Postup pri oprave tovaru odberateľom z hľadiska DPH
ID1871 | | Ing. Marián Drozd | Vytvoriť záložku späť
Sme mesačný platiteľ DPH. Zahraničným odberateľom (platitelia DPH v Nemecku a Francúzsku) predávame výrobky (zvárané konštrukcie). V prípade nejakej chyby na týchto výrobkoch vykonajú opravu vo vlastnej réžii. Neposielajú nám výrobky naspäť, iba vo výnimočných prípadoch. Za vykonanú opravu vyčíslia určitú sumu a tú si stiahnu z platby za faktúru, ktorú nám majú uhradiť. Odmietajú vystaviť faktúru za túto opravu, vystavia len zaťaženku, kde uvedú, že ide o reklamáciu a akú sumu za opravu vyčíslili. Ako máme v tomto prípade postupovať, keďže nám táto suma za opravu ostáva v pohľadávkach a tam je označená ako neuhradená? Môžeme vystaviť dobropis na stiahnutú sumu a ponížiť tým sumu dodávaného tovaru do EÚ a zahrnúť to do daňového priznania a súhrnného výkazu? Alebo vystavíme faktúru so zápornou hodnotou a budeme to pokladať za náhradu škody (finančné vysporiadanie), ktorá nie je predmetom zákona o DPH?
Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.
Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.
Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.