Aktuálna téma

Nezdaniteľná časť základu dane v roku 2013

zoradiť výsledky podľa:

Autorské honoráre študenta

ID547 | | Ing. Marcela Rabatinová, PhD.

Študent vysokej školy dosiahol za rok 2009 autorské honoráre (učebné texty) vo výške 1 500 € brutto podľa § 6 ods. 2 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (nejde o sústavnú činnosť), z toho pri výplate boli zrazené a odvedené 2 % do Literárneho fondu, t. j. 30 € a zvyšná suma vo výške 1 470 € mu bola vyplatená. Iné zdaniteľné príjmy nemal.

Daňové priznanie k dani z príjmov a študent

ID1618 | | Ing. Alena Benková

Som študentka a počas minulého roka som si privyrábala prácou na dohodu pre dvoch zamestnávateľov. U prvého zamestnávateľa som zarobila 80 eur, z čoho daň predstavovala 15 eur. Príjem z druhej práce bol 1 240 eur. Pracujem na dohodu, ale som zaregistrovaná na daňovom úrade, mám aj pridelené IČO - vykonávam pomocné činnosti v poisťovníctve. Mám nárok na vrátenie dane?

Daňové priznanie maďarského dôchodcu

ID2122 | | Ing. Marián Drozd

V jednej otázke na portáli som našla odpoveď:  ....... V súvislosti so zdanením tohto dosiahnutého príjmu občana ČR môžu nastať situácie: ak tento zdaniteľný príjem za rok 2013 nepresiahol sumu 1 867,97 €, občan ČR nemá povinnosť podať daňové priznanie v SR, alebo ak tento príjem bol vyšší ako 1 867,97 € a ak občan ČR:

a) požiadal zamestnávateľa o ročné zúčtovanie, nemá povinnosť podať daňové priznanie v SR;

b) nepožiadal zamestnávateľa o ročné zúčtovanie, má povinnosť podať daňové priznanie v SR (typ A).

Ja by som sa chcela spýtať, že v prípade, že tento zahraničný dôchodca nepoberá dôchodok zo SR, má v SR nárok na nezdaniteľnú časť na daňovníka?

Daňové priznanie pri práci pre viacerých zamestnávateľov

ID1164 | | Ing. Viera Mezeiová