Neumožnenie výkonu práce po ukončení PN

ID3281 | | JUDr. Simona Laktišová | Vytvoriť záložku späť

Zamestnankyňa (účtovníčka RO obce s právnou subjektivitou) bola na PN 9 týždňov. Riadne uvedenú skutočnosť oznámila zamestnávateľovi, odovzdala agendu. Zamestnávateľ mal problém zabezpečiť zastupovanie. Zriaďovateľ poslal do organizácie kontrolu (auditorka, účtovníčka obce). Účtovníčka RO bola prítomná a poskytla potrebné informácie počas povolených vychádzok PN (2 hod.). Zamestnankyňa nastúpila do práce po ukončení PN. Zamestnávateľ jej nariadil čerpať dovolenku 1,5 týždňa. Z organizácie bolo odnesené celé účtovníctvo (DF, ID, pokl., VBU,...), rozpočty, výkazy od 1/2018 zastupujúcej účtovníčke (účtovníčka inej obce). Zastupujúca účtovníčka nepostupuje v účtovníctve od obdobia začatia PN účtovníčky školy, ale vytvorila v programe novú organizáciu a účtovníctvo vedie od 1/2018! Účtovníčka RO požiadala vedenie školy o opätovné plnohodnotné pridelenie práce v súlade s jej pracovným zaradením a pracovnou náplňou, nakoľko si nie je vedomá žiadneho závažného porušenia pracovnej náplne ani pracovného poriadku. Pracovný poriadok zamestnávateľ nemá prístupný zamestnancom. Zamestnávateľ sa odvoláva, že čaká na správu audítora. Je postup zamestnávateľa správny? Môže bezdôvodne zamestnancovi neumožňovať výkon práce? Môže byť z organizácie premiestnené celé účtovníctvo (PC, doklady,...) bez prítomnosti účtovníčky, bez zápisov o odovzdaní a prevzatí dokladov? Je možné aby riaditeľ školy sám uhrádzal faktúry? Môže riaditeľ školy viesť pokladňu (VPD, PPD), môže nakladať s ceninami (SL)?


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.


Diskusia (Počet komentárov: 0)

Zobraziť diskusiu Pridať komentár