Otázky s vecným pojmom: Verejná správa

počet otázok s vecným pojmom : 212



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Kód zdroja

ID4239 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Prosím o radu ohľadom použitia kódu zdroja. Ide o účtovanie faktúry, ktorá je uhradená z NFP. Pri takejto úhrade je účtovanie faktúry nasledovné: 85 % ide s kódom zdroja 1AA1, 15 % ide s kódom zdroja 1AA2 5 % spolufinancovanie má ísť s kódom zdroja 11GE. My však to 5 % spolufinancovanie hradíme z prostriedkov rezervného fondu. Je teda možné dať namiesto KZ 11GE kód zdroja 46? Alebo je povinnosť pri úhrade z projektu NFP mať kód 11GE pri 5 % spolufinancovaní napriek tomu, že sú to prostriedky RF. Kvôli vyrovnanosti 46 v príjmoch a výdavkoch by sme však mali použiť tento kód podľa nás.

Zmena rozpočtu po 31.8.

ID4223 | | Tatiana Macháčová

Prosím o radu a usmernenie k vykonávaniu zmien rozpočtu po 31.8. Mesto malo k 31.8. takýto stav rozpočtu: bežný rozpočet prebytok + 145 206,00 kapitálový rozpočet schodok - 400 895,00 p.finančné operácie prebytok + 293 760 bežný a kapitálový schodok -255 689 Celkový rozpočet prebytok 38 071,00 Po zmene rozpočtu po 31.8. v septembri by bol stav rozpočtu takýto: bežný rozpočet prebytok + 135 706,00 kapitálový rozpočet schodok - 426 895,00 p.finančné operácie prebytok + 293 760,00 bežný a kapitálový schodok - 291 189,00 Celkový rozpočet prebytok 2 571,00 To znamená navýšenie schodku za bežný a kapitálový rozpočtu o 35 500,00 EUR. Celkový prebytok aj vrátane FO by bol znížený o 35 500,00 EUR. Je takáto zmena možná? V zákone sa uvádza, že po 31.8. sa môžu vykonávať len také zmeny, kde sa nezvýši schodok. Ide o schodok celkového rozpočtu aj vrátane FO alebo sa myslí zmena rozpočtu len za bežný a kapitálový? Týkajú sa tieto zmeny len v súvislosti aj so zmenou vo finančných operáciách? V našom prípade sa nepoužije ani rezervný fond pri tejto zmene, ani sa nečerpá úver, finančné operácie sa teda nebudú upravovať po 31.8., len vzhľadom na celkový prebytok rozpočtu 38 071,00 EUR by sme ešte chceli realizovať niektoré výdavky z prebytkového rozpočtu. Nevieme však, či je to možné alebo nie. Či ide o navýšenie schodku (za bežný a kapitálový rozpočet) alebo či ide len o zníženie prebytku z 38 071,00 EUR na 2 571,00 EUR.

Nadobudnutie pozemku do vlastníctva obce od SPF.

ID4185 | | Tatiana Macháčová

Mesto nadobudlo pozemok do Slovenského pozemkového fondu na základe Protokolu k odovzdaniu vlastníctva pozemkov z majetku SR do vlastníctva obcí (len protokol, bez zmluvy). Prosím o radu, kde to súvzťažne s 031 zaúčtovať. 

Použitie RF obce na podnikateľskú činnosť

ID4173 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Obec má v majetku stavbu - obecný vodovod, ktorý prevádzkuje ako podnikateľskú činnosť. Je možné použiť prostriedky rezervného fondu na odstránenie havarijnej situácie na tejto stavbe v sume 5 000 € - po schválení OcZ?

Oprava starých zmlúv ktoré obsahujú nedostatky a spôsob ich aktualizácie?

ID4172 | | JUDr. Tatiana Mičudová

Pri kontrole starších zmlúv o zverení majetku bolo zistených viacero nedostatkov, ktoré je potrebné odstrániť aby nedošlo k rozporom a zmluva nereflektuje súčasný právny stav (sú tam nedostatky v dátume platnosti, vo výmerách parciel, ktoré boli zverené, identifikačných údajov a pod.). Moja otázka znie, vieme tieto nedostatky odstrániť tak, žeby sme pripravili novú zmluvu, kde by boli všetky nedostatky odstránené alebo je to možné len dodatkom ku zmluve?

Valorizácia vo verejnej správe k 1.7.2022

ID4150 | | Ing. Iveta Matlovičová

Koncom roku 2021 bola prezentovaná 3 % valorizácia platov zamestnancom vo verejnej správe a jednorazová odmena 350 €. Sme príspevková organizácia mesta, na základe akej legislatívnej úpravy môžeme uvedené zrealizovať? 

Podnikateľská činnosť mesta

ID4136 | | Ing. Marián Drozd

Mesto vykonáva podnikateľku činnosť na základe živnostenského oprávnenia, a to prevádzkovanie pohrebiska, pohrebnej služby a prevádzkovanie verejnej kanalizácie. Túto činnosť vykonáva výlučne len pre mesto a jeho obyvateľov, neprevádzkuje spomínané činnosti v iných obciach alebo mestách. Výsledkom podnikateľskej činnosti bola strata. Cieľom podnikania by mal byť vždy zisk, ale čo v spomínanom prípade, keď sa mesto snaží takto zabezpečiť kvalitné služby pre občanov a verejnosť aj napriek tomu, že je v strate? Je v tomto prípade strata akceptovateľná resp., je to v súlade so zákonom? Veľmi by som bol povďační za nejaký nápad na riešenie tejto problematiky v prípade, že by to nebolo v súlade so zákonom.

Verejný prenos zvukových záznamov prostredníctvom MR

ID4112 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Slovgram obci každoročne fakturuje odmeny výkonným umelcom a výrobcom zvukových a zvukovo-obrazových záznamov za verejný prenos prostredníctvom technického zariadenia, čiže prevádzka verejného rozhlasu. Ako zaúčtovať túto faktúru? Použiť účet 518 alebo 548? Domnievam sa, že nejde o službu, ale o prevádzkové náklady súvisiace s MR. 

Predpis odmien poslancov obecného zastupiteľstva

ID4079 | | Tatiana Macháčová

Aké účty nákladov a záväzkov má použiť obec pri predpise odmien poslancov obecného zastupiteľstva?

Nákup DDHM z vlastných zdrojov príspevkovej organizácie

ID4071 | | Tatiana Macháčová

Pri nákupe DDHM do našej organizácie sme použili finančné prostriedky získané z Fondu na podporu umenia a vlastné prostriedky zapojené cez účet 453. Poprosím o radu ako zúčtovať tieto finančné transakcie? Peniaze z FPU : 221/359, zúčtovanie po použití finančných prostriedkov 359/384 , odpisy 384/694. Je to správne? A použitie vlastných prostriedkov, ktoré máme na BÚ ako zostatok z predchádzajúcich rokov?