, ak je vystavená nasledovne:

  1. Súhrnná faktúra -  dátum vystavenia faktúry je 13. 7. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 30. 6. 2012     - podľa dodacích listov vieme, že tovar bol dodaný v nasledovných dňoch: 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 25. 6. 2012, 27. 6. 2012, 3. 7. 2012, 10. 7. 2012, 17. 7. 2012.
  2. Súhrnná faktúra - dátum vystavenia faktúry je 5. 6. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 5. 6. 2012   a dátum dodania tovaru podľa dodacích listov bol nasledovný: 18. 5. 2012, 24. 5. 2012, 29. 5. 2012, 4. 6. 2012, 5. 6. 2012, 8. 6. 2012, 12. 6. 2012, 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 13. 7. 2012.

Kedy mám túto faktúru samozdaniť? Akým dátumom sa riadiť, keďže tovar bol dodaný v rôznych termínoch a vyfakturovaný  na jednej faktúre?

ERP a úhrada faktúry platobnou kartou

ID1378 | | Klára Klabníková

Sme veľkoobchodná firma, máme niekoľko prevádzok na Slovensku a tržby vedieme prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice, a tiež v každej prevádzke je možnosť platiť aj platobnou kartou prostredníctvom platobných terminálov. Ak zákazník chce zaplatiť faktúru v hotovosti, tak zmysle č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z. n. p. (ďalej len „zákon o ERP“) je táto úhrada evidovaná registračnou pokladnicou. Problém vznikol pri úhrade faktúry platobnou kartou. Podľa môjho názoru, ak zákazník chce uhradiť faktúru platobnou kartou, tak na túto úhradu použijeme iba platobný terminál, kedy zákazník uhradil bezhotovostne zo svojho účtu a nám úhrada faktúry bude pripísaná na účet, preto si nemyslím, že by bolo potrebné túto úhradu evidovať ešte aj prostredníctvom registračnej pokladnice. Otázka teda znie, či je alebo nie je povinnosť evidovať prostredníctvom registračnej pokladnice aj úhradu faktúry platobnou kartou.

Dodanie služby do zahraničia a registrácia pre DPH

ID1376 | | Ing. Marián Drozd

Účtujeme pre spoločnosť - s.r.o. s činnosťou zabezpečovanie študijných pobytov, jazykových kurzov v zahraničí. Spoločnosť fakturuje služby študentovi – nezdaniteľnej osobe v tuzemsku na základe dodávateľskej faktúry zahraničného školského zariadenia. Svoju províziu fakturuje školskému zariadeniu do zahraničia, resp. dodávateľská faktúra je hneď znížená o províziu. Podľa § 16 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p.  (ďalej len „zákon o DPH“) miestom dodania týchto služieb vrátane ich organizovania je miesto, kde sa tieto služby fyzicky vykonávajú. Inú činnosť táto spoločnosť nevykonáva. Je povinná táto spoločnosť vykonať registráciu pre DPH po dosiahnutí zákonom stanoveného obratu 49 790 eur, keď má príjmy len s miestom dodania služby v zahraničí? Vzťahuje sa na túto spoločnosť § 7a?

Nákup automobilu z ČR

ID1346 | | Ing. Zdenka Jablonková

Ak podnikateľ - platiteľ DPH, kúpi automobil z členskej krajiny EÚ (napr. Českej republiky), bude mu automobil dodaný bez DPH a on vykoná v SR tzv. samozdanenie? Vyplývajú z kúpy automobilu v zahraničí ešte nejaké iné povinnosti?

Dodanie tovaru a dátum samozdanenia

ID1343 | | Anna Danková

Naša spoločnosť - mesačný platiteľ DPH nakupuje tovar (konkrétne žalúzie) od spoločnosti z ČR, ktorá je tiež platiteľ DPH. Na tovar, ktorý nám dodajú v priebehu mesiaca vystavia jednu súhrnnú faktúru. Do akého obdobie DPH  máme faktúru zaradiť, ak je vystavená nasledovne:

  1. Súhrnná faktúra -  dátum vystavenia faktúry je 13. 7. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 30. 6. 2012     - podľa dodacích listov vieme, že tovar bol dodaný v nasledovných dňoch: 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 25. 6. 2012, 27. 6. 2012, 3. 7. 2012, 10. 7. 2012, 17. 7. 2012.
  2. Súhrnná faktúra - dátum vystavenia faktúry je 5. 6. 2012, dátum zdaniteľného plnenia je 5. 6. 2012   a dátum dodania tovaru podľa dodacích listov bol nasledovný: 18. 5. 2012, 24. 5. 2012, 29. 5. 2012, 4. 6. 2012, 5. 6. 2012, 8. 6. 2012, 12. 6. 2012, 14. 6. 2012, 21. 6. 2012, 13. 7. 2012.

Kedy mám túto faktúru samozdaniť? Akým dátumom sa riadiť, keďže tovar bol dodaný v rôznych termínoch a vyfakturovaný  na jednej faktúre?